predmet: Metodika rada školskog pedagoga
obavezni predmet
Broj bodova: 5.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Nastavni sadržaji iz ovog predmeta su podudarni sa osnovnim područjima rada pedagoga u školi kako su programski određena. Na nastavi posebno se obrađuju sledeće teme:
- konstituisanje i razvoj pedagoško-psihološke službe;
- uloga pedagoga u vaspitno-obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji;
- planiranje i programiranje vaspitno-obrazovnog rada;
- evaluacija vaspitno-obrazovnog procesa;
- pretpostavke i mogućnosti razvijanja saradničkih odnosa u školi.
Cilj izučavanja predmeta:Putem ovog predmeta studenti se osposobljavaju za profesionalno ispunjavanje uloge pedagoga u školskoj vaspitno-obrazovnoj praksi tj. za upoznavanje i razumevanje vaspitno-obrazovne prakse i otkrivanje sopstvene uloge u njenom menjanju i unapređivanju.
Ciljevi ovog studijskog predmeta su:
- sticanje osnovnih saznanja o ulozi pedagoga u vaspitno-obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji;
- upoznavanje i razumevanje principa na kojima se zasnivaju tematski i metodički konkretne aktivnosti pedagoga u školi – otkrivanje, objašnjavanje i razumevanje određene teorije obrazovanja koja se nalazi u pozadini na različite načine metodički oblikovanih aktivnosti pedagoga (prepoznavanje različitih mogućnosti delovanja u istoj situaciji i međuzavisnosti načina delovanja i postizanja odgovarajućih ishoda);
- podsticanje razvoja sposobnosti, veština i stavova studenata potrebnih da se konkretne aktivnosti realizuju – izdvajanje i objašnjavanje potrebnih sposobnosti, veština i stavova, ali i podsticanje razvoja istih kroz nastavu i praktičan rad.
Ishodi procesa učenja:
Nakon završenog kursa ovog predmeta i položenog ispita studenti bi trebalo da:
- poznaju normativno određene programske zadatke tj. područja rada i konkretne poslove pedagoga kako su programski određeni;
- razumeju jedinstvo teorijskih saznanja i delovanja u praksi;
- poznaju i razumeju različite koncepcije uloge stručnih saradnika u vaspitno- obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji i njihovu povezanost sa različitim shvatanjima funkcije i prirode procesa vaspitanja i obrazovanja.
App.preduslovi za polaganje:Nastavu iz ovog predmeta mogu pohađati i pristupiti ispunjavanju predviđenih obaveza studenti koji su upisali sedmi semestar. Zbog cilja i sadržaja praktičnih zadataka korisno je da studenti imaju položene ispite iz: Školske pedagogije, Didaktike i Metodologije pedagoških istraživanja
Oblici nastave:Program predmeta se realizuje kroz:
- časove nastave na fakultetu (kombinovani časovi predavanja i vežbi, 2+2);
- obavljanje praktičnih zadataka u školi;
- obavljanje profesionalne prakse u školi.
Obaveze studenata:Programom predmeta predviđene su sledeće obaveze studenata:
- realizacija dva praktična zadatka u školi i izrada izveštaja o obavljenim zadacima;
- obavljanje desetodnevne profesionalne prakse i izrada dnevnika prakse;
- učešće u radu malih grupa na času:
- učešće u diskusiji na času.