predmet: Metodika rada školskog pedagoga
Predavači:

dr Emina Hebib redovni profesor

dr Zorica Šaljić vanredni profesor

obavezni predmet
Broj bodova: 5.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Nastavni sadržaji iz ovog predmeta su podudarni sa osnovnim područjima rada pedagoga u školi kako su programski određena. Na nastavi posebno se obrađuju sledeće teme: - konstituisanje i razvoj pedagoško-psihološke službe; - uloga pedagoga u vaspitno-obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji; - planiranje i programiranje vaspitno-obrazovnog rada; - evaluacija vaspitno-obrazovnog procesa; - pretpostavke i mogućnosti razvijanja saradničkih odnosa u školi.
Cilj izučavanja predmeta:Putem ovog predmeta studenti se osposobljavaju za profesionalno ispunjavanje uloge pedagoga u školskoj vaspitno-obrazovnoj praksi tj. za upoznavanje i razumevanje vaspitno-obrazovne prakse i otkrivanje sopstvene uloge u njenom menjanju i unapređivanju. Ciljevi ovog studijskog predmeta su: - sticanje osnovnih saznanja o ulozi pedagoga u vaspitno-obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji; - upoznavanje i razumevanje principa na kojima se zasnivaju tematski i metodički konkretne aktivnosti pedagoga u školi – otkrivanje, objašnjavanje i razumevanje određene teorije obrazovanja koja se nalazi u pozadini na različite načine metodički oblikovanih aktivnosti pedagoga (prepoznavanje različitih mogućnosti delovanja u istoj situaciji i međuzavisnosti načina delovanja i postizanja odgovarajućih ishoda); - podsticanje razvoja sposobnosti, veština i stavova studenata potrebnih da se konkretne aktivnosti realizuju – izdvajanje i objašnjavanje potrebnih sposobnosti, veština i stavova, ali i podsticanje razvoja istih kroz nastavu i praktičan rad. Ishodi procesa učenja: Nakon završenog kursa ovog predmeta i položenog ispita studenti bi trebalo da: - poznaju normativno određene programske zadatke tj. područja rada i konkretne poslove pedagoga kako su programski određeni; - razumeju jedinstvo teorijskih saznanja i delovanja u praksi; - poznaju i razumeju različite koncepcije uloge stručnih saradnika u vaspitno- obrazovnom procesu i vaspitno-obrazovnoj instituciji i njihovu povezanost sa različitim shvatanjima funkcije i prirode procesa vaspitanja i obrazovanja.
App.preduslovi za polaganje:Nastavu iz ovog predmeta mogu pohađati i pristupiti ispunjavanju predviđenih obaveza studenti koji su upisali sedmi semestar. Zbog cilja i sadržaja praktičnih zadataka korisno je da studenti imaju položene ispite iz: Školske pedagogije, Didaktike i Metodologije pedagoških istraživanja
Oblici nastave:Program predmeta se realizuje kroz: - časove nastave na fakultetu (kombinovani časovi predavanja i vežbi, 2+2); - obavljanje praktičnih zadataka u školi; - obavljanje profesionalne prakse u školi.
Obaveze studenata:Programom predmeta predviđene su sledeće obaveze studenata: - realizacija dva praktična zadatka u školi i izrada izveštaja o obavljenim zadacima; - obavljanje desetodnevne profesionalne prakse i izrada dnevnika prakse; - učešće u radu malih grupa na času: - učešće u diskusiji na času.