Најчешћа питања
У односу на Одељење на ком студирате и ниво студија, можете контактирати запослене и путем мејла на следеће адресе:
Студенти ОАС социологије, андрагогије и историје уметности – Татјана Стојковић - tatjana.stojkovic@f.bg.ac.rs
Студенти ОАС филозофије, археологије и историје – Маргарета Николовски - margareta@f.bg.ac.rs
Студенти ОАС психологије, педагогије, етнологије и антропологије и класичних наука – Тамара Вукосављевић Маринковић - tamara.stud@f.bg.ac.rs
Студенти МАС и ДАС – Ивана Павловић - masdas@f.bg.ac.rs
У ситуацијама када друга установа у иностранству захтева да се документација (Уверење о положеним предметима, силабуси курсевa и сл) пошаље са Факултета, студенти се могу обратити следећим службама за слање пр икупљене документације:
- ако се документација шаље електронским путем: Центар за међународну сарадњу (Олга Марковић Росић, olga.markovic@f.bg.ac.rs)
- ако се документација шаље поштом: прикупљена документација се пакује у коверат који се затвара на Факултету. Затворени коверат потписује Секретарка Факултета и потом се оверава у Архиви Факултета на месту где је залепљен и потписан коверат. Студент/студенткиња сам/сама организује слање поштом.
Уверење о положеним испитима се издаје у Одсеку за студентске послове на лични захтев, на српском језику.
Силабуси предмета и програм студија се издају у секретаријатима одељења.
Оцена | Проценат од укупног броја поена (%) |
---|---|
10 | 91-100 |
9 | 81-90 |
8 | 71-80 |
7 | 61-70 |
6 | 51-60 |
5 | <50 |
Студенти основних студија који су завршили студије закључно са 30.09.2005. године и којима није уручен додатак дипломи уз диплому могу да поднесу молбу за издавање додатка дипломи. Уз молбу је потребно уплатити накнаду у висини од 2920 динара (број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 62109). Молбе се подносе у Одсеку за студентске послове.
Подаци о ваннаставним активностима који се налазе у Додатку дипломи је саставни део дипломе и издаје се уз диплому.
Правилником о вредновању ваннаставних активности студената Универзитета у Београду уређују се услови и поступак вредновања ваннаставних активности студената. Ваннаставне активности су свако релевантно ангажовање студента које није предвиђено студијским програмом, а чији се исход може дефинисати. Процедура о вредновању ваннаставних активности на Факултету је следећа:
Захтев за мировање, доступан на сајту Факултета у делу обрасци www.f.bg.ac.rs/informacije-studiranje/korisne-informacije подноси се Одсеку за студентске послове. Уз захтев, потребно је уплатити накнаду у износу од 500,00 динара (број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110) и приложити документацију о основу по којем студент захтева мировање (извештај лекара специјалисте, за студенте моји имају мање од 27 година је потребан извештај са Студентске поликлинике уколико је основ за мировање тежа болест).
Захтев за мировање може се поднети Одсеку за студентске послове до уписа наредне школске године.
Основ по ком се студенту може одобрити мировање права и обавеза је у случају:
- теже болести;
- упућивања на студентску праксу у трајању од најмање шест месеци;
- одслужења и дослужења војног рока;
- неге детета до годину дана живота;
- посебне неге која трaје дуже од дететове прве године живота;
- одржавања трудноће;
Студенту се може одобрити мировање права и обавеза када је наступање случајева из става 1. овог члана имало за последицу спреченост студента да похађа наставу, извршава предиспитне обавезе и полаже испите.
Студенту се може одобрити мировање и у случају немогућности плаћања школарине у трајању од једне школске године и то једном у току студија на истом студијском програму, због недостатка материјалних средстава, у складу с општим актом Факултета.
Студенткињи која је у поступку биомедицински потпомогнутог оплођења, на њен захтев одобрава се мировање права и обавеза у складу са општим актом Факултета.
Током одобреног мировања, студент не може да полаже испите или остварује предиспитене обавезе и друге обавезе из наставног процеса.
Молба за испис са Факултета подноси се Одсеку за студентске послове. Образац молбе доступан је на сајту Факултета. За испис је потребно измирити доспеле обавезе по основу школарине (уколико постоје), приложити потврду секретара Одељења о евиденцији положених испита, потврду из библиотеке о раздуженим књигама и доказ о уплати накнаде за испис (1.820,00 динара за студенте који су уписани у текућу годину, 3.630,00 динара за лица која нису уписана на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 44115). На основу поднете молбе, Одсек за студентске евидентира испис и уручује студенту документацију на основу које је обављен упис (средњошколска сведочанства).
