Андрагогија
Не постоје подаци о траженом курсу.
План курса:
1. недеља предавање - Увод у професионални развој наставника
Теоријски приступи - теорије професионалног развоја и професионалног развоја наставника |
2. недеља предавање - Иницијално образовање и професионално усавршавање наставника
Модели иницијалног образовања наставника
Програми професионалног усавршавања наставника
Специфичности статуса и професионалног развоја наставника за одрасле
Образовна политика и подстицаји усавршавању наставника |
3. недеља предавање - Наставници у образовању одраслих
Улога наставника у образовању одраслих
Наставник као фацилитатор
Наставник, водитељ процеса, тренер, наставник као истраживач праксе |
4. недеља предавање - Компетенције наставника у образовању одраслих
Наставничке компетенције и стандарди компетенција
Компетенције наставника у образовању одраслих 'тенденције, резултати истраживања, проблеми и потребе |
5. недеља предавање - Потребе и могућности професионалног усавршавања наставника
Наставници између образовне политике и праксе
Образовне потребе наставника као основа развоја програма професионалног усавршавања
Програми стручносг усавршавања наставнка у Србији - потребе и проблеми |
6. недеља предавање - Статус наставника за одрасле у формалном систему образовања
Наставник за одрасле у основном и средњем стручном образовању
Наставник у универзитетском образовању
Истраживања и практична питања |
7. недеља предавање - Наставник за одрасле у систему неформалног образовања
Ко су наставници за одрасле у неформалном образовању
Приступ настави за одрасле у неформалном образовању
Истраживачки резултати и практична питања |
8. недеља предавање - Статус наставника за одрасле у региону
Поређење улоге и статуса наставника з аодрасле на регионалном нивоу
Компаративна анализа - истраживачки налази и отворена питања |
9. недеља предавање - Истраживања и методолошки приступи проучавању професионалног развоја наставника
Анализа доступних истраживачких налаза у земљи и иностранству
Потребе за даљим истраживањем
Формулисање истраживачких проблема и задатака |
10. недеља предавање - Вештине и компетенције наставника за одрасле
Стандарди компетенција и програми обуке и усавршавања наставника за рад са одраслима
Препознавање и вежбање вештина наставника за одрасле |
11. недеља предавање - Самоевалуација наставника за одрасле
Значај рефлексиј еи )само=евалуације наставника за одрасле
Квалитет наставе за одрасле из перспективе наставника и полазника |
12. недеља предавање - Припрема истраживачких пројеката
Дефинисање проблема и предмета истраживања - из домена професионалног развоја наставника за одрасле |
13. недеља семинар - Методолошка разрада истраживачких пројеката
Разрада идејних пројеката студената за теоријско-емпиријско истраживање дефинисаних питања професионалног развоја наставника за одрасле
Припрема за истраживање |
Литература и извори података:
Општа обавезна литература
Brookfield,S.(2006)Skillful Teacher, San Francisco, Jossey-Bass
Радуловић,Л.(2011): Образовање наставника за рефлексивну праксу, Београд: Универзитет у Београду, Филозофски факултет
Половина,Н.,Павловић,Ј.(ед)(2010): Теорија и пракса професионалног развоја наставника, Београд: Институт за педагошка истраживања
Марушић,М.,Пејатовић,А.(2013)Чиниоци партиципације наставника у професионалном усавршавању, Андрагошке студије бр.1, стр.117-130.
Алибабић,Ш.,Овесни,К.(2005).Управљање професионалним развојем наставника. Иновације у настави:часопис за савремену наставу 18(2, 14-29.