Вести за све студенте

Конкурс за најбољи научно-истраживачки и стручни рад у 2024.години

У циљу подстицања што бољег успеха на студијама, развијања интересовања за научно-истраживачки и стручни рад студената, подстицања креативног и критичког мишљења код њих, Универзитет у Београду студентима основних академских студија, односно интегрисаних академских студија, као и претходних година, додељује награду за најбољи научно-истраживачки и стручни рад из сваке од групација факултета, израђен у претходној календарској години.

Писмени, дипломски, семинарски и други студентски радови који представљају наставну обавезу, не могу да буду поднети на конкурс.

Рок за пријављивање радова на конкурс је 31. март 2025. године.

Детаљније погледајте у прилогу вести.

Радови се достављају секретарима одељења, у штампаној и електронској форми - непотписани, са шифром и кратком стручном оценом факултета. У прилогу рада доставља се запечаћена коверта на којој је назначена шифра рада, а у којој су наведени следећи подаци о аутору: име и презиме, година студија, студијски програм, контакт адреса и телефон.

Прилози:
Konkurs za NI i STRUCNI RAD 2024.pdf

Обавештење о конференцији Српска археологија између теорије и чињеница XII

Археологија

Поштоване колегинице и колеге,

Овим путем Вас обавештавамо да је Центар за теоријску археологију, у складу са подршком студентским блокадама, донео одлуку о отказивању овогодишње конференције Српска археологија између теорије и чињеница, која је била планирана за 28. и 29. март.


Аутори ће благовремено бити обавештени о датуму одржавања следеће конференције, када се за то стекну услови.


Срдачно,
Центар за теоријску археологију




Конкурс Задужбине Веселина Лучића за избор најбољег научног дела

Расписивање конкурса Задужбине Веселина Вучића за доделу за доделу 4 (четири) Награде Веселина Лучића за 2025. годину, за најбоље научно односно стручно остварење (у даљем тексту: остварење) наставника и сарадника на Универзитету у Београду, објављено у 2024. години, награда, у нето износу од по 500.000,00 динара, доделиће се из средстава Задужбине Веселина Лучића.
Рок за подношење пријава је од 2. марта до 30. априла 2025. године.

Детаље конкурса и пријаву погледајте у прилогу вести.

Прилози:
Konkurs_V_Lucica_Naucno_delo_2024.zip

Конкурс Задужбине Веселина Лучића за избор најбољег књижевног дела

Расписивање конкурса за доделу Награде Веселина Лучића за 2025. годину, за најбоље књижевно остварење наставника и сарадника на Универзитету у Београду, објављено у 2024. години. Награда, у нето износу од 500.000,00 динара, доделиће се из средстава Задужбине Веселина Лучића.
Рок за подношење пријава је од 2. марта до 30. априла 2025. године.

Детаље конкурса погледајте у прилогу вести.

Прилози:
KonkursKnjizevnoDelo.doc

Упис постапсолвената у пролећни семестар

Упис постапсолвената у пролећни семестар школске 2024/25. године ће се обавити од 20. до 28.02.2025. радним данима од 12 до 14 часова на шалтерима у приземљу. За упис је потребан индекс и доказ о уплати накнаде од 4950,00 динара.

Упис студената у наредну годину ДОКТОРСКИХ АКАДЕМСКИХ СТУДИЈА за школску 2024/25. годину

Упис студената у наредну годину ДОКТОРСКИХ АКАДЕМСКИХ СТУДИЈА у школској 2024/25. години обавиће се од 10.02. до 21. 02. 2025.* године од 12-14 часова (важи за студенте који се уписују у фебруару месецу, 17.02.2025. године-понедељак је нерадан дан)

Детаљне информације о упису можете погледати у прилогу вести.



Прилози:
Upis_naredne_god_dok_2024_2025_februar.docx

Захвалност и подршка појединцима који одолевају притисцима

Драге просветне инспекторке и инспектори,

Драге директорке и директори вртића, основних и средњих школа,

Драге директорке и директори установа културе,

Драги запослени у овим установама,

Сви они који ових дана успевате да одолите притисцима и одбијате да својим деловањем учествујете у угрожавању ученика, студената, просветних радника и других запослених у школама, вртићима, музејима, галеријама и другим просветним установама и установама културе који иступају у одбрану елементарних права и цивилизацијских вредности,

Хвала вам што истрајавате у професионалном деловању! Ваша подршка је непроцењива свима који су спремни да јавно искажу своје ставове и пруже отпор нарушавању вредности на којима почивају и образовање и култура, а нарочито онима који се у томе још увек осећају несигурно. Ваше деловање не показује само етичност, емпатију и спремност да професионалне и цивилизацијске вредности ставите испред притисака политичких моћника, већ представља чин којим се бране и лични и професионални интегритет. Зато се надамо да ће ваше понашање представљати додатну мотивацију оним вашим колегама којима је још увек тешко да одоле притисцима и пронађу начин да стану на страну образовања и културе.

Очекујемо да притисци, уцене, застрашивања и претње одмах престану.

У супротном ћемо наставити заједно да делујемо ка циљу који нас је ујединио!

Наставници, сарадници и истраживачи Филозофског факултета у Београду.



Отворено писмо Министарки просвете проф. др Славици Ђукић Дејановић

Министарки просвете проф. др Славици Ђукић Дејановић

Обраћамо вам се као група наставника и истраживача Филозофског факултета Универзитета у Београду који се дуги низ година баве образовањем и који су веома забринути због стања у коме се оно налази већ дужи период, а поготово од тренутка када су почели студентски протести. Апелујемо да уважите тренутне политичке догађаје у земљи, и да ставите систематско бављење својим ресором испред политичких интереса власти које тренутно једино заступате. Претње отказима, умањењем плата, као и слање просветних инспектора у школе, у којима после дужег времена постоји заједништво родитеља и наставника, видимо као израз притиска и неспремности да се сагледају околности које су довеле до протеста студената и просветних радника.

