Najčešća pitanja

Radno vreme šaltera je svakog radnog dana od 11 do 14 časova.
Kontakt telefon za pružanje informacija studentima osnovnih akademskih studija (OAS) je 011/3206-123, a studentima master akademskih studija (MAS) i doktorskih akademskih studija (DAS) je 011/3281-157.

U odnosu na Odeljenje na kom studirate i nivo studija, možete kontaktirati zaposlene i putem mejla na sledeće adrese:
Studenti OAS sociologije, andragogije i istorije umetnosti – Tatjana Stojković - tatjana.stojkovic@f.bg.ac.rs
Studenti OAS filozofije, arheologije i istorije – Margareta Nikolovski - margareta@f.bg.ac.rs
Studenti OAS psihologije, pedagogije, etnologije i antropologije i klasičnih nauka – Tamara Vukosavljević Marinković - tamara.stud@f.bg.ac.rs
Studenti MAS i DAS – Ivana Pavlović - masdas@f.bg.ac.rs
Uverenja, potvrde i diplome se preuzimaju u Odseku za studentske poslove. Uverenja/potvrde može da preuzme neko umesto studenta, dok je preuzimanje diplome umesto studenta moguće isključivo uz overeno punomoćje. Uverenja/ potvrde nije moguće dobiti elektronskim putem.
Za overu uverenja koje se odnosi na regulisanje vojne obaveze, prava na dečiji dodatak, prava na invalidski dodatak, dobijanje zdravstvene knjižice, legitimacije za povlašćenu vožnju i porodične penzije a koje je oslobođeno takse prema članu 18 stavu 1. tač. 6,7 i 8 Zakona o administrativnim taksama potrebno je popuniti obrazac (obrazac izdaje Službeni glasnik i dostupan je u Glasnikovim knjižarama) i doneti na šalter Odseka za studentske poslove uz indeks.
Za uverenja o studiranju koja se koriste za svrhe koje nisu navedene u obrascu Uverenja za studente, potrebno je podneti molbu u slobodnoj formi u kojoj ćete navesti svrhu za koju se izdaje dokument (uverenje/potvrda o studiranju ili položenim ispitima i ostalo), priložiti indeks i dokaz o uplati (720,00 dinara za sudente koji su upisali tekuću školsku godinu, 1.820,00 dinara za neupisana lica, na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 59110) Odseku za studentske poslove
Za dobijanje uverenja o diplomiranju je potrebno Odseku za studentske poslove priložiti: indeks, potvrdu sekretara Odeljenja o ispunjenosti programa studija, potvrdu iz biblioteke o razduženju knjiga, kao i dokaz o uplati naknade za izradu diplome (7.000,00 dinara za studente osnovnih i master akademskih studija koji su upisani od školske 2006/07. godine, 24.000,00 dinara za studente doktorskih akademskih studija i 6.050,00 dinara za studente osnovnih i magistarskih studija koji su upisani zaključno sa školskom 2005/06. godinom).
Potvrdu o proseku iz prethodne godine izdaje Odsek za studentske poslove. Potrebno je podneti molbu u slobodnoj formi Odseku za studentske poslove u kojoj ćete navesti svrhu za koju se izdaje dokument, priložiti indeks i dokaz o uplati naknade Odseku za studentske poslove (720,00 dinara za sudente koji su upisali tekuću školsku godinu, 1.820,00 dinara za neupisana lica, na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 59110).
Potvrdu o položenom stranom jeziku izdaje Odsek za studentske poslove. Potrebno je podneti molbu u slobodnoj formi Odseku za studentske poslove u kojoj ćete navesti svrhu za koju se izdaje dokument, priložiti indeks i dokaz o uplati naknade Odseku za studentske poslove (720,00 dinara za sudente koji su upisali tekuću školsku godinu, 1.820,00 dinara za neupisana lica, na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 59110).
Za izdavanje i overu uverenja/potvrde koje se odnosi na ostvarivanje povlašćene cene u studentskom domu, potrebno je popuniti obrazac na sajtu Fakulteta i doneti na šalter Odseka za studentske poslove uz indeks.
Potrebno je popuniti obrazac zahteva dostupan na sajtu, uplatiti naknadu (720,00 dinara za sudente koji su upisali tekuću školsku godinu, 1.820,00 dinara za neupisana lica, na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 59110) i uz indeks, sve predati Odseku za studentske poslove. Dokumenta (svedočanstva) se preuzimaju u Odseku za studentske poslove.
Uverenja se izdaju isključivo na srpskom jeziku.

