predmet: Porodična pedagogija
Predavači:

dr Biljana Bodroški-Spariosu vanredni profesor

dr Zorica Milošević docent

obavezni predmet
Broj bodova: 5.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:1) Vaspitanje kao porodični fenomen - Predmet i područja istraživanja Teorije porodičnog vaspitanja - Vaspitanje, obrazovanje i socijalizacija kao porodični procesi - Socijalizacija dece i odraslih - Istorijsko-komparativni pristup porodičnom vaspitanju - Sociološki, psihološki i antropološki okviri obrazovne intervencije u porodični sistem 2) Obrazovni programi za porodicu - Različiti teorijski pristupi u obrazovnim programima za porodicu - Teorijski i klinički modeli normalnosti, zdravlja i funkcionalnosti porodice - Sistemski pristup porodici kao okvir obrazovne intervencije - Vrednosti, ciljevi, procedure, efekti i evaluacija obrazovnih intervencija u porodični sistem - Oblici organizacije obrazovnog rada sa porodicom - Metode i tehnike u radu sa porodicom 3) Porodične snage kao vaspitni mehanizmi - Organizacija porodičnog života kao vaspitni kontekst - Mehanizmi porodičnog funkcionisanja kao vaspitna sredstva - Modeli porodičnog vaspitanja kao rezultat bračnih i roditeljskih relacija - Zadovoljavanje dečjih potreba kao stil vaspitanja - Normativne i paranormativne porodične krize i promena položaja dece u porodici - Razvojne teškoće, adolescentna kriza i dozvola za odrastanje dece - Motivi za roditeljstvo i vaspitne posledice po dete i roditelje - Pozicija roditeljske moći, nagrade i kazne u porodičnom vaspitanju - Vaspitni stil - odnos roditelj-dete - Modeli vaspitnog odnosa roditelj-dete - Prihvatanje deteta i tehnike za unapređenje odnosa dete-roditelj
Cilj izučavanja predmeta:Ponuditi odgovarajući obim i kvalitet teorijskih znanja i iskustava, dizajniranih tako da kod studenata razviju znanja, umenja, stavove i veštine potrebne za kompetentno istraživanje fenomena vaspitanja u porodici, izgrađivanje koncepta obrazovne intervencije u porodični sistem radi organizovanja profesionalne podrške i pomoći porodici u ostvarivanju njene vaspitno-obrazovne funkcije.
Oblici nastave:Predavanja, vežbe, radionice, izrada eseja, seinarski rad, istraživački rad studenata, individualne konsultacije
Obaveze studenata:Esej: Projekcija sopstvenog roditeljstva Seminarski rad: Analiza selekcionirane bibliografije ili Analiza slučaja Prikaz strane literature Aktivno učešće u radionicama