Silabusi

Kurs: Kognitivni razvoj (dokt.)
U okviru predmeta: Kognitivni razvoj (dokt.)
Predavači

dr Aleksander Baucal, redovni profesor

dr Ksenija Krstić, vanredni profesor

dr Dragan Janković, docent

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: U okviru kursa studenti će kritički analizirati savremene teorijsko-metodološke pristupe izučavanju kognitivnog razvoja (po sopstvenom izboru), probleme koji se istražuju unutar tih pristupa, teorije kojima se objašnjavaju nalazi istraživanja, kao i set metoda i tehnika koje se koriste u istraživanjima u okviru izabranih pristupa.
Cilj izučavanja kursa: - Poznavanje i razumevanje savremenih teorija i istraživanja kognitivnog razvoja - Unaprediti veštine kritičke analize savremenih teorija i istraživanja kognitivnog razvoja - Unaprediti veštine dizajniranja istraživanja kognitivnog razvoja
Preduslovi za polaganje: nema
Oblici nastave: Nastava se realizuje u 5 blokova (seminara) koji traju po 6 sati. Svaki seminar se bavi jednom krupnom temom u vezi sa istraživanjima kognitivnog razvoja
Plan kursa:
1. nedelja
seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 1
-
2. nedelja
seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 2
-
3. nedelja
seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 3
-
4. nedelja
seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 1
-
5. nedelja
seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 2
-
6. nedelja
seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 3
-
7. nedelja
seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 1
-
8. nedelja
seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 2
-
9. nedelja
seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 3
-
10. nedelja
seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 1
-
11. nedelja
seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 2
-
12. nedelja
seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 3
-
13. nedelja
seminar - Savremena istraživanja kognitivnog razvoja: Izabrane teme
-
14. nedelja
seminar - Ispit
-
15. nedelja
seminar - Ispit
-
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Baucal, A. & Zittoun, T. (2013). Religion as Dialogical Resource: A Sociocultural Approach. Integr. psych. behav. DOI 10.1007/s12124-013-9229-z
Baucal, A. (2013). Two instead of one ZPD. In S. Phillipson, K. Ku, & S. Phillipson (Eds.), Constructing educational achievement. London: Routledge.
Baucal, A., Arcidiacono, F.,& Budjevac, N. (2013). “Is there an equal (amount of) juice?” Exploring the repeated question effect in conservation through conversation. EJPE, DOI: 10.1007/s10212-012-012
Cole, M. (2006). Culture and Cognitive Development in Phylogenetic, Historical, and Ontogenetic Perspective. In: W.Damon, R.Lerner, D.Kuhn & R.S.Siegler(Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol.2, Cog
Munakata, Y. (2006). Information Processing Approaches to Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language
Nelson, C.A., Thomas, K.M., and de Haan (2006). Neural Bases of Cognitive Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Percept
Siegler, R.S. (2006). Microgenetic Analysis of Learning. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language. Wiley & Sons
minimum 10 članaka po izboru studenata (minimalno 2 članka za svaki od 5 seminara)