Андрагогија
Основне академске студије андрагогије (2006)
Ниво студија: Основне
Број ЕСПБ бодова: 240
Трајање програма у годинама: 4
Стручни назив: дипломирани андрагог
Услови уписа: Завршено средње образовање у четворогодишњем трајању и положен пријемни испит или положена општа матура и место на ранг листи у оквиру одобрене уписне квоте.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија: уколико студент има одговарајући број положених испита и оствареног збира ЕСПБ
Начин избора предмета из других студијских програма: студент бира из понуђене групе дисциплина
Циљ: Академски студијски програм на основним студијама оспособљава студенте за примену и унапређење андрагошких знања и достигнућа у области образовања одраслих.
Припрема за професионални рад андрагога у области образовања одраслих подразумева оспособљавање студента да општа, теоријска и практична андрагошка знања и вештине самостално примењујe: у области промоције и развоја концепта доживотног образовања; креирање социјалног и образовног контекста за његову реализацију; истраживање и развој система формалног, неформалног и информалног образовања одраслих.
Циљ студијског програма је развој кретивних способности које омогућавају примену посебних концепата, организације, метода и поступака образовања одраслих, овладавање специфичним вештинама вођења и организовања процеса образовања одраслих, обухватајући све аспекте и сфере живота одрасле особе и потребе социјалног окружења. Андрагошке вештине развијене овим програмом треба да омогуће подршку развоју система образовања који је организационо и програмски доступан и адекватан потребама одраслих. Циљ студијског програма је оспособљавање стручњака за развој система у коме образовне потребе може да задовољи свака одрасла особа за напредовање и развој у различитим аспектима живота, а са друге стране, тај систем треба да буде адекватан одговор потребама различитих друштвених система за образовање одраслих (као грађана, актера друштвеног и економског развоја и носилаца различитих социјалних и професионалних улога).
Циљ студијског програма основних академских студија андрагогије је и оспособљавање студената за даље компетентно укључивање на академске мастер студије андрагогије као и студије других друштвених и хуманистичких наука.
Компетенције: По завршетку основних академских студија дипломирани андрагог поседује следеће опште способности:
* разумевања, критичке анализе и процене андрагошких феномена, сазнања и идеја;
* познавања основних метода, техника и процедура прикупљања, систематизације и анализе података у образовању и учењу одраслих;
* примене метода, техника и модела успешне комуникације и тимског рада у професионалном раду;
* поштовања етичких и професионалних норми у практичном деловању и релевантног односа према развоју властите професије.
Са завршетком основних академских студија дипломирани андрагог стиче предметно-специфичне способности:
* анализе потреба за знањима и вештинама различитих категорија одраслих и потреба за обукама компанија и тржишта рада;
* развоја програма и планова образовања и обуке у различитим контекстима и подручјима;
* управљања организацијом образовања и процесом наставе и учења одраслих;
* евалуације, програма, процесеса, организације и постигнућа у образовању и обуци одраслих;
* обављања послова професионалног информисања, саветовања и вођења одраслих и учешћа у регрутовању и селекцији људских ресурса;
* креирања процедура и критеријума за проверу и унапређење квалитета у образовању и обуци одраслих;
* креирања организационих и системских решења у пружању образовне подршке и помоћи појединцима у различитим животним фазама и ситуацијама (стари, незапослени, маргиналне и ризичне групе, осуђена лица, жене, лидери, запослени);
* организације и евалуације облика образовања и учења на даљину;
* пружања саветодавне подршке у унапређењу рада и професионалног развоја наставника, инструктора и организатора образовања одраслих.
ПРВА ГОДИНА | Сем | П+В | ЕСПБ |
Општа андрагогија | 1 | 4 + 2 | 8 |
Општа педагогија | 1 | 2 + 2 | 5 |
Општа психологија | 1 | 4 + 2 | 6 |
Увод у социологију | 1 | 2 + 2 | 4 |
Историја образовања одраслих | 2 | 3 + 3 | 8 |
Психологија зрелог доба и старења | 2 | 4 + 2 | 7 |
Психологија личности | 2 | 4 + 2 | 7 |
Изборни предмет у првом семестру (4 ЕСПБ) | |||
Изборни предмет - филозофски | 1 | 2 + 2 | 4 |
Страни језик 1 (6 ЕСПБ) | |||
Енглески језик 1 | 1, 2 | 2 + 0 | 6 |
Француски језик 1 | 1, 2 | 2 + 0 | 6 |
Немачки језик 1 | 1, 2 | 2 + 0 | 6 |
Руски језик 1 | 1, 2 | 2 + 0 | 6 |
Италијански језик 1 | 1, 2 | 2 + 2 | 8 |
Шпански језик 1 | 1, 2 | 2 + 2 | 8 |
Изборни предмет у другом семестру (5 ЕСПБ) | |||
Изборни предмет из историје уметности | 2 | 2 + 2 | 5 |
ДРУГА ГОДИНА | Сем | П+В | ЕСПБ |
Социјална психологија | 3 | 2 + 2 | 4 |
Статистика у андрагогији | 3 | 2 + 2 | 4 |
Истраживачке оријентације у андрагогији | 3 | 2 + 2 | 4 |
Психологија учења | 3 | 2 + 2 | 5 |
Социологија образовања | 3 | 2 + 2 | 5 |
