Филозофија
Курс:
Енглески језик 2 (осн.) У оквиру предмета: Енглески језик 2
Предавачи:
др Светлана Стојић, доцент
мр Нина Влаховић, наставник страног језика Милица Стојановић, наставник страног језика мр Ана Поповић-Пецић, наставник страног језика Маја Стевановић, наставник страног језика изборни курс Број бодова: 8.00 Садржај курса: Садржаји наставе предмета Енглески језик 2 одређени су постављеним циљевима, а повезани су са ужестручним темама у оквиру научних области које се изучавају на Филозофском факултету.
Садржај наставе чини изучавање језика за потребе струке и науке, анализа и коришћење аутентичног текста струке. Обрађују се ужестручне теме у зависности од профила студената у групи и њихових интересовања. У настави се користе типолошки разноврсни текстови, како би студенти стекли увид у различите језичке регистре и стилове. Критеријуми за избор текстова су аутентичност и поузданост извора, а увек када је то могуће и актуелност.
У настави се примењују различите стратегије и технике читања и усвајања лексике, проналажења, меморисања и преношења информација, писања белешки, резимеа итд
Циљ изучавања курса: Основни циљ наставе предмета Енглески језик 2 јесте овладавање стручним страним језиком у области филозофије, социологије, психологије, педагогије, андрагогије, историје, историје уметности, етнологије, антропологије, археологије и класичних наука.
Предуслови за полагање: Положен испит из предмета Енглески језик 1. Облици наставе: Настава се изводи комбинованом методом уз комуникативни приступ.
|
План курса:
1. недеља предавање - Упознавање студената и изношење плана наставе
Упознавање студената са плано наставе, обавезама и литературом |
2. недеља предавање - Стручни текст, *писмене и **усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
3. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
4. недеља предавање - стручни текст, псимене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
5. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
6. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активнсоти
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
7. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
8. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
9. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
10. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
11. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
12. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
13. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара.
|
14. недеља предавање - контролни задатак
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара. |
15. недеља предавање - Анализа контролног задатка; стручни текст
Анализа грешака, особито најчешћих, које су студенти начинили при изради контролног задатка |
16. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
17. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
18. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
19. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
20. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
21. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
22. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
23. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
24. недеља предавање - контролни задатак
*** контролни задатак подразумева или писмени превод или писање резимеа или писмену проверу вокабулара. |
25. недеља предавање - анализа контролног задатка; стручни текст
Анализа грешака, нарочито најчешћих, које су студени начинили при изради контолног задатка |
26. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
27. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
28. недеља предавање - стручни текст, писмене и усмене активности
* писмене активности могу обухватити писање параграфа, приказа и резимеа писаног текста или аудио-визуелног материјала, писање писама и биографија, превод, писмену обраду вокабулара и синтаксичких структура итд
** усмене активности обухватају усмену обраду писаног текста или аудио-визуелног материјала (лексичка и синтаксичка анализа, превод, дискусија), студентске презентације, дебате итд.
|
29. недеља предавање - припрема за испит
- |
30. недеља предавање - припрема за испит
- |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
ФИЛОЗОФИЈА И СОЦИОЛОГИЈА
Стојић, С. (2006) English For 2nd Year Students Of Philosophy And Sociology, Филозофски факултет, Београд
АРХЕОЛОГИЈА И ИСТОРИЈА УМЕТНОСТИ
Стојановић, М. English for 2nd Year Students of Archaeology and Art History (35 текстова са пропратним вежбањима; избор материјала се обнавља сваке године, скрипта)
ИСТОРИЈА, АНТРОПОЛОГИЈА И ЕТНОЛОГИЈА, КЛАСИЧНЕ НАУКЕ
Влаховић, Н. (2012) English - а Quest through History and Anthropology, Филозофски факултет, Београd
Општа допунска литература
Webster’s Encyclopedic Unabridged Dictionary of the English Language
Oxford Dictionary of Psychology
Longman Dictionary of Contemporary English
J.C.Wells (2000): Longman Pronunciation Dictionary
C