Педагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Уводни час
Упознавање са предметним програмом. |
2. недеља предавање - Предмет Школске педагогије. Појмовни апарат Школске педагогије.
Школска педагогија као научна и академска дисциплина. Значење и садржај основних појмова Школске педагогије. |
3. недеља предавање - Актери школског рада; њихове улоге и односи.
Положај и улоге чланова школског колектива и школске заједнице. Претпоставке и могућности развијања сарадничких односа у школи и између школе и окружења. |
4. недеља предавање - Активности и процеси којима се оставрује школска делатност.
Програмирање школског рада. Евалуација школског рада. Структура школских активности. Значај разгранате структуре школских активности. |
5. недеља предавање - Организација рада и живота у школи.
Компоненте и елементи организације рада у школи. Улога ученика и наставника у креирању подстицајних околности за рад и развој у школи. |
6. недеља предавање - Управљање и руковођење радом школом.
Структура управљања у школском систему Србије. Управни и руководећи органи у школи и нјихове надлежности. Аутономија школе и професионална аутономија наставника. Партиципација ученика у раду и животу школе. |
7. недеља пракса - Тематска посета школи.
|
8. недеља пракса - Тематска посета школи.
|
9. недеља - - Припрема за реализацију предиспитне обавезе.
Самостални рад студената код куће ради припреме ѕа реализацију првог задатка у оквиру предиспитних обавеза. |
10. недеља - - Реализација првог задатка у оквиру предиспитних обавеза.
Групни рад студената на часу са циљем репродукције и систематизације знања стечених иѕ раѕличитих иѕвора везаних за прву тематску целину. |
11. недеља предавање - Школско образовање - стање и перспектива. (први део)
Унапређивање резултата школског рада као пут ка развоју квалитета школског образовања. Школска ефективност - предности и ограничења оријентације на ефекте школског рада. |
12. недеља предавање - Школско образовање - стање и перспектива. (други део)
Преведност у школском образовању - порекло, значење, начини остваривања. |
13. недеља - - Припрема за реализацију предиспитне обавезе.
Самостални рад студената код куће ради припреме за реализацију другог задатка у оквиру предиспитних обавеза. |
14. недеља - - Реализација другог задатка у оквиру предиспитних обавеза.
Групни рад студената на часу са циљем репродукције и систематизације стечених знања везаних та другу тематску целину. |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига I, Београд: Научна књига – Комерц.
Трнавац, Н. (2005). Школска педагогија - предавања и чланци, књига II, Београд: Научна књига – Комерц.
Хебиб, Е. (2009). Школа као систем. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. (2013). Како развијати школу – развојни и реформски процеси у области школског образовања. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Хебиб, Е. и Спасеновић, В. (2011). Значај разгранате структуре школских активности. Настава и васпитање, Год. 60, Бр. 1, 65-80.
Спасеновић, В. (2013). Школски системи из компаративне перспективе. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
Трнавац, Н. (1992). Мале сеоске школе. Београд и Горњи Милановац: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и Дечје новине.
Трнавац, Н. (2004). Азбучник и типологија школских институција. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду и ИЦ "Доситеј".