Психологија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Улога психолога у систему образовања
I УЛОГА ПСИХОЛОГА У СИСТЕМУ ОБРАЗОВАЊА
1.1. Систем образовања
1.2. Европски и светски трендови у развоју образовања
1.3. Савремени поглед на улогу психолога
2. Психолог у предшколским установама
2. 1. Специфична подршка васпитачима, деци, родитељима
2. 2. Подршка развоју предшколске установе
|
2. недеља предавање - Психолог у школским установама
3. Психолог у школским установама
3. 1. Специфична подршка наставницима, деци, родитељима
3. 2. Подршка развоју школе
|
3. недеља предавање - Психолог у специјалном образовању
4. Психолог у специјалном образовању
4. 1. Специфична подршка наставницима, деци, родитељима
4. 2. Подршка развоју школе
5. Психолог у домовима ученика
|
4. недеља предавање - Психолог у институцијама за развој образовања и неформалном образовању
6. Психолог у институцијама за развој образовања
7. Психолог у неформалном образовању
|
5. недеља предавање - Планирање, програмирање и праћење образовног и васпитног рада
II ПЛАНИРАЊЕ, ПРОГРАМИРАЊЕ И ПРАЋЕЊЕ ОБРАЗОВНОГ И ВАСПИТНОГ РАДА
8. 1 Вртић/школа као организација која учи
8.2 Утврђивање образовних и васпитних потреба деце/ученика, родитеља, предшколске/ школске установе и локалне средине
8.3 Утврђивање и употреба постојећих ресурса у образовној установи и локалној средини
|
6. недеља предавање - Стратешко и акционо планирање
9 Стратешко и акционо планирање
9.1 Стратешко планирање развоја образовне институције
9.2 Годишње планирање и програмирање рада образовне институције
10 Евалуација образовног и васпитног процеса
10.1 Вредновање рада наставника и давање повратне информације о процесу наставе
10.2 Вредновање рада вртића/школе
10.3 Осигурање квалитета
|
7. недеља предавање - Успостављање сарадничких односа у школи: сарадња са наставницима
III УСПОСТАВЉАЊЕ САРАДНИЧКИХ ОДНОСА
11. Сарадња са наставницима
11.1. Импликације психологије образовања и рад васпитача/наставника
11.2. Импликације раyвојне и социјалне психологије и рад васпитача/наставника
11.3 Специфична подршка васпитачима/наставницима у њиховом професионалном развоју
11.4 Помоћ и подршка у раду васпитачима/наставницима почетницима
|
8. недеља предавање - Сарадња са родитељима и институцијама
12. Сарадња са родитељима
12.1 Саветодавни рад са родитељима
12.2 Сарадња са родитељима у превазилажењу проблема детета/ученика
13. Сарадња са институцијама од значаја за образовни и васпитни рад
|
9. недеља предавање - Психолог као медијатор
14 . Психолог као медијатор
14. 1 Посредовање у сукобима у образовној институцији
14. 2. Подршка социјалне климе у одељењу
14. 3 Вршњачко посредовање
|
10. недеља предавање - Рад са децом/ученицима
IV РАД СА ДЕЦОМ/УЧЕНИЦИМА
15. Утврђивање индивидуалног степена развоја деце/ученика
16. Праћење и подстицање индивидуалног развоја /ученика
|
11. недеља предавање - Саветодавни рад са ученицима
17. Саветодавни рад са ученицима
17. 1 Помоћ у превазилажењу школског неуспеха
17. 2 Помоћ у превазилажењу личних и развојних проблема деце/ученика
17. 3 Професионално усмеравање ученика
|
12. недеља предавање - Истраживање у образовању
V ИСТРАЖИВАЊЕ У ОБРАЗОВАЊУ
18. Улога истраживања у унапређивању образовне и васпитне праксе
19. Акционо истраживање
20. Презентација резултата истраживања у циљу унапређења праксе
|
13. недеља предавање - Професионално усавршавање психолога
VI ПОФЕСИОНАЛНО УСАВРШАВАЊЕ ПСИХОЛОГА
21. Психолог као рефлексивни практичар
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Школска психологија – Зборник текстова – до 400 страна (у припреми):
Приручници: Приручник о самовредновању скола, Приручник о школском развојном планирању, Каталог примера добре праксе у школском развојном планирању, итд