U situacijama kada druga ustanova u inostranstvu zahteva da se dokumentacija (Uverenje o položenim predmetima, silabusi predmeta i sl) pošalje sa Fakulteta, studenti se mogu obratiti sledećim službama za slanje prikupljene dokumentacije:

  • ako se dokumentacija šalje elektronskim putem: Centar za međunarodnu saradnju (Olga Marković Rosić, olga.markovic@f.bg.ac.rs)
  • ako se šalje poštom: prikupljena dokumentacija se nosi kod Sekretarke fakulteta koja će zatvoriti i potpisati kovertu sa traženomo dokumentacijom. Zatvoreni koverat se overava u Arhivi Fakulteta, nakon čega je spreman za slanje. Student/studentkinja sam/sama organizuje slanje poštom. Uverenje o položenim ispitima se izdaje u Odseku za studentske poslove na lični zahtev, na srpskom jeziku. Silabusi predmeta i program studija se izdaju u sekretarijatima odeljenja. Pre slanja je potrebno obezbediti prevod sudskog tumača za sva dokumenta koja su izdata na srpskom jeziku

Uverenje o položenim ispitima se izdaje u Odseku za studentske poslove na lični zahtev, na srpskom jeziku.

Silabusi predmeta i program studija se izdaju u sekretarijatima odeljenja.

Informacija o sistemu ocenjivanja na Fakultetu dostupna je na linku
Molba za izdavanje uverenja se podnosi Arhivi Fakulteta (1. sprat, veliki hodnik) lično ili putem pošte. U molbi je potrebno navesti svoje kontakt podatke (ime, prezime, adresa, kontakt telefon) i priložiti kopiju diplome i dodatka diplome (ili uverenja o položenim ispitima) sa osnovnih i master studija. Odsek za pravne, kadrovske i administrativne poslove priprema i izdaje Uverenje koje se može preuzeti u Arhivi, nakon kontaktiranja od strane službenika Fakulteta.

Upis u narednu godinu počinje početkom oktobra. Za upis u statusu studenta koji se finanira iz Budžeta RS je potrebno: indeks, popunjen i odštampan ŠV-20 obrazac i dokaz o izmirenoj školarini za prethodnu godinu (ukoliko postoji). Za upis u statusu studenta koji sam finansira školovanje je potrebno: indeks, dokaz o izmirenoj školarini za prethodnu godinu (ukoliko postoji) i dokaz o uplati prve rate (10% školarine) i popunjen i odštampan ŠV-20 obrazac.

Važne napomene: ŠV-20 obrazac se popunjava isključivo elektronski. Pre upisa potrebno je obavezno prijaviti predmete za slušanje i polaganje u elektronskom indeksu.

Studenti koji se iz opravdanog razloga ne upišu u predviđenom roku mogu da se obrate molbom prodekanu za nastavu uz uplatu naknade u iznosu od 3.000,00 dinara, radi upisa u tekuću školsku godinu. Molbe se predaju u Odseku za studentske poslove.

Studenti koji su u toku studija ostvarili najmanje 60 ESPB i nije im istekao rok za završetak studija od 12 godina mogu da nastave studije bez polaganja prijemnog ispita. Potrebno je da u toku drugog upisnog roka podnesete molbu, uverenje o položenim ispitima i dokaz o uplati naknade (4.950,00 dinara na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 56111). Molba se podnosi u Odseku za studentske poslove dok Odluku o upisu donosi Odeljenje u zavisnosti od kapaciteta.

Studenti koji nisu ostvarili 60 ESPB ili im je istekao rok za završetak studija mogu da se prijave na Konkurs i polažu prijemni ispit.

