Педагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводно предавање о појави различитих педагошких праваца
|
1. недеља вежбе - Упознавање са програмом
Упознавање студената са циљевима и садржајем наставног предмета, предвиђеним обавезама студената, као и са начином оцењивања рада и резултата. |
2. недеља предавање - Различите класификације педагошких праваца
|
2. недеља вежбе - Сврха, критеријуми и тешкоће у класификовању педагошких праваца
Сврха, критеријуми и тешкоће у класификовању педагошких праваца – преглед релевантне литературе.
|
3. недеља предавање - Настанак, основе и варијанте Индивидуалне педагогије
|
3. недеља вежбе - Педоцентристичка становишта у делима Е. Кеј
Педоцентристичка становишта у делима Е. Кеј – саопштења студената и дискусија |
4. недеља предавање - Дете у концепцији васпитања Е. Кеј
|
4. недеља вежбе - Анализа студентских есеја на тему „Да ли је XX век био век детета?“
|
5. недеља предавање - Покушаји практичне примене идеја индивидуалне педагогије
|
5. недеља вежбе - Сличности и разлике између Толстојеве школе у Јасној Пољани и Ниловог Самерхила
|
6. недеља предавање - Настанак и различите варијанте Социјалне педагогије
|
6. недеља вежбе - Однос појединца и друштва у концепцији васпитања П. Наторпа
Однос појединца и друштва у концепцији васпитања П. Наторпа – саопштења студената и дискусија |
7. недеља предавање - Моћ васпитања и улога васпитача у социјалној педагогији
|
7. недеља вежбе - Ауторитет васпитача у концепцији Е. Диркема
Ауторитет васпитача у концепцији Е. Диркема – саопштења студената и дискусија |
8. недеља предавање - Културна педагогија – основна полазишта и главне варијанте
|
8. недеља вежбе - Однос појединца и заједнице кроз разумевање конкретне васпитне ситуације
Однос појединца и заједнице кроз разумевање конкретне васпитне ситуације – допринос духовно-научне педагогије |
9. недеља предавање - Прагматистичка педагогија
|
9. недеља вежбе - Васпитање као реконструкција искуства – концепција Џ. Дјуја
|
10. недеља предавање - Експериментална педагогија
|
10. недеља вежбе - Домети емпиријског истраживања образовања и васпитања
Домети емпиријског истраживања образовања и васпитања – становишта Е. Мојмана и А. Лаја |
11. недеља предавање - Компаративна педагогија
|
11. недеља вежбе - Образовање и васпитање из компаративне перспективе – шта можемо научити?
|
12. недеља предавање - Радна или Активна школа
|
12. недеља вежбе - Бег од „празног вербализма“ - вечити педагошки изазов
|
13. недеља предавање - Рекапитулација и завршна дискусија
|
13. недеља вежбе - Евалуација курса
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Бодрошки Спариосу, Б.(2000), Схватање дечије природе у педоцентристичкој педагогији - становишта Русоа и Дјуија. Настава васпитање, год. 49, бр. 3, (469-482)
Диркем, Е. (1981), Васпитање и социологија, Београд, (33-57)
Key, E. (2000), Stoleće deteta, Zagreb: Educa
Клафки, В. (2007), Духовно-научна педагогија, достигнућа, ограничења и критичка трансформација, Педагогија, бр. 3, (351-361).
Коцић, Љ. (1983), Експериментална педагогија, (одговарајући делови), Београд: ИПИ и Просвета, (11-63).
Митровић, Д. (1981), Модерни токови компаративне педагогије, Сарајево: ИП "Свијетлост" (11-54)
Ђорђевић, Ј. (2000), Реформни педагошки покрети у XX веку, Београд: Учитељски факултет и Научна књига, (65-109).
Поткоњак, Н. (2000), ХХ век - ни век детета ни век педагогије, Београд: Savez pedagoških društava Jugoslavije, (7-33, 53-210, 258-364, 426-437).
Жлебник, Л. (1983), Општа историја школства и педагошких идеја, Београд, (266-273)