Silabusi

predmet: Uvod u psihologiju obrazovanja
Predavači:

dr Aleksander Baucal redovni profesor

dr Danijela Petrović redovni profesor

dr Ksenija Krstić vanredni profesor

dr Ana Altaras Dimitrijević redovni profesor

dr Dragica Pavlović Babić vanredni profesor

obavezni predmet
Broj bodova: 5.00
Način predavanja:pismeni, usmeni
Sadržaj predmeta:1. Sistem obrazovanja, ustanove, učesnici, evropski i svetski trendovi u razvoju obrazovanja 2. Kontroverzna pitanja u psihologiji obrazovanja: a) psihološki pravci i škola b) inteligencija i školovanje, c) kognitivni, afektivni, socijalni i moralni razvoj i škola d) raznovrsnost: individualne, grupne, razvojne, kulturne razlike f) motivacija i učenje, g) školsko učenje i nastava h) istraživanja u školi naspram istraživanja škole 3. Nastavnička profesija 4. Raznovrsne uloge psihologa u sistemu obrazovanja
Cilj izučavanja predmeta:Uvod u psihologiju obrazovanja je kurs koji osposobljava studente psihologije da razumeju složenost obrazovnog sistema, prirodu i složenost procesa učenja i podučavanja u školi, kao i specifične zahteve koji se u obrazovanju postavljaju u odnosu na profesionalnu ulogu psihologa. Kurs ima za cilj i da studentima omogući razumevanje ključnih kontraverzna pitanja u psihologiji obrazovanja. Nakon ovog kursa studenti ce steći osnovna znanja i veštine koja su neophodna za stvaranje bogatog okruženja za učenje.
Oblici nastave:Predavanja: 3 časa nedeljno (ukupno 39 sati) Vežbe: 2 časa nedeljno (ukupno 26 sati) Izrada eseja: 22 sata Ciljane posete: 10 sati Ispitivanje učenika: 10 sati
Obaveze studenata:a) Učešće na predavanjima i vežbama: maksimalno 2 izostanka b) Ciljane posete institucijama i kratak grupni pisani izveštaj: 2 posete, grupni izveštaji na 2 strane c) Ispitivanje učenika: 1 ispitivanje i kratak izveštaj d) Esej na zadatu temu: 2 kratka eseja (po 3 strane)