Upis kandidata bez polaganja prijemnog ispita je moguć u drugom upisnom roku (pogledati Konkurs). Potrebno je da u toku drugog upisnog roka podnesete molbu, diplomu i dodatak diplomi i dokaz o uplati naknade (4.950,00 dinara na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 56111). Molba se podnosi Odseku za studentske poslove dok Odluku o upisu donosi Odeljenje u zavisnosti od kapaciteta.

Potrebno je da u toku drugog upisnog roka podnesete molbu, uverenje o položenim ispitima i dokaz o uplati naknade (4.950,00 dinara na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 56111). Uslov za upis je ostvarenih najmanje 60 ESPB odnosno najviše 180 ESPB na drugoj visokoškolskoj ustanovi. Molba se podnosi Odseku za studentske poslove dok Odluku o upisu donosi Odeljenje u zavisnosti od raspoloživih prostornih i kadrovskih kapaciteta.

Studenti koji su na svom matičnom fakultetu položili ispite koji po svom sadržaju mogu biti priznati na Filozofskom fakultetu, prilikom podnošenja molbe za prelazak prilažu i molbu za priznavanje položenih ispita (navesti kojih) i silabuse tih predmeta. Svaki priznati ispit, po donošenju Odluke o upisu, plaća se u iznosu od 2.920,00 dinara na račun broj 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 53112.

Potrebno je da se prvo obratite Univerzitetu u Beogradu u vezi sa nostrifikacijom diplome. Nakon dobijanja rešenja o nostrifikaciji ili potvrde da je proces nostrifikacije započet, potrebno je da predate molbu, kopiju rešenja o nostrifikaciji ili potvrde da je proces započet i kopiju diplome sa dodatkom diplomi uz dokaz o uplati naknade (14.450,00 dinara na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 47114). Molbe se podnose u Odseku za studentske poslove u toku drugog upisnog roka.
Strani državljani konkurišu i polažu prijemni ispit pod istim uslovima kao i državljani Republike Srbije, ali se upisuju isključivo kao studenti koji sami finansiraju školovanje. Dodatno, potrebna je potvrda o znanju srpskog jezika i potvrda o zdravstvenom osiguranju (detalji upisa biće dostupni u konkursu za upis u prvu godinu studija, kao i na sajtu Univerziteta u Beogradu i Fakulteta).
Studiranje na engleskom je moguće samo u okviru studijskog programa master studija Društvo, država, tranzicija.
Upis u statusu studenta čije školovanje se finansira iz Budžeta RS je moguće uz ostvarenih 48 ESPB u prethodnoj školskoj godini zaključno sa petom godinom studiranja za osnovne akademske studije.
Uslov za finansiranje iz Budžeta RS je ostvarenih 48 bodova.
Student koji u poslednjoj godini studija ima status studenta koji se finansira iz budžeta, zadržava pravo da se finansira iz budžeta najduže godinu dana po isteku redovnog trajanja studija.
Diferencijalni ispiti se organizuju za upis na MAS i DAS za kandidate koji su završili druge studijske programe u odnosu na one za koje konkurišu. Za dodatne informacije, kandidati se mogu informisati putem sledećih linkova:
Andragogija
Arheologija
Etnologija i Antropologija
Istorija
Istorija umetnosti
Klasične nauke
Pedagogija
Psihologija
Sociologija
Filozofija
Informacije o ceni polaganja diferencijalnog ispita dostupne su na sledećem linku.

Na mejl koji ste naveli pri popunjavanju obrasca ŠV-20 pri upisu stići će vam aktivacioni mejl u roku od 7 - 10 radnih dana nakon upisa.

Napominjemo da se taj mejl ne šalje automatski, već ga šalju zaposleni u RDC-u Fakulteta, tokom radnog vremena. Ukoliko ga ne dobijete, proverite prvo da nije stigao u Spam folder. Ako nije ni tamo, javite se na rdc@f.bg.ac.rs.

Sledite aktivacioni link. Na strani koja će se otvoriti potrebno je da unesete i potvrdite lozinku koju ćete sami smisliti.
Napomena: Prilikom određivanja lozinke: lozinka ne sme da bude duža od OSAM karaktera i treba da bude sa ENGLESKE tastature (nemojte ubacivati ćirilicu). Na taj način ćete izbeći probleme sa logovanjem.

