Филозофија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - релативне заменице, основе слагања времена
релативне заменице; употреба партикула ci и nе; основна правила слагања времена |
2. недеља предавање - индикатив прошлог времена passatо remoto
индикатив passatо remoto, именице на –а и на – istа ; |
3. недеља предавање - основи језика струке - обрада и превод општестручног текста
језик струке: превод општестручног текста ( passato remotо); |
4. недеља предавање - конјунктив презента и перфекта
конјунктив- садашње време и перфект (congiuntivo presente, congiuntivo passato) – облици и употреба; безлична форма (“si”passivante)
|
5. недеља предавање - стручни језик, обрада и превод општестреучног текста
Стручни језик, превод општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив |
6. недеља предавање - конјунктив - congiuntivo imperfetto,congiuntivo trapassato
конјунктив - имперфект и давнопрошло време congiuntivo imperfetto,congiuntivo trapassato) – облици и употреба |
7. недеља предавање - Хипотетички период
хипотетички период (periodo ipotetico), magari + конјунктив |
8. недеља предавање - Пасив (грађење и употреба)
пасив (грађење и употреба).Студенти проширују знања која су делимично већ стекли током курса Италијански језик 1 током којег су увежбавали препознавање и превођење једноставнијих пасивних конструкција у тексту струке. |
9. недеља предавање - анализа општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив и пасив
језик струке: анализа и превод општестреучног текста у ком је коришћен конјунктив и пасив |
10. недеља предавање - слагање времена и инфинитни глаголски облици
слагање времена; инфинитни глаголски облици (инфинитив, герундиј,партицип) |
11. недеља предавање - сложени инфинитни облици
сложени инфинитни облици( герундиј сложени и прошли инфинитив) апсолутни партицип |
12. недеља предавање - први контролни задатак, анализа резултата
|
13. недеља - - систематизација
Систематизација градива, увежбавање слабије савладаних граматичких целина |
14. недеља - - Систематизација
Коментар и анализа евентуалних грешака на преводима стручних текстова. |
15. недеља - - систематизација
Самостални рад студената - систематизација пређеног градива |
16. недеља предавање - рад на тексту струке 16-27
У овом периоду ради се на сложенијим оригиналним текстовима на италијанском језику. Програм по недељама креира се у договору са студентима, и у зависности од њихових потреба и интересовања те га није могуће прецизирати. При избору тема и врста текстова води се рачуна о дисциплинарној хетерорености студената. Критеријум за избор текстова је аутентичност, поузданост извора и актуелност. Студенти активно учествују у избору текстова.
Поред морфосинтаксе и лексике,студенти се упознају са основама текстуалне лингвистике и анализе дискурса за потребе коришћења језика струке,као и са типологијом текстова (дескриптивни, аргументативни, инструментални, информативни) као и са основним техникама и стратегијама коришћења језика у академске сврхе. Уз видео материјал студенти се упознају са елементима цивилизације.
|
28. недеља - - систематизација 28-29
Самостални рад студената - припрема за испит |
30. недеља - - испит
писмени и усмени испит |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Qui Italia, Corso elementare di lingua italiana per stranieri, Lе Моnnier, Firenze 2002. (од 14.лекције)
Д.Ђоровић, Избор текстова за студенте друге године Филизофског факултета , скрипта
Општа допунска литература
С. Модерц: Граматика италијанског језика,Удружење наставника италијанског језика Србије,2004
М.Г.Турkони: Вежбе из италијанског језика (први и други део) скрипта 1996
Dardano-Trifone:La nuova grammatica della lingua italiana, Zanicchelli, Bolognа, 1997
Di Francesco- Naddeo: Bar Italia, articoli sulla vita per leggere, parlare, scrivere, Alma Edizioni, Firenze, 2002
A.Agati: Abilità di lettura, Paravia,Тоrino,1999
F. Mantovano:L’italiano dell’ arte, Guerra, Perugia, 1996