Александер Бауцал

редовни професор

  • Консултације:
  • Понедељак 12:00 - 13:00
    пролећни семестар
  • Четвртак 12:00 - 13:00
    јесењи семестар
  1. Когнитивни развој Психички развој у социо-културном контексту Имплицитне теорије родитеља о развоју деце Методолошки проблеми у развојној психологији Мерење образовних постигнућа ученика
  1. 1992 - основне студије - Филозофски факултет у Београду
  2. 1996 - магистарске студије - Филозофски факултет у Београду
    (тема: КОГНИТИВНО-ИНФОРМАЦИОНИ ПРИСТУП КОГНИТИВНОМ РАЗВОЈУ)
  3. 1999 - одбрана докторске дисертације - Филозофски факултет у Београду
    (тема: СТРУКТУРА ИМПЛИЦИТНОГ ЗНАЊА РОДИТЕЉА О ОСОБИНАМА СОПСТВЕНЕ ДЕЦЕ)
  1. 1993 - асистент-приправник - Филозофски факултет у Београду
    (ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА)
  2. 1997 - асистент - Филозофски факултет у Београду
    (ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА)
  3. 2000 - доцент - Филозофски факултет у Београду
    (ужа научна област: РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА)
  4. 2011 - ванредни професор - Филозофски факултет у Београду
    (ужа научна област: ОПШТА ПСИХОЛОГИЈА)
  5. 2014 - редовни професор - ФФ
    (ужа научна област: ОПШТА ПСИХОЛОГИЈА)
  1. 2007 - 2008 - Researches in Socio-Cultural Psychology
    Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (гостујући професор)
  2. 2007 - 2007 - Combining quantitative and qualitative methodology
    Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву)
  3. 2006 - 2006 - Educational reform in Eastern European societies: Meeting point of two cultures?
    Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву)
  4. 2001 - 2001 - Parents’ implicit image of personality of their children
    Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву)
  5. 2001 - 2001 - Parents’ implicit image of personality of their children
    Универзитет у Салерну, Салерно, Италија (предавање по позиву)
  6. 2007 - 2007 - PISA as a good servant or bad master: the choice is ours
    Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву)
  7. 2008 - 2008 - Rasch measurement/model: An application in the psychological research
    Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву)
  8. 2007 - 2007 - Studying co-construction of new competencies: Enhanced pre-post test design
    Универзитет у Лозани, Лозана, Швајцарска (предавање по позиву)
  9. 2007 - 2007 - Studying co-construction of new competencies: Enhanced pre-post test design
    Универзитет у Тулузу, Тулуз, Француска (предавање по позиву)
  10. 2008 - 2008 - Towards better understanding of success and failure on the PISA: Psychological and socio-cultural analysis
    Универзитет у Нојшателу, Нојшател, Швајцарска (предавање по позиву)
  11. 2001 - 2001 - ZPD: A case suggesting that both Piaget and Vygotsky could be right and wrong
    Универзитет у Салерну, Салерно, Италија (предавање по позиву)
  12. 2008 - 2008 - Аpplication of the Rasch measurement/model in the psychological research
    Универзитет у Болоњи, Болоња, Италија (предавање по позиву)
  1. 1993 - Друштво психолога Србије (чланство)
  2. 2001 - 2002 - Комисија за реформу система за осигурање квалитета у образовању (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (Координатор)
  3. 2001 - 2004 - Просветни савет (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
  4. 2001 - 2006 - Advisory Board "European Journal of School Psychology" (чланство)
  5. 2002 - Association for educational assessment (AEA-Europe) (чланство)
  6. 2002 - 2004 - Комисија за квалификациони испит за упис ученика у средње школе (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
  7. 2002 - 2004 - Комисија за реформу наставних програма (основан од стране Министарства просвете и спорта Р. Србије) (члан)
  8. 2003 - Jean Piaget Society (чланство)
  9. 2003 - 2004 - Центар за евалуацију у образовању (основан од стране Владе Републике Србије) (Директор)
  10. 2005 - International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR) (чланство)
  11. 2006 - Editorial Board "European Journal of School Psychology" (чланство)
  12. 2006 - редакција часописа "Психологија" (чланство)
  13. 2009 - 2010 - Комисија за завршни испит у основном образовању (Министарство за просвету Републике Србије) (члан)
  14. 2021 - 2024 - Филозофски факултет у Београду (управник одељења)
  1. 2001. - 2005. - Промене у образцима понашања у друштву у транзицији
    Институт за психологију (Филозофски факултет у Београду)
  2. 2006. - 2010. - Психолошки проблеми у контексту друштвених промена Самостални истраживач
    Институт за психологију (Филозофски факултет у београду)
  3. 2003. - 2004. - Евалуација пројекта „Активно учење“
    УНИЦЕФ (Србија)
  4. 2004. - 2005. - Ефекти пројекта „Активно учење“ у руралним школама
    УНИЦЕФ (Србија)
  5. 2004. - 2004. - Ефекти пројекта „Ромски образовни центри“
    УНИЦЕФ (Србија)
  6. 2004. - 2005. - Ефекти пројекта „Reading and Writing for Critical Thinking“
    Фонд за отворено друштво (Србија)
  7. 2004. - 2005. - Трговина децом у Србији и Црној Гори
    Save the Children (UK)
  8. 2003. - 2005. - Национално тестирање образовних постигнућа ученика трећег разреда основне школе
    Министарство просвете и спорта Р. Србије
  9. 2005. - 2007. - Equal Access to Quality Education for Roma
    EU Monitoring and Advocacy Programe
  10. 2006. - - Monitoring Education for Roma: 2006 Statistical baseline for Central, Eastern, and South Eastern Europe
    Education Support Program (UK)
  11. 2001. - 2004. - PISA 2003
    Институт за психологију
  12. 2004. - 2007. - PISA 2006
    Институт за психологију
  13. 2007. - 2010. - PISA 2009
    Институт за психологију
  14. 2010. - 2013. - PISA 2012
    Институ за психологију
  15. 2010. - 2011. - Развој стандарда за рано учење и развој у Србији
    Институт за психологију и UNICEF
  16. 2011. - 2013. - Развој стандарда за опште средње образовање
    Завод за вредновање образовања и васпитања, Министарство просвете и Институт за психологију
  17. 2010. - 2011. - Studying interaction in different contexts: A qualitative view
    Институт за психологију и University of Neuchatel
  18. 2011. - 2012. - Constructing Educational Achievement
    Hong Kong Baptist University
  19. 2010. - 2011. - Indicators of Equal Access to Quality Education for Roma
    Open Society Institut
  20. 2010. - - "Identifikacija, merenje i razvoj kognitivnih i emocionalnih kompetencija važnih društvu orijentisanom na evropske integracije"
    Institut za psihologiju
  21. 2010. - 2012. - Adult Life Entry Network (ALEN) – Empowerment and Activation of Young People in Disadvantaged Situations
    Hungarian Anti-Poverty Network Foundation - EU financed project
  22. 2015. - 2018. - REP-Synergy: Towards improvement of Research capacities essential for teacher Education and Practices in Serbia and Estonia
    Swiss National Science Foundation (Project coordinator)
  23. 2015. - 2019. - EARLI Center for innovative research "Ages for learning and growth: Sociocultural perspectives (AGILE)"
    EARLI (Project coordinator)