Silabusi
Kurs: Kognitivni razvoj (dokt.) U okviru predmeta: Kognitivni razvoj (dokt.) Predavači dr Aleksander Baucal, redovni profesor dr Ksenija Krstić, vanredni profesor dr Dragan Janković, docent izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: U okviru kursa studenti će kritički analizirati savremene teorijsko-metodološke pristupe izučavanju kognitivnog razvoja (po sopstvenom izboru), probleme koji se istražuju unutar tih pristupa, teorije kojima se objašnjavaju nalazi istraživanja, kao i set metoda i tehnika koje se koriste u istraživanjima u okviru izabranih pristupa. Cilj izučavanja kursa: - Poznavanje i razumevanje savremenih teorija i istraživanja kognitivnog razvoja
- Unaprediti veštine kritičke analize savremenih teorija i istraživanja kognitivnog razvoja
- Unaprediti veštine dizajniranja istraživanja kognitivnog razvoja Preduslovi za polaganje: nema Oblici nastave:
Nastava se realizuje u 5 blokova (seminara) koji traju po 6 sati. Svaki seminar se bavi jednom krupnom temom u vezi sa istraživanjima kognitivnog razvoja Plan kursa: 1. nedelja seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 1 - 2. nedelja seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 2 - 3. nedelja seminar - Biološki pristupi kognitivnom razvoju 3 - 4. nedelja seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 1 - 5. nedelja seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 2 - 6. nedelja seminar - Konstruktivistički pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 3 - 7. nedelja seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 1 - 8. nedelja seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 2 - 9. nedelja seminar - Socio-kulturni pristupi istraživanju kognitivnog razvoja 3 - 10. nedelja seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 1 - 11. nedelja seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 2 - 12. nedelja seminar - Socijalna interakcija i kognitivni razvoj 3 - 13. nedelja seminar - Savremena istraživanja kognitivnog razvoja: Izabrane teme - 14. nedelja seminar - Ispit - 15. nedelja seminar - Ispit -
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Baucal, A. & Zittoun, T. (2013). Religion as Dialogical Resource: A Sociocultural Approach. Integr. psych. behav. DOI 10.1007/s12124-013-9229-z Baucal, A. (2013). Two instead of one ZPD. In S. Phillipson, K. Ku, & S. Phillipson (Eds.), Constructing educational achievement. London: Routledge. Baucal, A., Arcidiacono, F.,& Budjevac, N. (2013). “Is there an equal (amount of) juice?” Exploring the repeated question effect in conservation through conversation. EJPE, DOI: 10.1007/s10212-012-012 Cole, M. (2006). Culture and Cognitive Development in Phylogenetic, Historical, and Ontogenetic Perspective. In: W.Damon, R.Lerner, D.Kuhn & R.S.Siegler(Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol.2, Cog Munakata, Y. (2006). Information Processing Approaches to Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language Nelson, C.A., Thomas, K.M., and de Haan (2006). Neural Bases of Cognitive Development. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Percept Siegler, R.S. (2006). Microgenetic Analysis of Learning. In: W. Damon, R. Lerner, D. Kuhn & R.S. Siegler (Eds.). Handbook of Child Psychology, Vol. 2, Cognition, Perception, and Language. Wiley & Sons minimum 10 članaka po izboru studenata (minimalno 2 članka za svaki od 5 seminara) |