Strana za logovanje u e-indeks je http://gama.f.bg.ac.rs/Login/Login.aspx. Logujete se unošenjem svog korisničkog imena i lozinke.

Možete se obratiti Računarsko-dokumentacionom centru, međutim prvo pogledajte moguće razloge zbog kojih niste u mogućnosti da pristupite vašem e-indeksu.

1. Vaš nalog mora biti aktivan

Aktivacija vam je poslata na mejl koji ste naveli prilikom upisa na fakultet. Lozinku za pristup sami kreirate prilikom prvog pristupa e-indeksu.
Nakon prvog pristupa vaš nalog na e-indeksu je aktivan.

2. Proverite da li ste ispravno uneli vaše korisničko ime i lozinku

Korisničko ime

Vaše korisničko ime možete pronaći na srebrnoj nalepnici koja se nalazi na poleđini indeksa. Način formiranja korisničkog imena možete pogledati na ovom linku.
Napomena
: student ne kreira svoje korisničko ime već je ono generisano od strane fakulteta.

Lozinka

Lozinku sami određujete tokom aktivacije vašeg naloga.
Napomena: Prilikom određivanja lozinke: lozinka ne sme da bude duža od OSAM karaktera i treba da bude sa ENGLESKE tastature (nemojte ubacivati ćirilicu). Na taj način ćete izbeći probleme sa logovanjem.

3. Proverite da li je uključen CAPS LOCK (Veliko slovo) ili ćirilična tastatura

U velikom broju slučajeva problem prilikom pristupa e-indeksu nastaju ukoliko su nehotice uključeni CAPS LOCK ili ćirilična tastatura.
Lozinka za pristup je case-sensitive, što znači da ukoliko ste prilikom kreiranja lozinke koristili veliko ili malo slovo ono tako mora biti uneto prilikom pokušaja pritupa.

Potrebno je da oglasite indeks nevažećim u Službenom glasniku, napišete molbu za izdavanje duplikata indeksa, kupite novi indeks u knjižari i donesete 2 fotografije i uplatite naknadu (2.920,00 dinara na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 44115) Navedeni materijal se predaje u Odseku za studentske poslove.

Student samostalno kreira kombinaciju predmeta za slušanje i polaganje poštujući akreditovani program odeljenja.

Prilikom prijavljivanja predmeta za slušanje i polaganje obratite pažnju – postoje obavezni i izborni predmeti.

Obavezni predmeti su predmeti koje morate da prijavite.

Izborni predmeti su predmeti koje birate sa spiska izbornih predmeta. Postoje izborni predmeti sa ograničenim brojem mesta za slušanje i polaganje.
Zato postoji mogućnost da vaša kombinacija bude odbijena.
-Ako postoji veći broj zainteresovanih kandidata od kvote ili broja mesta na izbornom predmetu, nakon rangiranja, biće odbijen svaki kandidat van kvote ograničenog broja mesta na predmetu. - A to znači da će biti odbijena cela kombinacija.
Stoga je važno, pažljivo proveriti koji predmeti imaju ograničeni broj mesta i u skladu sa tim napraviti alternativne kombinacije sa drugim izbornim predmetima sa liste izbornih predmeta.

Savet

  • napravite nekoliko različitih kombinacija,
  • kombinacija može biti prihvaćena samo ako su prihvaćeni svi prijavljeni predmeti u kombinaciji,
  • kombinacija može biti odbijena samo zbog izbornih predmeta (koji imaju ograničen broj mesta),
  • odobrena kombinacija predmeta za slušanje i polaganje je okvir i osnova za predispitne obaveze, planiranje nastave, kao i za proces prijave predmeta u ispitnim rokovima,
  • odobrena kombinacija predmeta za slušanje i polaganje je okvir i osnova i za redovnu obaveznu evaluaciju nastave,
  • imajte na umu da je odobrenu kombinaciju moguće promeniti ili dopuniti u periodu reklamacija kod sekretara odeljenja vaše studijske grupe.

Datumi za prijavljivanje predmeta za slušanje i polaganje (S+P) kao i period za reklamacije biće objavljeni na sajtu Fakulteta.

