Историја уметности
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Увод у маркетинг
Основни појмови управљања маркетингом, суштина концепције маркетинга, улога маркетинга у организацијама и друштву. |
1. недеља вежбе - Увод у маркетинг
Размена – кључни појам. Дискусија. |
2. недеља предавање - Разумевање улоге маркетинга у друштву
Стратешки маркетинг и менаџмент, мултидисциплинарна природа маркетинга, интегритет и етичност психолога у маркетингу.
|
2. недеља вежбе - Разумевање улоге маркетинга у друштву
Етичност психолога у маркетингу – дискусија, анализа примера. |
3. недеља предавање - Планирање маркетинг-стратегије
Појам, важност, кораци.
|
3. недеља вежбе - Планирање маркетинг-стратегије
Израда маркетинг-стратегије производа. Рад у малим групама. Презентација рада група. |
4. недеља предавање - Посебне области маркетинга
Маркетинг производа, маркетинг у услужним делатностима, интернационални маркетинг, глобални / локални маркетинг, социјални маркетинг, политички маркетинг.
Гост на часу – стручњак из праксе. |
4. недеља вежбе - Социјални маркетинг
Социјални маркетинг – анализа случаја, анализа реклама. |
5. недеља предавање - Пројекти у области маркетинга
Планирање пројекта из области социјалног маркетинга.
|
5. недеља вежбе - Планирање пројекта из области социјалног маркетинга
Дефинисање проблема пројекта који ће студенти радити. Рад у малим групама. |
6. недеља предавање - Понашање потрошача
Дефинисање области понашања потрошача, развој и проблеми, маркетиншки поглед на понашање потрошача.
|
6. недеља вежбе - Понашање потрошача
Улога психологије у понашању потрошача. Рад у групи, дискусија. Гост на часу – психолог из праксе.
|
7. недеља предавање - Чиниоци понашања потрошача
Спољашњи чиниоци понашања потрошача - утицај културе, социјални утицаји. Ситуациони утицаји, утицај оглашавања и продајног особља.
|
7. недеља вежбе - Рад на пројекту
Разрада пројекта по фазама. |
8. недеља предавање - Интерни чиниоци понашања потрошача
Мотивација, укљученост, ставови, процес одлучивања (прекуповне, куповне и послекуповне одлуке). |
8. недеља вежбе - Интерни чиниоци понашања потрошача
Испитивање потрошачког етноцентризма. Анализа домаћих истраживања.
Рад на пројекту.
|
9. недеља предавање - Процес одлучивања потрошача
Ситуациони утицаји, одлучивање као решавање проблема, прикупљање информација, евалуација алтернатива, послекуповно понашање. Конзумеризам, регулација маркетиншких активности.
|
9. недеља вежбе - Конзумеризам и регулација маркетиншких активности
Заштита права потрошача, организације потрошача и маркетинг, информисање потрошача. Дискусија. |
10. недеља предавање - Психологија маркетиншке комуникације
Комуникациони микс - дефиниција, развој, инструменти, постављање стратегије комуникације и интегрисане маркетиншке комуникације
|
10. недеља вежбе - Рад на пројекту
Истраживање за потребе пројекта. |
11. недеља предавање - Маркетиншка комуникација
Оглашавање. Лична продаја, унапређење продаје, односи са јавношћу, креативност и маркетиншка комуникација. |
11. недеља вежбе - Рад на пројекту
Постављање стратегије. |
12. недеља предавање - Управљање маркетиншким пројектима
Презентација пројекта. Вођење пројекта. Евалуација пројекта. |
12. недеља вежбе - Рад на пројекту
Планирање интервенција. |
13. недеља предавање - Закључно предавање
Поглед уназад и унапред. Управљање каријером у области маркетинга. |
13. недеља вежбе - Презентација пројеката
Студенти излажу своје пројекте. Питања, дискусија.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Kotler, F., Vong, V., Sonders, Dž., Armstrong, G. (2007). Principi marketinga, Beograd: Mate.
Petrović, I. (2003). Kreiranje sajamskog nastupa i drugih promotivnih aktivnosti, S.Čizmić, V.Kondić,ur. Psihologija rada u formuli uspeha organizacije, Beograd: Centar za primenjenu
Štajnberger, I, Petrović, I. (1991) Interni marketing - klima i kultura organizacije, Direktor, decembar.
Петровић Ивана: Материјал за анализу комуникационих активности на Интернету (Moodle)
Kotler, F., Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment, Beograd: Data Status. Odabrana poglavlja.
Schiffman, L. G. & Kanuk, L. L. (2001). Ponašanje potrošača, Zagreb: Mate. Odabrana poglavlja.
Petrović, I. (1997). Uključenost kao faktor odlučivanja potrošača, Psihološka istraživanja, 9: 53-80.
Општа допунска литература
Petz Boris: Psihologija u ekonomskoj propagandi, DEPH, Zagreb, 1980.
Так Мери: Како бирамо, Нолит, Београд, 1979.
Hanry Harry: Šta potrošač želi, Privredni pregled, Beograd, 1966.
Петковић Горан: Позиционирање трговинских предузећа, Београд: Чигоја штампа, 1995.
Petrović I. (2000) Promotivne aktivnosti u prodavnici, in Lovreta S. i G. Petković, redaktori, Savremeni trgovac: Pekabetina škola trgovine, Beograd: Pekabeta, str. 268-283.
Petrović I. (2000) Posebni događaji i usluge u prodavnici, in Lovreta S. i G. Petković, redaktori, Savremeni trgovac: Pekabetina škola trgovine, Beograd: Pekabeta, str. 283-291.