Istorija umetnosti
Основне академске студије историје уметности (2006)
Ниво студија: Основне
Број ЕСПБ бодова: 240
Трајање програма у годинама: 4
Стручни назив: дипломирани историчар уметности
Услови уписа: Завршено средње образовање у четворогодишњем трајању и положен пријемни испит или положена општа матура и место на ранг листи у оквиру одобрене уписне квоте.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија: Полагање одговарајућих испита неопходних за упис на студије историје уметности
Начин избора предмета из других студијских програма: По избору студента
Циљ: Циљ основних студија историје уметности усмерен је на стицање знања, развијање способности и вештина неопходних за стручни рад историчара уметности у различитим институцијама културе, заштите добара, основном и средњем образовном систему, у медијима и у администрацији културних делатности, као и за даље образовање и стручно усавршавање.
Циљеви основних академских студија историје уметности су:
* историјско, теоријско и визуелно разумевањe главних токова развоја, идеја и феномена историје уметности и архитектуре од античке до модерне и савремене уметности;
* главни принципи музеологије и заштите наслеђа;
* методика наставе ликовне културе и/или историје уметности;
* основе методологије историје уметности као науке и хуманистичке дисциплине;
* самосталнo расуђивање и интерпретацијa уметничког дела;
* истраживачкa систематичност;
* развијање критичког мишљења, креативног приступа и интелектуалне радозналости.
Компетенције: Савладавањем студијског програма историје уметности, студент је способан да покаже знање и разумевање главних токова развоја, идеја и феномена историје уметности од античке до модерне и савремене уметности, главних принципа музеологије и заштите наслеђа, као и методике наставе ликовне културе и/или историје уметности.
Студент стиче следеће опште способности:
* анализе, синтезе, закључивања;
* овладавања методама и поступцима истраживања;
* развоја критичког и самокритичког мишљења;
* примене знања у пракси;
* примене основа професионалне етике;
* развоја комуникационих способности.
Студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
* познавања и разумевања дисциплине историје уметности, као историјске и хуманистичке науке;
* решавања конкретних задатака и проблема из домена струке;
* мултидисциплинарног повезивања и примене знања;
* праћења и примене нових резултата, идеја и достигнућа у струци.