Svaki student ima pravo da prijavi 37 ESPB kao minimalan broj ESPB u jednoj godini (ukoliko nije preostalo manje bodova do završetka studija). Oni koji bi da ostvare pravo na budžet moraju prijaviti minimum 48 ESPB u jednoj godini, dok je maksimalan broj za prijavu 72 ESPB (60 za slušanje i polaganje + 12 za polaganje).

Cena ESPB na osnovnim akademskim studijama za slušanje i polaganje iznosi 1.975,80 dinara, dok je cena samo za polaganje 652,00 dinara.

Cena ESPB na master akademskim studijama za slušanje i polaganje iznosi 2.178,66 dinara, dok je cena samo za polaganje 718,95 dinara.

Cena ESPB na doktorskim akademskim studijama za slušanje i polaganje iznosi 3.263,33 dinara, dok je cena samo za polaganje 1.076,90 dinara.

Možete se obratiti sekretaru odeljenja, uz dostavljanje odgovarajućeg obrasca za prijavu koji možete naći na sledećem linku.
Da, postoji takva mogućnost. Uslov je da se u prve dve godine studiranja polože ispiti u vrednosti od po 60 ESPB bodova (120 ESPB bodova ukupno), kao i da prosek tokom studiranja bude 8,5. Molba se podnosi prodekanu za nastavu i ova mogućnost je predviđena za studente počev od treće godine studija.
Student ima pravo na dve besplatne prijave ispita.
Svaka treća i naredna prijava ispita plaća se 460,00 dinara, a za studente upisane zaključno sa 2005. godinom prijava ispita se plaća 850,00 dinara. Poziv na broj se nalazi na srebrnoj nalepnici na poleđini indeksa.
Prilikom prijave ispita za ispitni rok pored svakog predmeta će stajati informacija o broju prethodnih prijava.

Prema Pravilniku o ocenjivanju i ispitima u članu 22, prijava za polaganje ispita podnosi se pisanim putem na odgovarajućem obrascu ili elektronskim putem nakon završetka prethodnog ispitnog roka, najmanje deset radnih dana pre početka ispitnog roka.Studentska služba Fakulteta, najkasnije pet radnih dana po završetku prijavljivanja formira preliminarne spiskove prijavljenih studenata na kojima je navedena ispravnost njihovih prijava.

Eventualne korekcije (odjavljivanje, naknadna prijava, i sl.) vrše se u terminu predviđenom za žalbe, a po objavljivanju preliminarnih spiskova. Termin predviđen za žalbe nalazi se u odluci o ispitnom roku ili rasporedu ispitnog roka.

Nakon uloženih žalbi, formiraju se ispitni spiskovi i nije moguće vršiti dalje izmene.

Ukoliko niste uplatili novac za polaganje ispita u predviđenom roku i uplata nije evidentirana u trenutku softverske provere (koja se obavlja po isteku roka za prijavu), ispit će biti odbijen.

U tom slučaju, potrebno je da tokom perioda predviđenog za prigovore (vreme i mesto su objavljeni u Odluci o prijavi ispita i na početku rasporeda ispita) podnesete papirnu tj. roze prijavu sekretaru svog Odeljenja. Roze prijava se kupuje u knjižari „Desk“, pored službenog ulaza na Fakultet, po ceni od 500,00 dinara, čime se ujedno plaća i prijava ispita.

Ukoliko ste novac ipak uplatili, ali uplata nije evidentirana u sistemu, obavezno sačuvajte dokaz o uplati (u papirnoj ili digitalnoj formi), kako bi se omogućila naknadna provera i evidencija.

Napominjemo da uplate koje nisu uknjižene u trenutku obrade prigovora ne mogu biti uvažene u tekućem ispitnom roku, ali mogu biti iskorišćene u nekom od narednih rokova.

Tekući račun Fakulteta je: 840-1614666-19.