Како студентска књижица (индекс) представља јавну исправу у смислу Закона о високом образовању, положени испити морају бити евидентирани и у електронском и у папирном индексу.
У случају да је индекс изгубљен, потребно је исти огласити неважећим и поднети молбу за израду дупликата.
У СЛУЧАЈУ ГУБИТКА ИНДЕКСА ПОТРЕБНА ЈЕ ПОТВРДА ДА ЈЕ ОГЛАШЕН НЕВАЖЕЋИМ.
Оба позива на број (за уплату средстава за испите и школарину) се налазе
на
сребрној маркици у папирном индексу са одговарајућим описима.
Такође, у е-индексу се налазе примери попуњених уплатница за обе сврхе
(слика 1а).
На слици 2, налази се пример уплатнице за средства за пријаву испита, са
моделом позива на број (xxx-xx-xxxx). Овај број је уједно и ваше
корисничко име приликом логовања на е-индекс. (нпр. 100-01-0001 значи –
филозофија – упис 2001 – први уписан).
На слици 3, налази се пример уплатнице за средства за школарину, са
моделом 97 позива на број (97 xxxxxxxxxxxxxxx). Овај број се такође
налази на истој налепници у папирном индексу са описом – позив на број
за уплату школарине.
Упис у наредну годину почиње почетком октобра. За упис у статусу студента који се финанира из Буџета РС је потребно: индекс, попуњен и одштампан ШВ-20 образац и доказ о измиреној школарини за претходну годину (уколико постоји). За упис у статусу студента који сам финансира школовање је потребно: индекс, доказ о измиреној школарини за претходну годину (уколико постоји) и доказ о уплати прве рате (10% школарине) и попуњен и одштампан ШВ-20 образац.
Важне напомене: ШВ-20 образац се попуњава искључиво електронски. Пре уписа потребно је обавезно пријавити предмете за слушање и полагање у електронском индексу.
Студенти који се из оправданог разлога не упишу у предвиђеном року могу да се обрате молбом продекану за наставу уз уплату накнаде у износу од 3.000,00 динара, ради уписа у текућу школску годину. Молбе се предају у Одсеку за студентске послове.
Студенти који су у току студија остварили најмање 60 ЕСПБ и није им истекао рок за завршетак студија од 12 година могу да наставе студије без полагања пријемног испита. Потребно је да у току другог уписног рока поднесете молбу, уверење о положеним испитима и доказ о уплати накнаде (4.950,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 56111). Молба се подноси у Одсеку за студентске послове док Одлуку о упису доноси Одељење у зависности од капацитета.
Студенти који нису остварили 60 ЕСПБ или им је истекао рок за завршетак студија могу да се пријаве на Конкурс и полажу пријемни испит.
Према Правилнику о оцењивању и испитима у члану 22, пријава за полагање испита подноси се писаним путем на одговарајућем обрасцу или електронским путем након завршетка претходног испитног рока, најмање десет радних дана пре почетка испитног рока.Студентска служба Факултета, најкасније пет радних дана по завршетку пријављивања формира прелиминарне спискове пријављених студената на којима је наведена исправност њихових пријава.
Евентуалне корекције (одјављивање, накнадна пријава, и сл.) врше се у термину предвиђеном за жалбе, а по објављивању прелиминарних спискова. Термин предвиђен за жалбе налази се у одлуци о испитном року или распореду испитног рока.
Након уложених жалби, формирају се испитни спискови и није могуће вршити даље измене.
Према Правилнику о оцењивању и испитима у члану 22, пријава за полагање испита подноси се писаним путем на одговарајућем обрасцу или електронским путем након завршетка претходног испитног рока, најмање десет радних дана пре почетка испитног рока.Студентска служба Факултета, најкасније пет радних дана по завршетку пријављивања формира прелиминарне спискове пријављених студената на којима је наведена исправност њихових пријава.
Евентуалне корекције (одјављивање, накнадна пријава, и сл.) врше се у термину предвиђеном за жалбе, а по објављивању прелиминарних спискова. Термин предвиђен за жалбе налази се у одлуци о испитном року или распореду испитног рока.
Након уложених жалби, формирају се испитни спискови и није могуће вршити даље измене.
Цена ЕСПБ на основним академским студијама за слушање и полагање износи 1.975,80 динара, док је цена само за полагање 652,00 динара.
Цена ЕСПБ на мастер академским студијама за слушање и полагање износи 2.178,66 динара, док је цена само за полагање 718,95 динара.
Цена ЕСПБ на докторским академским студијама за слушање и полагање износи 3.263,33 динара, док је цена само за полагање 1.076,90 динара.