Педагогија
Предмет:Методика рада школског педагога
обавезни предмет Број бодова: 5.00 Начин полагања: писмени и усмени
Садржај предмета: Наставни садржаји из овог предмета су подударни са основним подручјима рада педагога у школи како су програмски одређена. На настави посебно се обрађују следеће теме:
- конституисање и развој педагошко-психолошке службе;
- улога педагога у васпитно-образовном процесу и васпитно-образовној институцији;
- планирање и програмирање васпитно-образовног рада;
- евалуација васпитно-образовног процеса;
- претпоставке и могућности развијања сарадничких односа у школи. Циљ изучавања предмета: Путем овог предмета студенти се оспособљавају за професионално испуњавање улоге педагога у школској васпитно-образовној пракси тј. за упознавање и разумевање васпитно-образовне праксе и откривање сопствене улоге у њеном мењању и унапређивању.
Циљеви овог студијског предмета су:
- стицање основних сазнања о улози педагога у васпитно-образовном процесу и васпитно-образовној институцији;
- упознавање и разумевање принципа на којима се заснивају тематски и методички конкретне активности педагога у школи – откривање, објашњавање и разумевање одређене теорије образовања која се налази у позадини на различите начине методички обликованих активности педагога (препознавање различитих могућности деловања у истој ситуацији и међузависности начина деловања и постизања одговарајућих исхода);
- подстицање развоја способности, вештина и ставова студената потребних да се конкретне активности реализују – издвајање и објашњавање потребних способности, вештина и ставова, али и подстицање развоја истих кроз наставу и практичан рад.
Исходи процеса учења:
Након завршеног курса овог предмета и положеног испита студенти би требало да:
- познају нормативно одређене програмске задатке тј. подручја рада и конкретне послове педагога како су програмски одређени;
- разумеју јединство теоријских сазнања и деловања у пракси;
- познају и разумеју различите концепције улоге стручних сарадника у васпитно- образовном процесу и васпитно-образовној институцији и њихову повезаност са различитим схватањима функције и природе процеса васпитања и образовања.
Предуслови за полагање: Наставу из овог предмета могу похађати и приступити испуњавању предвиђених обавеза студенти који су уписали седми семестар. Због циља и садржаја практичних задатака корисно је да студенти имају положене испите из: Школске педагогије, Дидактике и Методологије педагошких истраживања Облици наставе: Програм предмета се реализује кроз:
- часове наставе на факултету (комбиновани часови предавања и вежби, 2+2);
- обављање практичних задатака у школи;
- обављање професионалне праксе у школи.
Обавезе студената: Програмом предмета предвиђене су следеће обавезе студената:
- реализација два практична задатка у школи и израда извештаја о обављеним задацима;
- обављање десетодневне професионалне праксе и израда дневника праксе;
- учешће у раду малих група на часу:
- учешће у дискусији на часу.
|