Oba poziva na broj (za uplatu sredstava za ispite i školarinu) se nalaze na srebrnoj markici u papirnom indeksu sa odgovarajućim opisima. Takođe, u e-indeksu se nalaze primeri popunjenih uplatnica za obe svrhe (slika 1.). Uplatnica_1

Na slici 2, nalazi se primer uplatnice za sredstva za prijavu ispita, sa modelom poziva na broj (xxx-xx-xxxx). Ovaj broj je ujedno i vaše korisničko ime prilikom logovanja na e-indeks. (npr. 100-01-0001 znači – filozofija – upis 2001 – prvi upisan). Uplatnica_2

Na slici 3, nalazi se primer uplatnice za sredstva za školarinu, sa modelom 97 poziva na broj (97 xxxxxxxxxxxxxxx). Ovaj broj se takođe nalazi na istoj nalepnici u papirnom indeksu sa opisom – poziv na broj za uplatu školarine. Uplatnica_3

Informacije o školarini možete dobiti uvidom u e-indeks ili se informisati lično uz indeks na šalterima Odseka za studentske poslove. Informacije o finansijskim obavezama i statusu studenta nije moguće dobiti putem mejla ili telefona.
Ukoliko ste greškom novac namenjen za plaćanje školarine uplatili u kasu za plaćanje ispita, sa dokazom o uplati (uplatnica, bankovni izvod..) obraćate se sekretaru Odeljenja. Novac će tom prilikom biti izbrisan iz kase za ispite, a potom dokaz o uplati predajete Odseku za studentske poslove gde će isti biti unet u kasu za školarinu.
Informacije o statusu zahteva za izradu diplome možete dobiti putem mejla (igi@f.bg.ac.rs) u Odseku za studentske poslove, kao i putem telefona broj +381 11 3206 126.
Diplome se preuzimaju u Odseku za studentske poslove. Vest o studentima i studentkinjama koji su diplomirali biće dostupna u okviru studentskih vesti na sajtu Fakulteta.
Diploma se preuzima lično, uz ličnu kartu. Drugo lice može preuzeti diplomu umesto studenta uz overeno punomoćje.

Dodatak diplomi je sastavni deo diplome i izdaje se uz diplomu. Sadrži osnovne podatke o Fakultetu, studijskom programu, studentu, podatke o položenim ispitima, ocenama, ESP bodovima, stručnoj praksi, vannastavnim aktivnostima (opciono), završnom radu, kao i načinu ocenjivanja.

Studenti osnovnih studija koji su završili studije zaključno sa 30.09.2005. godine i kojima nije uručen dodatak diplomi uz diplomu mogu da podnesu molbu za izdavanje dodatka diplomi. Uz molbu je potrebno uplatiti naknadu u visini od 2.920,00 dinara (broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 62109). Molbe se podnose u Odseku za studentske poslove.

Podaci o vannastavnim aktivnostima se mogu navesti u Dodatku diplomi na zahtev studenta. Informacije i dodatku diplomi i proceduri vrednovanju vannastavnih aktivnosti na Fakultetu možete pronaći na sledećem linku: https://www.f.bg.ac.rs/informacije-studiranje/korisne-informacije

Studenti mogu da podnesu molbu za slušanje predmeta sa druge studijske grupe ukoliko ispunjavaju sledeće uslove:

- dobiju saglasnost predmetnog profesora (pojedini predmeti podrazumevaju prethodna predznanja, profesor procenjuje da li ispunjavate uslove za pohađanje njegovog/ njenog predmeta);

- ukupan broj prijavljenih ESPB u jednoj školskoj godini ne može biti veći od 72 ESPB;

- prema važećim pravilima, student može dodatno da prijavi jedan predmet više od 60 ESPB za slušanje i polaganje (S+P).

Procedura: student piše molbu za slušanje predmeta koji nije u Programu studija koji pohađa i obraća se predmetnom nastavniku za saglasnost. Ukoliko dobije saglasnost profesora, potpisanu molbu dostavlja sekretaru svog Odeljenja. Na osnovu molbe i saglasnosti profesora, predmet se unosi u prijavu slušanja i polaganja. Položeni ispit na OAS i MAS ne ulazi u prosek studija i ne može biti zamena za neki drugi predmet koji je naveden u studijskom programu koji student pohađa. Ovaj predmet može biti naveden samo u dodatku diplomi kao dodatna aktivnost.

