Pedagogija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводни час
Упознавање са програмом предмета, размена очекивања и договори о начину рада. |
2. недеља предавање - Квалитет и евалуација рада наставника - појам и релације
Квалитет наставе и квалитет рада наставника – различита разумевања и њихове импликације за праксу. Евалуација рада наставника као компонента система евалуације у образовању. |
3. недеља предавање - Основни приступи квалитету и евалуацији рада наставника
Приступ базиран на моделу «доброг наставника» и приступ базиран на постигнућу ученика. Самоевалуација у раду наставника и улога педагога у овом процесу |
4. недеља предавање - Поступци и функције евалуације рада наставника
Различите функције евалуације рада наставника и различити поступци евалуације рада наставника. |
5. недеља вежбе - Законска регулатива која се односи на евалуацију рада наставника
Вежба 1: анализа законских докумената у нашој земљи која се односе на евалуацију рада наставника из перспективе тога који приступ и које функције се у њима промовишу. |
6. недеља предавање - Перспектива наставника о евалуацији
Приказ и анализа података добијених у међународним и домаћим истраживачким студијама о томе како се спроводи евалуација рада наставника у пракси и како наставници доживљавају евалуацију сопственог рада. |
7. недеља предавање - Улоге педагога у евалуацији рада наставника
Разматрање улога педагога у евалуацији рада наставника. Упутство за предиспитни задатак: интервју са педагогом у школи о томе како се у пракси приступа евалуацији рада наставника и прикупљање инструмената који се користе у евалуацији рада наставника. |
8. недеља вежбе - Осврт на интервјуе са педагогом о евалуацији рада наставника
Заједничка анализа сазнања из праксе добијених кроз интервју са педагозима: шта, ко, како и зашто се у пракси вреднује у вези са радом наставника; каква је улога педагога у том процесу? Како мењати праксу? |
9. недеља вежбе - Анализа инструмената за евалуацију рада наставника
Анализа прикупљених поступака и инструмената за евалуацију рада наставника из перспективе функција евалуације које остварују и показатеља квалитета рада наставника који су у основи тих поступака. |
10. недеља вежбе - Анализа часа као један од начина евалуације рада наставника
Вежба 2: анализа часа на видео снимку уз коришћење различитих инструмената. Осврт на искуства и значење добијених података. |
11. недеља предавање - Улога документације у евалуацији рада наставника
Портфолио наставника као помоћ у (само)евалуацији рада наставника. Вежба 3: разрада критеријума за евалуацију рада наставника кроз анализу наставничког портфолија. |
12. недеља вежбе - Значај повратне информација о раду наставника
Вежба 4: давања повратне информације о раду наставника. Упутство за испитни задатак: планирање и реализација активности евалуације рада наставника (у сарадњи са наставником из школе). |
13. недеља - - Припрема за испитни задатак
Групне консултације студената у вези испитног задатка: планирање и реализација активности евалуације рада наставника. |
14. недеља пракса - Посета студената школама ради реализације испитног задатка.
|
15. недеља вежбе - Осврт на испитни задатак
Осврт на искуства са реализације испитног задатка. Сумирање и евалуација курса. |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Хебиб, Е. (1995). Вредновање рада наставника - једна компонента система евалуације васпитно-образовног процеса, Настава и васпитање, 44(1-2), стр. 83-95.
Хебиб, Е. (1996). Улога педагога у вредновању рада наставника. Београд: ИПА, Филозофски факултет (стр. 32-60).
Пешић, М.М. (1991). Планирање, праћење и евалуација сопственог рада. у: Учитељ у пракси. Београд: Републички завод за унапређивање васпитања и образовања, стр. 227-245.
Радуловић, Л. (2016). Наставник као рефлексивни практичар, у: Слике о наставнику – између модерне и постмодерне. Београд: ИПА и Центар за образовање наставника, Филозофски факултет, стр. 88-99.
Станчић, М. (2011). Основни приступи квалитету рада наставника и њихове одлике. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА, Филозофски факултет, стр. 203-220.
Станчић, М. (2015). Наставничке рефлексије о евалуацији сопственог рада. Настава и васпитање, 64(4), стр. 697-713.
Станчић, М. (2016). Анализа наратива као алат за рефлексију наставника о квалитету сопственог рада. У: Развој истраживачке праксе у школи. Београд: Институт за педагошка истраживања, стр. 101-120.
Митровић, М. и Радуловић. Л. (2011). Начини разумевања и концептуализовања квалитета образовања у настави. У: Квалитет у образовању. Београд: ИПА, Филозофски факултет, стр. 135-154.
Станчић, М. (2014). Начини евалуације и грађење значења квалитета рада наставника (докторска дисертација). Београд: Филозофски факултет, стр. 11-52.