Андрагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Филозофске основе теорија учења
Рационализам
Емпиризам
Прагматизам
Хуманизам
|
2. недеља предавање - Бихејвиористичке теорије учења
Основни принципи бихејвиоризма - Џон Вотсон
Конекционизам Едварда Торндајка
Операционо условљавање – Фредерика Скинера
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
3. недеља предавање - Когнитивистичке теорије учења
Толманова теорија учења
Брунерова теорија учења откривањем
Бандурина социјално когнитивна теорија учења
|
4. недеља предавање - Когнитивистичке теорије учења
Вајнерова атрибуциона теорија
Oсубелова теорија учења
Теорија когнитивнe флексибилности
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
5. недеља предавање - Консттруктивистичке теорије учењa
Конструктивистичка епистемологија
Индивидуални конструктивизам Џорџа Келија
Социјални конструкционизам
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
6. недеља предавање - Конструктивистичке теорије учења
Контекстуализам (ситуационо учење)
Радикални конструктивизам
Конструктивизам и знање
Критика конструктивизма
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
7. недеља предавање - Хуманистичке теорије учења
Роџерсова теорија учења
Мезировљева теорија учења
Теорија поучаванја одраслих Малколма Ноулеса
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
8. недеља предавање - Информациони процеси у учењу
Обрада информација (сензорно регистровање, краткорочна меморија, дугорочна меморија)
Канали сазнања и стицања информација(Дејлова купа искуства)
Дуално кодирање, (визуелне репрезентације, интеракције између визуелног и вербалног)
Метакогниција |
9. недеља предавање - Информациони процеси у учењу
Типови знања (деклеративно, процедурално, стратегијско)
Концептуално мапирање
Стилови учења и наставе
Импликације за развој програма и организацију наставе и учења
|
10. недеља предавање - Типови учења у настави
Активно учење
Кооперативно учење
Проблемски усмерено учење
Опсервационо учење
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе |
11. недеља предавање - Типови учења у настави
Критичка рефлексија и трансормативно учење
Учење учења – Бејтсонови нивои учења
Акционо учење
Импликације за развој програма образовања одраслих и организацију учења и наставе
|
12. недеља предавање - Учење као рефлексија искуства
Колбов циклус учења и стилови учења
Мезировљева трансформација перспектива знанчења искуства
Арџирисова теорија организационог учења
Шонова теорија рефлексије у акцији |
13. недеља предавање - Учење и односи моћи
Еманципаторно учење - Паоло Фреире
Феминистичке теорије: учење и род
|
14. недеља предавање - Ситуационо учење
Учење као шегртовање примеана теорије Виготског
Учење као развој заједнице учења - од почетника до експерта
|
15. недеља предавање - Припрема за испит
Завршне консултације
|
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Квашчев Р., Примена теорија учења на област наставе и васпитања, Филозофски факултет, Београд, 1973.
Квашчев, Р., Способностиѕа учење и личност, Забод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1980.
Роџерс, К., Како постати личност, Нолит, Београд, 1985.
Радоњић, С., Општа психологија 2, савез друштава психолога Србије, Београд, 1992.
Бедли, А., Људско памћење, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 2004.
Usher, R., Edwards, R., Postmodernism and Education, Routledge, London, 1994.
Valsiner, J., & Voss, H.G., The Structure of Learning Processes, Ablex Pulishing Corporation, New Jersey, 1996.