predmet: Uvod u pedagogiju
Predavači:

dr Radovan Antonijević redovni profesor

dr Mirjana Senić Ružić docent

dr Nataša Nikolić vanredni profesor

obavezni predmet
Broj bodova: 6.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Predmet pedagogije. Pojam i suština vaspitanja. Različita shvatanja (odredbe) vaspitanja. Vaspitanje - obrazovanje - nastava. Ostali pedagoški pojmovi. Karakteristike vaspitanja. Vaspitanje kao individualni i društveni fenomen. Vaspitanje i društvo. Vaspitanje i kultura. Vaspitanje ličnosti. Faktori razvoja ličnosti: nasleđe, društvena sredina, vaspitanje, aktivnost ličnosti. Mogućnosti i granice vaspitanja. Jednostrana shvatanja faktora razvoja ličnosti: nativistička shvatanja, empiristička shvatanja, teorija konvergencije. Cilj vaspitanja kao pedagoška kategorija. Interdisciplinarnost cilja vaspitanja. Determinante cilja vaspitanja. Cilj vaspitanja i vaspitni proces. Pedagoška funkcija cilja. Konkretizacija cilja vaspitanja - zadaci vaspitanja. Različita shvatanja i teorije o cilju vaspitanja, njegovoj suštini, potrebi i mogućnosti određivanja (formulisanja, postavljanja). Formulacije cilja vaspitanja u dokumentima, pedagoškoj i drugoj literaturi. Opšti principi vaspitanja. Opšte metode i sredstva vaspitanja. Vaspitač - dete, učenik. Položaj u procesu vaspitanja. Vaspitanik kao objekt i/ili subjekt vaspitanja. Vaspitač/nastavnik. Karakteristike poziva, profesionalna funkcija, osobine ličnosti. Stručni saradnici u školi i predškolskoj ustanovi (pedagog, psiholog i sl.).
Cilj izučavanja predmeta:1.Upoznavanje studenata sa osnovnim pedagoškim pojmovima i fenomenima. 2.Omogućavanje kritičkog uvida u savremene koncepcije vaspitanja. 3.Upoznavanje sa filozofskim, socijalnim, psihološkim i drugim dimenzijama vaspitanja, kao individualnog i društvenog procesa. 4.Priprema studenata za sticanje posebnih pedagoških znanja na kasnijim studijama pedagogije.
Oblici nastave:Predavanja, vežbe, seminari, grupni rad, individualne konsultacije i diskusije.
Obaveze studenata:Izrada i prezentacija seminarskih radova,pohađanje i aktivno učešće na časovima predavanja i vežbanja.