Основне студије
Александер Бауцал
редовни професор
- Одељење: Психологија
- Кабинет: к253
- Телефон: +381 11 3206 142
- емаил адреса: abaucal@f.bg.ac.rs
- Консултације:
-
Понедељак
12:00 - 13:00 пролећни семестар
-
Четвртак
12:00 - 13:00 јесењи семестар
- Когнитивни развој Социокултурна теорија развоја Улога и утицај родитеља на развој деце Методолошки проблеми у развојној психологији Квалитет и праведност образовања
- 1992 - основне студије - Филозофски факултет у Београду
- 1996 - магистарске студије - Филозофски факултет у Београду
(тема: КОГНИТИВНО-ИНФОРМАЦИОНИ ПРИСТУП КОГНИТИВНОМ РАЗВОЈУ) - 1999 - одбрана докторске дисертације - Филозофски факултет у Београду
(тема: СТРУКТУРА ИМПЛИЦИТНОГ ЗНАЊА РОДИТЕЉА О ОСОБИНАМА СОПСТВЕНЕ ДЕЦЕ)
- 1993 - асистент-приправник - Филозофски факултет у Београду
(ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА) - 1997 - асистент - Филозофски факултет у Београду
(ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА) - 2000 - доцент - Филозофски факултет у Београду
(ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА) - 2011 - ванредни професор - Филозофски факултет у Београду
(ужа научна област: ОПШТА ПСИХОЛОГИЈА) - 2014 - редовни професор - ФФ
(ужа научна област: ОПШТА ПСИХОЛОГИЈА)
- 2007 - 2008 - Researches in Socio-Cultural Psychology
Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (гостујући професор) - 2007 - 2007 - Combining quantitative and qualitative methodology
Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву) - 2006 - 2006 - Educational reform in Eastern European societies: Meeting point of two cultures?
Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву) - 2025 - - It Doesn’t Come Spontaneously: Cultivating Student CPS in
Educational Context
ECER 2025 conference, Belgrade, Srbija (предавање по позиву) - 2024 - - LEARNING AND DEVELOPMENT IN SOCIAL INTERACTION: FRUITFUL
HISTORY AND FUTURE DIRECTIONS
EARLI, Bari, Italy (предавање по позиву) - 2012 - - Mogućnosti i prepreke u kreiranju obrazovne politike zasnovane na rezultatima PISA testiranja – iskustva u Srbiji, regionu i svetu
Hemijsko društvo Srbije, Beograd, Srbija (предавање по позиву) - 2018 - - O svrsishodnom kombinovanju kvantitativnih i kvalitativnih metoda u obrazovnim naukama: komplikovano, ali neophodno
Institut za pedagoška istraživanja i Institut za psihologiju, Beograd, Srbija (предавање по позиву) - 2014 - - On necessity of integration of quantitative and qualitative approaches for making relevant knowledge in education sciences
EARLI JURE and University of Cyprus, Nicosia, Cyprus (предавање по позиву) - 2001 - 2001 - Parents’ implicit image of personality of their children
Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву) - 2001 - 2001 - Parents’ implicit image of personality of their children
Универзитет у Салерну, Салерно, Италија (предавање по позиву) - 2007 - 2007 - PISA as a good servant or bad master: the choice is ours
Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву) - 2008 - 2008 - Rasch measurement/model: An application in the psychological research
Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву) - 2017 - - Reflections from a perspective of the Socio-Cultural Psychology
University of Neuchatel, Neuchatel, Switzerland (предавање по позиву) - 2014 - - Refleksije o psihoterapiji iz perspektive socio-kulturne razvojne psihologije: otkrivanje druge strane meseca
Udruženje psihoterapeuta Srbije, Beograd, Srbija (предавање по позиву) - 2017 - - Sociocultural approach to the inclusive education
University of Tartu, Tartu, Estonia (предавање по позиву) - 2007 - 2007 - Studying co-construction of new competencies: Enhanced pre-post test design
Универзитет у Лозани, Лозана, Швајцарска (предавање по позиву) - 2007 - 2007 - Studying co-construction of new competencies: Enhanced pre-post test design
Универзитет у Тулузу, Тулуз, Француска (предавање по позиву) - 2017 - - Toward the hybridization of quantitative and qualitative methodology to make educational science more relevant
University of Szeged, Szeged, Hungary (предавање по позиву) - 2008 - 2008 - Towards better understanding of success and failure on the PISA: Psychological and socio-cultural analysis
Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву) - 2024 - - Triangle of knowledge production for continuous education improvement: crossing boundaries and collaboration
Institut za društvena istraživanja, Zagreb, Hrvatska (предавање по позиву) - 2001 - 2001 - ZPD: A case suggesting that both Piaget and Vygotsky could be right and wrong
Универзитет у Салерну, Салерно, Италија (предавање по позиву) - 2008 - 2008 - Аpplication of the Rasch measurement/model in the psychological research
Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву)
- 1993 - Друштво психолога Србије (чланство)
- 2001 - 2002 - Комисија за реформу система за осигурање квалитета у образовању (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (Координатор)
- 2001 - 2004 - Просветни савет (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
- 2001 - 2006 - Advisory Board "European Journal of School Psychology" (чланство)
- 2002 - Association for educational assessment (AEA-Europe) (чланство)
- 2002 - 2004 - Комисија за квалификациони испит за упис ученика у средње школе (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
- 2002 - 2004 - Комисија за реформу наставних програма (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
- 2003 - Jean Piaget Society (чланство)
- 2003 - 2004 - Центар за евалуацију у образовању (основан од стране Владе Републике Србије) (Директор)
- 2005 - International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) (чланство)
- 2006 - 2007 - Editorial Board "European Journal of School Psychology" (чланство)
- 2006 - 2009 - редакција часописа "Психологија" (чланство)
- 2009 - 2010 - Комисија за завршни испит у основном образовању (Министарство за просвету Републике Србије) (члан)
- 2013 - 2017 - Coordinator of SIG 10 (EARLI association) (чланство)
- 2015 - 2023 - Editor in Cheif of European Journal of Psychology of Education (чланство)
- 2021 - 2024 - Филозофски факултет у Београду (управник одељења)
- 2021 - 2025 - Board of Director of Jean Piaget Society (чланство)
- 2023 - Elected member of International Academy of Education (чланство)
- 2001. - 2005. - Промене у образцима понашања у друштву у транзицији
Институт за психологију (Филозофски факултет у Београду) - 2006. - 2010. - Психолошки проблеми у контексту друштвених промена Самостални истраживач
Институт за психологију (Филозофски факултет у београду) - 2003. - 2004. - Евалуација пројекта „Активно учење“
УНИЦЕФ (Србија) - 2004. - 2005. - Ефекти пројекта „Активно учење“ у руралним школама
УНИЦЕФ (Србија) - 2004. - 2004. - Ефекти пројекта „Ромски образовни центри“
УНИЦЕФ (Србија) - 2004. - 2005. - Ефекти пројекта „Reading and Writing for Critical Thinking“
Фонд за отворено друштво (Србија) - 2004. - 2005. - Трговина децом у Србији и Црној Гори
Save the Children (UK) - 2003. - 2005. - Национално тестирање образовних постигнућа ученика трећег разреда основне школе
Министарство просвете и спорта Р. Србије - 2005. - 2007. - Equal Access to Quality Education for Roma
EU Monitoring and Advocacy Programe - 2006. - - Monitoring Education for Roma: 2006 Statistical baseline for Central, Eastern, and South Eastern Europe
Education Support Program (UK) - 2001. - 2004. - PISA 2003
Институт за психологију - 2004. - 2007. - PISA 2006
Институт за психологију - 2007. - 2010. - PISA 2009
Институт за психологију - 2010. - 2013. - PISA 2012
Институ за психологију - 2010. - 2011. - Развој стандарда за рано учење и развој у Србији
Институт за психологију и UNICEF - 2011. - 2013. - Развој стандарда за опште средње образовање
Завод за вредновање образовања и васпитања, Министарство просвете и Институт за психологију - 2010. - 2011. - Studying interaction in different contexts: A qualitative view
Институт за психологију и University of Neuchatel - 2011. - 2012. - Constructing Educational Achievement
Hong Kong Baptist University - 2010. - 2011. - Indicators of Equal Access to Quality Education for Roma
Open Society Institut - 2010. - - "Identifikacija, merenje i razvoj kognitivnih i emocionalnih kompetencija važnih društvu orijentisanom na evropske integracije"
Institut za psihologiju - 2010. - 2012. - Adult Life Entry Network (ALEN) – Empowerment and Activation of Young People in Disadvantaged Situations
Hungarian Anti-Poverty Network Foundation - EU financed project - 2015. - 2018. - REP-Synergy: Towards improvement of Research capacities essential for teacher Education and Practices in Serbia and Estonia
Swiss National Science Foundation (Project coordinator) - 2015. - 2019. - EARLI Center for innovative research "Ages for learning and growth: Sociocultural perspectives (AGILE)"
EARLI (Project coordinator) - 2021. - 2024. - Co-constructing mathematics motivation in primary education: A longitudinal study in six European countries (MathMot)
Norway Science Fund (Senior researcher) - 2021. - 2024. - The PEER model of collaborative problem solving: Developing young people’s capacities for constructive interaction and teamwork (PEERSolvers)
Fund for Science of Repbluc of Serbia (Principal investigator) - 2020. - 2023. - Uses of digital learning materials in Estonian general education schools (DigiEfekt)
Estonian science fund (Senior researcher)