Методе и технике истраживања у андрагогији | 4 | 2 + 2 | 5 |
Андрагошка дидактика | 4 | 3 + 3 | 6 |
Андрагогија рада | 4 | 4 + 2 | 6 |
Учење одраслих | 4 | 3 + 3 | 5 |
Страни језик 2 (8 ЕСПБ) | |||
Енглески језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Француски језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Немачки језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Руски језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Италијански језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Шпански језик 2 | 3, 4 | 2 + 2 | 8 |
Изборни предмет у трећем и четвртом семестру (8 ЕСПБ) | |||
Изборни етнолошко-антрополошки предмет | 3, 4 | 2 + 2 | 4 |
Изборни етнолошко-антрополошки предмет | 3, 4 | 2 + 2 | 4 |
ТРЕЋА ГОДИНА | Сем | П+В | ЕСПБ |
Организација образовања одраслих | 5 | 3 + 3 | 7 |
Планирање образовања одраслих | 5 | 2 + 2 | 5 |
Стручно образовање одраслих | 5 | 2 + 2 | 5 |
Економика образовања | 5 | 2 + 2 | 5 |
Социјална андрагогија | 6 | 4 + 4 | 8 |
Менаџмент у образовању | 6 | 3 + 3 | 7 |
Развој људских ресурса | 6 | 3 + 3 | 7 |
Андрагогија слободног времена | 6 | 6 + 2 | 8 |
Изборни предмет у петом семестру (4 ЕСПБ) | |||
Изборни психолошки предмет | 5 | 2 + 2 | 4 |
Изборни предмет у петом семестру (4 ЕСПБ) | |||
Изборни социолошки предмет | 5 | 2 + 2 | 4 |
ЧЕТВРТА ГОДИНА | Сем | П+В | ЕСПБ |
Компаративна андрагогија | 7 | 3 + 3 | 7 |
Андрагогија комуникација и медија | 7 | 6 + 2 | 9 |
Основно образовање одраслих | 7 | 2 + 2 | 5 |
Породична андрагогија | 7 | 4 + 4 | 9 |
Модул 1: учење и развој одраслих | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 2: Историјске и међународне димензије образовања одраслих | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 3:Организација и менаџмент у образовању | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 4: Настава и учење одраслих | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 5: Професионални развој одраслих | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 6: Социјализација и образовање одраслих | 8 | 9 + 0 | 9 |
Модул 7: Слободно време,медији и образовање | 8 | 9 + 0 | 9 |
Стручна пракса | 8 | 0 + 5 | 6 |
Завршни рад | 8 | 0 + 10 | 15 |
Додатне информације: |
Пракса студената: У оквиру предмета: Социјална андрагогија, Андрагогија слободног времена, Породична андрагогија и Андрагогија комуникација и медија организована је и стручна пракса студената. Студент је дужан да обави праксу која је саставни део испита. |
Предмет изборног модула: Број часова предавања, вежби и консултација зависи од величине групе студената. |
Стучна пракса: Стручна пракса је обавезна и организује се у области из које студент бира тему завршног рада. |
Изборни предмети: |
I семестар - ФИЛОЗОФСКИ Естетика, Етика, Филозофија политике и Филозофија језика |
II семестар - ИСТОРИЈА УМЕТНОСТИ Студије културне баштине, Хуманистичко наслеђе, Музеологија |
III, IV семестар - ЕТНОЛОШКО-АНТРОПОЛОШКИ Антропологија друштва, Антропологија религије, Национална етнологија - Митови и ритуали, Национална етнологија - Религија и род, Национална етнологија - Религијске закеднице на простору СЦГ |
V семестар - СОЦИОЛОШКИ Увод у социо-културну-антропологију, Социологија културе, Социологија религије, Социологија политике, Социологија породице, Социјална патологија |
V семестар - ПСИХОЛОШКИ Смер: Психологија рада. Студент бира један од понуђених предмета са овог смера. |
VIII семестар - ИЗБОРНИ МОДУЛИ |
Модул 1: учење и развој одраслих Етика, морални развој и образовање одраслих Когнитивни развој у одраслом добу Политика и образовање одраслих Постодернизам и образовање одраслих |
Модул 2: Историјске и међународне димензије образовања одраслих Интеркултуралност и мир-приоритети образовања одраслих у међународним оквирима Међународне организације и програми образовања одраслих Образовање одраслих у земљама трећег света Системи образовања одраслих у Европи |
Модул 3:Организација и менаџмент у образовању Маркетинг менаџмент у образовању одраслих Менаџмент образовном институцијом/организацијом Развијање менаџмент вештина Управљање системом образовања одраслих |
Модул 4: Настава и учење одраслих Евалуација и оцењивање у образовању одраслих Кључне компетенције и модерни концепти писмености Обликовање и развој курикулума Универзитетска настава |
Модул 5: Професионални развој одраслих Квалитет у образовању одраслих:стандарди, акредитација,сертификација Концепт организације која учи и менаџмент знањем Организационо учење Тржиште рада и образовање одраслих |
Модул 6: Социјализација и образовање одраслих Образовање у моделу интегралне социјалне заштите Ресоцијализација Савремене методе и технике социјалног рада Токови социјализације одраслих |
Модул 7: Слободно време,медији и образовање Медији и образовање одраслих Образовање и комуникационе вештине одраслих Образовање одраслих у слободном времену и за слободно време Образовни аспекти туризма, рекреације, игре и стваралаштва одраслих |