Историја
Курс:
Васпитно образовни рад са децом са посебним потребама (мастер) У оквиру предмета: Васпитно образовни рад са децом са посебним потребама
изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: Теоријска настава
1. Деца са посебним потребама. Концепцијски приступ, основни појмови. Класификација и учесталост јављања. Психолошке особености појединих категорија деце. Тимска процена.
2. Развој деце са посебним потребама. О раном развоју. О биолошким и друштвеним факторима развоја. О потребама и правима детета са сметњама у развоју. Игра и развој деце са ПП. О интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју деце са ПП. Животни циклус и интеграциони процеси у личности.
3. Дете са посебним потребама и други људи - породица, вршњаци, васпитач/наставник.
4. Припрема школе за децу са посебним потребама, припрема детета, родитеља и школе. Праћење и подстицање адаптације детета. Шта је инклузивни програм и како се спроводи. Како мотивисати дете са ПП за учење. Индивидуални образовни план. Програми подршке.
5. Ресурси у локалној заједници.
Циљ изучавања курса: 1. сензитизација студента и разумевање значења посебних потреба у оквиру социјално-инклузивног модела; 2. упознавање са искуствима инклузивног образовања; 3. развијање иницијалних вештина креирања индивидуалних планова подршке детету.
Предуслови за полагање: --- Облици наставе: (1) Предавања и ПП презентације; (2) интерактивне наставне методе (играње улога и симулације), (3) тимски и индивидуални рад
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Шекспир, Р. (1979). Психологија ометених у развоју. Београд: Нолит.
Хрњица, С., и сарадници (2008). Школа по мери детета – Приручник за рад са ученицима редовне школе који имају тешкоће у развоју. Београд: Save the Children, UK.
Рајовић, В. (2004). Психосоцијалне детерминанте учења и развоја ментално ретардиране деце. Београд: Институт за психологију.
Рајовић, В., Станимировић, Д. (2006). Одговорност према професији и клијенту (у области рада са особама са посебним потребама). Примењена психологија, стр. 205−217.
Хилтон, Д. (1996). Саветовање родитеља хронично оболеле или деце ометене у развоју. Београд: Институт за ментално здравље.
Митић, М. и сарадници (2011). Деца са сметњама у развоју – потребе и подршка. Београд: Републички завод за социјалну заштиту.
- О ОДЕЉЕЊУ
- ИНФОРМАЦИЈЕ О СТУДИРАЊУ
- ПЛАН ИЗВОЂЕЊА НАСТАВЕ И ИСПИТНИХ РОКОВА
- РАСПОРЕД ИСПИТА
- ПРОГРАМ СТУДИЈА
- СИЛАБУСИ
- МОБИЛНОСТ
- ИНФОРМАЦИЈЕ ЗА БУДУЋЕ СТУДЕНТЕ
БИБЛИОТЕКА- РЕПОЗИТОРИЈУМ ЗАВРШНИХ РАДОВА
- ИНФОРМАЦИЈЕ О ЗАПОСЛЕНИМА
- ВЕСТИ
- КОРИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ ЗА СТУДЕНТЕ
- УПИС НАРЕДНЕ ГОДИНЕ СТУДИЈА
МАПА СПРАТА
meni_istorija_2
meni_istorija
- Центар за Америчке студије
- Центар за историјску географију и историјску демографију
- Центар за истраживање наставе историје и историјског наслеђа
- Центар за Кипарске студије
- Центар за руске студије
- Центар за савремену историју Балкана
- Центар за сарадњу са UCL-ом
- Центар за српске студије
- Центар за теорију историје
- Клуб студената историје (КСИ)