Педагогија
Предмет:Школска педагогија
Предавачи:
др Емина Хебиб, редовни професор
др Вера Спасеновић, редовни професор др Зорица Шаљић, ванредни професор обавезни предмет Број бодова: 10.00 Начин полагања: писмени и усмени
Садржај предмета: Садржај програма предмета организован је у следеће тематске целине:
- развој и типологија школа;
- критика и покушаји реформисања школе;
- конституисање и развој школских система;
- структура и организација школских система у страним земљама;
- садржајно-структуралне компоненте школе;
- структура и организација васпитно-образовне делатности школе.
Циљ изучавања предмета: Путем овог студијског предмета студенти се упознају са развојем и основним одликама школске институције, структуром и организацијом школских система и оспособљавају за разумевање принципа функционисања и деловања школе и школских система.
Циљеви овог студијског предмета су:
- стицање основних сазнања о развоју институционалног образовања и детерминантама и правцима развоја школских система;
- упознавање и разумевање садржаја и структуре школске институције, структуре и организације школских система као и принципа функционисања и деловања школе и школског система.
Исходи процеса учења:
Након завршеног курса овог предмета и положеног испита студенти би требало да:
- познају основне етапе у развоју школе и основне детерминанте развоја школских система;
- познају структуру васпитно-образовне делатности наше основне школе и структуру и организацију школског система у Србији;
- поседују основне информације о структури и организацији европских школских система.
Предуслови за полагање: Наставу из овог предмета могу да похађају и програмом предмета предвиђене обавезе испуњавају студенти који су уписали пети семестар. Облици наставе: Настава из овог предмета остварује се кроз комбиноване часове предавања и вежби (2+2), а подела обавеза међу наставницима и сарадницима извршена је према проблемско-тематским подручјима. Обавезе студената: Програмом предмета предвиђене су следеће обавезе студената:
- колоквијум;
- реализација истраживачко-практичног рада студената у школи са циљем стицања увида у поједине компоненте и начин функционисања и деловања наше основне школе;
- претраживање и избор литературе о страним школским системима и израда кратког писаног материјала о одређеном школском систему;
- израда семинарског рада (из предмета Школска педагогија или Дидактика);
- учешће у раду малих група на часу;
- учешће у дискусији на часу.
|