Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Становишта о односу курикулума и наставе.
|
2. недеља предавање - Улога планирања у развоју курикулума и наставе.
|
3. недеља предавање - Модели курикулума и карактеристични начини планирања.
|
4. недеља предавање - Односи планирања, праћења, оцењивања и евалуације.
|
5. недеља предавање - Преглед: врсте, домени, нивои, стратегије и технике планирања.
|
6. недеља предавање - Планирање у различитим концепцијама и моделима наставе.
|
7. недеља вежбе - Тематска јединица у дисциплинарној и тематски циклус у интердисциплин. настави.
|
8. недеља предавање - Планирање усмерено на поједине квалитете наставе.
|
9. недеља вежбе - Интерактивност и дијалогичност у настави и планирање.
|
10. недеља вежбе - Мултимодалност у настави и планирање.
|
11. недеља предавање - Предметне концепције образовања и методички нивои планирања.
|
12. недеља вежбе - Методички нивои у планирању метода наставе.
|
13. недеља вежбе - Планирања различитих часова за различите циљеве.
|
14. недеља предавање - Резимирање курса: улога педагога у планирању наставе.
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Деспотовић, М. (2010), Развој курикулума у стручном образовању, Филозофски факултет, Универзитет у Београду, Београд, стр. 65-84.
Kiper, H., Mischke, W. (2008), Uvod u opću didaktiku, Educa, Zagreb, str. 37-54, 93-107.
Meyer, H. (2002), Didaktika razredne kvake: Rasprave o didaktici, metodici i razvoju škole, Educa, Zagreb, str. 111-183.
Митровић, М. (2011), О новим концептима метода у настави, Педагогија, 66, 1, стр. 168-172.
Пешић, М. (1991), Програмирање, праћење и истраживање праксе и евалуација; у: Учитељ у пракси, Републички завод за унапређивање васпитања и образовања, Београд, стр. 227-245.
Радуловић, Л., Митровић, М. (2011), Зашто су наставне методе у нашим школама недовољно разноврсне, Настава и васпитање, 60, 3, стр. 367-377.
Vidović, V., Vlahović- Štetić, D. (2002), Planiranje, praćenje i ocenjivanje; u: Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi, Forum za slobodu odgoja, Zagreb, str. 11-33.
Шефер, Ј. (2003), Приступи тематској настави, Зборник института за педагошка истраживања, бр. 35, стр. 79-93.
Gudjons, H., Teske, R., Winkel, R. (ur.)(1994), Didaktičke teorije, Educa, Zagreb, str. 15-56.
Општа допунска литература
Ђорђевић, Ј. (1997), Наставник и ученик у савременој школи, СПДЈ, Београд.
Ђукић, М. (2003), Дидактичке иновације као изазов и избор, СПДВ, Нови Сад.
Palekćić, M. (2007), Od kurikuluma do obrazovnih standarda, u: Previšić, V. (ur.), Kurikulum, Školska knjiga, Zagreb, str. 39-105.