Istorija umetnosti
Основне академске студије историје уметности (2014)
Ниво студија: Основне
Број ЕСПБ бодова: 240
Трајање програма у годинама: 4
Стручни назив: дипломирани историчар уметности
Услови уписа: Завршено средње образовање у четворогодишњем трајању и положен пријемни испит или положена општа матура и место на ранг листи у оквиру одобрене уписне квоте.
Циљ: Циљ основних студија историје уметности усмерен је на стицање знања, развијање способности и вештина неопходних за стручни рад историчара уметности у различитим институцијама културе, заштите добара, основном и средњем образовном систему, у медијима и у администрацији културних делатности, као и за даље образовање и стручно усавршавање. Циљеви основних академских студија историје уметности су овладавање следећим вештинама:
а) историјско, теоријско и визуелно разумевањe главних токова развоја, идеја и феномена историје уметности и архитектуре од античке до модерне и савремене уметности;
б) главних принципа музеологије и заштите наслеђа;
в) методика наставе ликовне културе и/или историје уметности;
г) основе методологије историје уметности као науке и хуманистичке дисциплине;
д) самосталнo расуђивање и интерпретацијa уметничког дела;
ђ) истраживачкa систематичност;
е) развијање критичког мишљења, креативни приступ и интелектуална радозналост.
Листа обавезних и изборних студијских подручја, односно предмета, са оквирним садржајем
Структура програма основних студија историје уметности одређена је с обзиром на:
- савремено стање и захтеве дисциплине историје уметности уопште, као и у односу на специфичности друштвеног и културног контекста државе Србије;
- принципе савременог европског система високог образовања, оличене у Болоњској декларацији;
- потенцијале и специјализације наставника и сарадника Одељења за историју уметности и могућности повезивања са другим одељењима Филозофског факултета;
- стогодишњу традицију наставе историје уметности на Београдском универзитету.
Обавезна студијска подручја јесте историја ликовних уметности и архитектуре у временском распону од античког до савременог доба. Ово широко подручје обухвата: а) западну уметност и архитектуру, б) уметност и архитектуру Византије и источног хришћанства, в) националну уметност, са посебним нагласком на српској средњовековној уметности и архитектури, г) музеологију и заштита наслеђа и д) историју историје уметности, науку о уметности са методологијом.
У конципирању програма поштован је стандард о процентуалном учешћу појединих типова предмета (академско-општеобразовни, теоријско-методолошки, научно-стручни и стручно-апликативни) израчунат на нивоу реалног студентског оптерећења од 240 ЕСПБ. При томе је студентима обезбеђена могућност избора једног од 6 понуђених страних језика током две школске године, као и већег броја изборних предмета са других студијских програма који се реализују на Филозофском факултету.
Компетенције: Опште и предметно-специфичне компетенције студената
Савладавањем студијског програма историје уметности, студент је способан да покаже знање и разумевање главних токова развоја, идеја и феномена историје уметности од античке до модерне и савремене уметности, главних принципа музеологије и заштите наслеђа, као и методике наставе ликовне културе и/или историје уметности.
Обезбеђује развијање наставничких компетенција.
Студент стиче следеће опште способности:
а) анализе, синтезе, закључивања;
б) овладавања методама и поступцима истраживања;
в) развоја критичког и самокритичког мишљења;
г) примене знања у пракси;
д) основа професионалне етике;
ђ) развоја комуникационих способности.
Студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
а) познавања и разумевања дисциплине историје уметности, као историјске и хуманистичке науке;
б) решавања конкретних задатака и проблема из домена струке;
в) мултидисциплинарно повезивање и примена знања;
г) праћења и примене нових резултата, идеја и достигнућа у струци.
д) развија наставничке компетенције (наставничко усмерење ка мастеру)