Psihologija
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Упознавање и увођење у садржај курса
Упознавање студената са циљевима и садржајем курса и са њиховим обавезама током слушања курса. Психолошко знање као могући чинилац еманципације и/или као чинилац управљања и контроле над другим особама.
|
1. недеља вежбе - различите технике за упознавање на курсевима за одрасле
|
2. недеља предавање - психологија учења и андрагогија
Значај психологије учења за андрагогију. Различити облици примене психологије учења у андрагогији. Значење учења у психологији учења и у андрагогији.
|
2. недеља вежбе - упознавање са принципима активног учења и критичког читања текста
|
3. недеља предавање - различити теоријски приступи тумачењу учења: бихејвиоризам 1. део
одлике бихејвиористичког приступа учењу. Облици учења: класично и оперантно условљавање. |
3. недеља вежбе - различити теоријски приступи разумевању учења: бихејвиоризам 2. део
Бихејвиоризам, исходи учења и модификација понашања. Етички проблеми у вези са модификацијом понашања. Бихејвиоризам у андрагогији. Критика бихејвиористичких тумачења и пракси управљања учењем |
4. недеља предавање - различити теоријски приступи разумевању учења: хуманистичке теорије
Хуманистичке теорије, Маслов и Роџерс. Значај хуманистичких теорија за андрагогију. Учење и јаство. Трансформисање јаства путем учења. |
4. недеља вежбе - хуманистички дискурс учења: Карл Роџерс
разлике бихејвиористичког и хуманистичког приступа учењу. Рад у групама |
5. недеља предавање - научни статус појмова у психологији учења
објективизам у савременој психологији учења |
5. недеља вежбе - логичко методолошки статус појмова у психологији учења
интервенишуће варијабле и хипотетички конструкти |
6. недеља предавање - учење у различитим облицима психологије
Перцепција, емоције, мотивација. Учење и особине личности. |
6. недеља вежбе - први колоквијум
|
7. недеља предавање - теоријски приступи учењу: когнитивизам
Основне идеје когнитивистичког тумачења учења и памћења. Упоређивање бихејвиористичког и когнитивистичког приступа учењу. |
7. недеља вежбе - активно учење
|
8. недеља предавање - когнитивизам 2. део
мишљење и разумевање. Одлике мисаоног процеса |
8. недеља вежбе - радионица активног слушања
|
9. недеља предавање - конструктивизам
Основни принципи конструктивизма. Проблеми инструкције у конструктивистичком приступу. |
9. недеља вежбе - радионица: примена идеја радикалног конструктивизма у инструкцији
радионица: различито конструисање ситуације учења (Умберто Матурана) |
10. недеља предавање - трансфер у учењу
теорије трансфера. |
10. недеља вежбе - трансфер
|
11. недеља предавање - индивидуалне разлике у способностима за учење
различита теоријска тумачења интелектуалних способности |
11. недеља вежбе - активно учење
|
12. недеља предавање - решавање проблема
фазе решавања проблема. Експертско решавање проблема. Креативност. |
12. недеља вежбе - други колоквијум
|
13. недеља предавање - мотивација и учење
коначни циљ поучавања: доживотно учење. Самовођено учење. |
13. недеља вежбе - евалуација курса
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Вучић,Л. (1989), Педагошка психологија, Савез друштава психолога Србије, београд
Радоњић, С. (1985), Психологија учења (књига прва), Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Радоњић, С. Психологија учења (други део), Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Роџерс, К. Како постати личност