Просветни радници су истрајавањем у протестима, упркос обећаном повећању плата, јасно показали да су протести начин да се укаже на горуће проблеме у образовању и друштву, који се дуже од деценије пренебрегавају. Те проблеме као своје доживљавају и родитељи, и зато су спремни да не шаљу своју децу у школе и да на тај начин подрже њихове наставнике. Листа проблема у образовању је дугачка, те ћемо се кратко осврнути само на најкрупније. Преобимни и застарели школски програми и инсистирање на администрирању наставе уместо на њеном квалитету ученике стављају у други план, а њихове наставнике терају да пребрзо “прелазе” градиво, чиме се онемогућава смислено учење. Ученицима је школа организована на овај начин незанимљива, а родитељи знатан део свог времена посвећују подучавању или плаћају приватне часове јер наставници не стижу да свој посао обаве на часу упркос великом броју часова. Оваквим стањем у просвети су највише погођени ученици из најнижих економских слојева чији родитељи немају средства да финансирају приватне часове нити компетенције да помогну својој деци. Овим се продубљују разлике у друштву, упркос прокламовању инклузивности и једнаких прилика за учење у законским актима. Школе и факултети су изузетно лоше опремљени како у погледу учила, тако и у погледу хигијенских услова и услова за боравак у тим установама. Политизација управљања школама и факултетима нарушава демократичност процеса образовања и ниподаштава учеснике у њему чинећи овај контекст коруптивним, као и остале делатности у земљи. Недоношење закона о финансирању високог образовања, непрестани атаци на његову аутономију, пренебрегавање одлука акредитациониих тела за дозволу рада високошколским установама, као и недавне иницијативе за отварањем непроверених франшиза страних универзитета јасно указују да је високо образовање од стране Министарства и Владе опажено као непријатељско и непотребно.

Имајући у виду да сте спровођењем одлуке Владе скратили прво полугодиште у основним и средњим школама и тиме нарушили предвидљивост образовног процеса по други пут, сматрамо циничним представљање штрајка као кршења ученичког права на образовање и позивање на закон. Додатно је поражавајуће што Министарство уместо да јача колективе и негује сарадничке односе злоупотребљава директоре школа и инспекторе стављајући их у улогу џелата и доводећи их у конфликт са наставницима од којих очекује ћутање и некритичку послушност. Овим поступцима Министарство настоји да шири страх међу запосленим у школама, доводећи до подела и конфликата који даље урушавају образовање. Креирајући атмосферу страха и неповерења у школама, Министарство ученике ставља у други план и негативно утиче на њихову мотивисаност за учење. Образовне институције треба да буду место учења и критичког разматрања стварности.

Надамо се да ће овај апел, за разлику од свих претходних сличних иницијатива, наићи на Ваш одзив као и да ћете реално сагледати ситуацију у образовању, а као члан Владе почети да заступате интересе учесника у њему и тиме омогућити прогрес овог друштва. Уколико на ово нисте спремни позивамо вас да поднесете оставку!




Подршка просветним радницима и апел просветним инспекторима - наставници, истраживачи и сарадници Филозофског факултета у Београду

Наставници, истраживачи и сарадници Филозофског факултета Универзитета у Београду већ два месеца активно подржавају студенте у блокади. Сада осећамо моралну обавезу да пружимо пуну подршку и колегама запосленим у просвети, својим бившим студентима, којима последњих дана највиши државни функционери прете инспекцијским надзором и отказима.

Као научници који се баве проучавањем друштва из десет научних дисциплина, препознајемо актуелну ситуацију као угрожавање права детета, ученика, одраслих и људског достојанства уз недостатак “отворености, сарадње, толеранције, свести о културној и цивилизацијској повезаности у свету, посвећености основним моралним вредностима, вредностима правде, истине, солидарности, слободе, поштења и одговорности” (Закон о основама система образовања и васпитања, члан 7, став 3).

Стога смо у среду 22. јануара упутили писмо свим просветним инспекторима лично, апелујући на њих да одбију да учествују у прогону школских установа и наставника који су, у знак протеста, одлучили да обуставе рад. Прогоном сматрамо ограничавање рада инспекције искључиво на обавезе установа и запослених без узимања у обзир права деце, родитеља и запослених у установи која су уграђена у основне принципе система образовања и васпитања.

Сматрамо да просветни инспектори једино одбијањем да изврше налоге могу заштитити достојанство професије и свој лични интегритет, као што су то поједине њихове колеге учиниле. У писму смо их подсетили да су декани осам факултета Универзитета у Београду који образују наставнике у свом саопштењу од 20. јануара позвали Министарство просвете да одмах прекине прогон просветних радника. Министарство не сме игнорисати ни снажну подршку великог броја родитеља наставницима који су одлучили да наставе штрајк, не прихватајући споразум постигнут између Владе и синдиката запослених у просвети.

Законом је прописана обавеза да се у установи негују односи међусобног разумевања и уважавања личности деце, ученика, одраслих, запослених и родитеља (Закон о основама система образовања и васпитања, члан 109). Будући да просветне власти упорно игноришу ставове универзитетских професора, просветних радника, ученика и родитеља, грађанска непослушност је једино што нам преостаје.

У Београду, дана 22.01.2025.

Наставници, истраживачи и сарадници
Филозофског факултета Универзитета у Београду