Zahtev za mirovanje, dostupan na sajtu Fakulteta u delu obrasci www.f.bg.ac.rs/informacije-studiranje/korisne-informacije podnosi se Odseku za studentske poslove. Uz zahtev, potrebno je uplatiti naknadu u iznosu od 500,00 dinara (broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 59110) i priložiti dokumentaciju o osnovu po kojem student zahteva mirovanje (izveštaj lekara specijaliste, za studente moji imaju manje od 27 godina je potreban izveštaj sa Studentske poliklinike ukoliko je osnov za mirovanje teža bolest).

Zahtev za mirovanje može se podneti Odseku za studentske poslove do upisa naredne školske godine.

Osnov po kom se studentu može odobriti mirovanje prava i obaveza je u slučaju:

  • teže bolesti;
  • upućivanja na studentsku praksu u trajanju od najmanje šest meseci;
  • odsluženja i dosluženja vojnog roka;
  • nege deteta do godinu dana života;
  • posebne nege koja traje duže od detetove prve godine života;
  • održavanja trudnoće;

Studentu se može odobriti mirovanje prava i obaveza kada je nastupanje slučajeva iz stava 1. ovog člana imalo za posledicu sprečenost studenta da pohađa nastavu, izvršava predispitne obaveze i polaže ispite.

Studentu se može odobriti mirovanje i u slučaju nemogućnosti plaćanja školarine u trajanju od jedne školske godine i to jednom u toku studija na istom studijskom programu, zbog nedostatka materijalnih sredstava, u skladu s opštim aktom Fakulteta.

Studentkinji koja je u postupku biomedicinski potpomognutog oplođenja, na njen zahtev odobrava se mirovanje prava i obaveza u skladu sa opštim aktom Fakulteta.

Tokom odobrenog mirovanja, student ne može da polaže ispite ili ostvaruje predispitne obaveze i druge obaveze iz nastavnog procesa.

Zahtev za mirovanje je moguće podneti za tekuću ili narednu školsku godinu.
Nije moguće odobriti mirovanje za školsku godinu u kojoj su evidentirane aktivnosti (položeni ispiti, ostvarene predispitne obaveze).

Molba za ispis sa Fakulteta podnosi se Odseku za studentske poslove. Obrazac molbe dostupan je na sajtu Fakulteta. Za ispis je potrebno izmiriti dospele obaveze po osnovu školarine (ukoliko postoje), priložiti potvrdu sekretara Odeljenja o evidenciji položenih ispita, potvrdu iz biblioteke o razduženim knjigama i dokaz o uplati naknade za ispis (1.820,00 dinara za studente koji su upisani u tekuću godinu, 3.630,00 dinara za lica koja nisu upisana na broj računa 840-1614666-19, sa pozivom na broj 97 44115). Na osnovu podnete molbe, Odsek za studentske evidentira ispis i uručuje studentu dokumentaciju na osnovu koje je obavljen upis (srednjoškolska svedočanstva).

Kako studentska knjižica (indeks) predstavlja javnu ispravu u smislu Zakona o visokom obrazovanju, položeni ispiti moraju biti evidentirani i u elektronskom i u papirnom indeksu.

U slučaju da je indeks izgubljen, potrebno je isti oglasiti nevažećim i podneti molbu za izradu duplikata.

U SLUČAJU GUBITKA INDEKSA POTREBNA JE POTVRDA DA JE OGLAŠEN NEVAŽEĆIM.

Možete se obratiti sekretaru odeljenja, a potom i Računarsko-dokumentacionom centru. Pre bilo koje aktivnosti pogledajte moguće razloge za nepojavljivanje određenih predemeta za evaluaciju na sledećem linku.
Odobrena kombinacija ispita za slušanje i polaganje je uslov za evaluaciju i odnosi se samo na predmete koji imaju slušanje i polaganje.
Evaluacija dvosemestralnih predmeta moguća je nakon prolećnog semestra.
Ukoliko se predmet održava u prolećnom semestru, evaluacija je moguća nakon prolećnog semestra, a ukoliko se održava u jesenjem semestru, evaluacija je moguća nakon jesenjeg semestra.
U tom slučaju, potrebno je obratiti se sekretaru odeljenja.
Da, ovo može uticati na evaluaciju predmeta. U ovakvoj situaciji, potrebno je obratiti se sekretaru Odeljenja ili Računarsko-dokumentacionom centru.