Silabusi

predmet: Psihologija učenja i nastave
Predavači:

dr Danijela Petrović redovni profesor

dr Dragica Pavlović Babić vanredni profesor

obavezni predmet
Broj bodova: 6.00
Sadržaj predmeta:1. Učenje u vanškolskom i u školskom kontekstu 2. Transfer učenja i pismenost 3. Psihološke teorije i školsko učenje 4. Metakognicija i samoregulisano učenje 5. Motivacija 6. Uloge nastavnika 7. Oblici organizovanja nastave 8. Nastava i raznovrsnost učenika: individualne, grupne, razvojne, kulturne razlike 9. Istraživanje učenja, nastave i sopstvene prakse 10. Škola kao kontekst učenja, razvoja i rada
Cilj izučavanja predmeta:Psihologija učenja i nastave je kurs koji osposobljava studente psihologije da razumeju prirodu i složenost procesa učenja u školi i složenost nastavničke uloge, te da profesionalnu ulogu psihologa u obrazovanju koncipiraju u skladu s tim. Pored toga, kurs ima za cilj da studentima omogući sticanje osnovnih veština potrebnih za stvaranje bogatog okruženja za učenje, uključujući analizu sopstvene prakse i prakse drugih nastavnika.
App.preduslovi za polaganje:Završene osnovne studije.
Oblici nastave:Predavanja: 3 časa nedeljno (ukupno 39 sati) Vežbe: blok nastava 6 x 6 časova (ukupno 36 sati) Napomena: Vežbe su interaktivne, na njima studenti prolaze kroz 2 od tri ponuđena modula - programa za razvoj nastavničkih veština namenjenih za podsticanje aktivne konstrukcije znanja i kritičkog mišljenja kod učenika Izrada eseja: 20 sata Ciljane posete: 20 sati
Obaveze studenata:a)Učešće na predavanjima i vežbama: maksimalno 2 izostanka b)Ciljane posete institucijama i kratak grupni pisani izveštaj: 2 posete, grupni izveštaji na 2 strane c)Esej na odabranu temu i prezentacija rada