Историја
Мастер академске студије историје - Држава, друштво, транзиција
Ниво студија: Мастер
Број ЕСПБ бодова: 60
Трајање програма у годинама: 1
Стручни назив: мастер историчар - друштво, држава, транзиција
Услови уписа: Завршене основне академске студије историје (240 ЕСПБ) или завршене основне студије историје у четворогодишњем трајању, у складу са условима утврђеним Статутом Универзитета и Факултета; студент који је завршио други студијски програм полаже диференцијални испит у складу са студијским програмом и Статутом Факултета.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија: Студент може прећи са других програма дипломских академских студија на овај програм уколико положи диференцијалне испите које утврђује Веће Одељења за историју на основу увида у садржај студијског програма са којег прелази. Процедура преласка утврђена је Статутом Факултета.
Начин избора предмета из других студијских програма: У договору са ментором студент може изабрати предмете из других студијских програма, а у складу са Правилником о изборним предметима Факултета.
Циљ: Циљ мастер академских студија историје ДДТ су усмерене на развијање специфичних знања из области друштва, државе и транзиције, као и способности и вештина потребних за обављање посла мастер историје друштва, државе и транзиције (ДДТ) и за упознавање са самосталним научно - истраживачким радом. Намера је да се студент оспособи за примену стечених знања у професионалном обављању делатности дипломираног историчара – мастер у конкретним установама образовног и културног профила, у практичном научно -истраживачком раду, као и за усмено и писмено саопштавање његових резултата и припрему истих за објављивање.Исход процеса учењаСпособност овладавања специфичним знањима из појединих ужих области у оквиру друштвено-хуманистичких наука: - овладавање основним знањима из сродних научних области ради остваривања могућности оспособљавања за самосталан научно-истраживачки рад; - усвајање методолошких знања и вештина специфичних за поједине уже области у оквиру друштвено-хуманистичких наука; - упознавање са применом стечених научних и специфичних методолошких знања и вештина у практичном научно-истраживачком процесу; - оспособљавање за самостално уочавање и дефинисање научних проблема; - овладавање знањем из домена методологије писања различитих врста научних радова; - овладавање знањем из домена методологије усменог саопштавања резултата научно-истраживачког рада. Студијски програм дипломских академских студија историје – мастер "Држава, друштво, транзиција"структуиран је тако да током првог семестра студент похађа наставу из једног обавезног и 4 изборна предмета, док се у другом семестру његова активност изражава кроз два изборна предмета, стручну праксу и студијски истраживачки рад који је у функцији израде завршног рада.
Компетенције: Успешним савладавањем програма мастер академских студија историје ДДТ студент постаје компетентан за разумевање друштвених појава, прецизну дистинкцију узрока и последица историјских догађаја, друштвених феномена, економских процеса и културних феномена, вредновање историјских података и њихово правилно смештање у одговарајући историјски контекст и друштвено-културну средину. Међу опште компетенције које студент стиче спада и способност сагледавања широког спектра друштвених, економских, историјских, просторних и културних појава, њихово стручно истраживање и повезивање са резултатима осталих хуманистичких и друштвених наука и некадашњим и савременим политичким околностима; оспособљеност за истраживање историјских феномена у свим њиховим појавним облицима, уочавање повезаности између догађаја, појава и културних стремљења и проучавање вишеслојности историјског развоја и његових последица у савременом времену. Предметно-специфичне компетенције које студент историје стиче јесу: активна примена познавања појединих историјских епоха, некадашњих држава и друштава, начина размишљања карактеристичних за одређени простор, време или групу; примена разумевања историјских феномена; истраживање и упоређивање са подацима којима располаже савремена историјска наука. Оспособљен је да прати и примењује методолошке и теоријске новине у специфичним областима историјске науке и да сагледава развој струке, у целини или појединим ужим научним областима; да активно примењује и саопштава своја знања у разним образовним, научним, културним и уметничким установама и да доприноси бољем разумевању појединих историјских периода, али и укупне историјске традиције и културног наслеђа. Очекује се да по завршетку студент развије компетенције које ће му омогућити:- уме да објасни послове и улоге историчара и прихвата различите улоге као део професионалног идентитета,- тумачи друштвене и привредне изазове из искуства савремене историје и полазећи од савремених концепција образовања и критички сагледава њихово значење за праксу,- прати наставно - истраживачки процес и оцењује напредовање реформе високошколског образовања примењујући различита стечена знања, оснаживања субјекатског положаја ученика и развијања курикулума,- користи савремена научна сазнања и методологију предметне области како би обезбедио сопствено уанпређивање.- уочава, истражује и активно приступа решавању проблема у научно - истраживачкој пракси,- ради сараднички са релевантним актерима у научно - истраживачком процесу,има активан и одговоран однос према сопственом професионалном развоју као и развоју научно - истраживачких али и поросветно - образованих центара и институција у којима ради.
Назив предмета | Сем | П+В | ЕСПБ |
Балкан у модерној историјиpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Изборна позиција 1 (бира се 4 од 8) | |||
Назив предмета | Сем | П+В | ЕСПБ |
Српски као страни језик 1pdf | 1 | 2+2 | 6 |
Савремени урбани феномениpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Образовање и политикаpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Привредни развојpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Методологија са студијама историографијеpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Другост у савременом друштвуpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Маре нострум – Егејско море и источно Средоземље као кризна зона у двадесет првом векуpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Општа светска економска историјаpdf | 1 | 2+2 | 6 |
Мастер рад - израда и одбрана | 2 | 6 | |
Мастер рад - студијско истраживачки рад | 2 | 6 | |
Изборна позиција 2 (бира се 2 од 5) | |||
Распад Југославије и постконфликтна транзиција у међународном контекстуpdf | 2 | 2+2 | 6 |
Српски као страни језик 2pdf | 2 | 2+2 | 6 |
Културни капитал и образовне праксеpdf | 2 | 2+2 | 6 |
Економска транзицијаpdf | 2 | 2+2 | 6 |
Општа историја Средоземљаpdf | 2 | 2+2 | 6 |
Стручна пракса | 2 | 6 |
The master academic studies of history Society, State, Transition (SST)
Course title | Sem | T+W | ESPB |
The Balkans in modern history | 1 | 2+2 | 6 |
Selection position 1 (chooses 4 out of 8) | |||
Course title | Sem | T+W | ESPB |
Serbian as a Foreign Language 1 | 1 | 2+2 | 6 |
Contemporary Urban Phenomena | 1 | 2+2 | 6 |
Education and Politics | 1 | 2+2 | 6 |
Economic Development | 1 | 2+2 | 6 |
Methodology with Historiography for Modern History | 1 | 2+2 | 6 |
Otherness in contemporary society | 1 | 2+2 | 6 |
Mare nostrum – The Aegean Sea and the Eastern Mediterranean as a Crisis Zone in the Twenty-first Century | 1 | 2+2 | 6 |
The economic history of the world | 1 | 2+2 | 6 |
Master's thesis | 2 | 6 | |
Independent student research | 2 | 6 | |
Selection position 2 (chooses 2 out of 5) | |||
Disintegration of Yugoslavia and post-conflict transition in international context | 2 | 2+2 | 6 |
Serbian as a Foreign Language 2 | 2 | 2+2 | 6 |
Cultural Capital and Educational Practices | 2 | 2+2 | 6 |
Economics of Transition | 2 | 2+2 | 6 |
History of the Mediterranean | 2 | 2+2 | 6 |
Internship | 2 | 6 |