Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводно предавање и договор о раду
- Кратки увод у начин рада и обавезе студената
- Договор о роковима
- Преглед тема које ће се обрађивати
|
2. недеља предавање - Различита схватања културе
- Различита разумевања појма културе
- Ране антрополошке студије и интересовање за утицај културе на развој
- Превазилажење етноцентризма
|
3. недеља предавање - Крос-културна истраживања
- Ране крос-културне студије
- Ограничења раних крос-културних студија
- Промена у приступу истраживања утицаја културе на људски развој
|
4. недеља предавање - Биолошки оквир у оквиру којег култура делује на развој
- Еволуциона психологија
- Универзалије људског развоја
- Како култура утиче на развој у оквиру биолошких приступа?
|
5. недеља предавање - Култура и људски развој: Концепција Виготског (1)
- Основне претпоставке
- Основни појмови (културне алатке, медијација, интернализација/екстернализација)
- Значај језика
|
6. недеља предавање - Култура и људски развој: Концепција Виготског (2)
- Типична питања о људском развоју којима се бави теорија Виготског
- Преглед критика упућених теорији Виготског
- Јаке и слабе стране теорије Виготског
|
7. недеља предавање - Преглед неовиготскијанских теорија
- Које су претпоставке теорије Виготског задржане у оквиру неовиготскијанске теорија
- Преглед најутицајнијих неовиготскијанских теорија
|
8. недеља предавање - Култура и људски развој: Колова концепција (1)
- Основне претпоставке
- Појам „културних инструмената“
- Добре и слабе стране
|
9. недеља предавање - Култура и људски развој: Колова концепција (2)
- Дискусија о основним претпоставкама и појмовима
- Дискусија о добрим странама и ограничењима
|
10. недеља предавање - Култура и људски развој: Валсинерова концепција (1)
- Основне претпоставке
- Основни појмови
- Добре и слабе стране
|
11. недеља предавање - Култура и људски развој: Валсинерова концепција (2)
- Дискусија о основним претпоставкама и појмовима
- Дискусија о добрим странама и ограничењима
|
12. недеља предавање - Људски развој између еволуције и културе
- Покушај интеграције биолошких и културних утицаја на људски развој
- Отворена питања
|
13. недеља предавање - Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Powepoint презентација обавезна) у оквиру 30 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника |
14. недеља предавање - Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Powepoint презентација обавезна) у оквиру 30 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника |
15. недеља предавање - Излагање и дискусија
Студенти излажу своје семинарске радове (Powepoint презентација обавезна) у оквиру 30 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Lerner, R. (2006). Developmental Science, Developmental Systems, and Contemporary Theories of Human Development. In: W. Damon & R. Lerner (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 1, Theoretical Mode
Shweder, R.A. et al. (2006).The Cultural Psychology of Development: One Mind, Many Mentalities. In: W. Damon & R. Lerner (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 1, Theoretical Models of Human Deve
Cole, M. (2006). Culture and Cognitive Development in Phylogenetic, Historical, and Ontogenetic Perspective. In: W.Damon, R.Lerner, D.Kuhn & R.S.Siegler(Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol.2, Cog
Cole, M. (1996). Cultural Psychology: A once and future discipline. Harvard University Press, Cambridge
Valsiner, J. (2007). Culture in Mind and Societies: Foundations of Cultural Psychology. Sage Publication, New Delhi, London
Valsiner, J. & Rosa, A. (Eds.) (2007). The Cambridge Handbook of Sociocultural Psychology. Cambridge University Press, Cambridge (odabrani delovi)
20 изворних текстова из научних часописа или књига изабраних од стране студента у зависности од интересовања студента