predmet: Školska pedagogija
Predavači:
dr Emina Hebib redovni profesor
dr Vera Spasenović redovni profesor
dr Zorica Šaljić vanredni profesor
obavezni predmet
Broj bodova: 10.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Sadržaj programa predmeta organizovan je u sledeće tematske celine:
- razvoj i tipologija škola;
- kritika i pokušaji reformisanja škole;
- konstituisanje i razvoj školskih sistema;
- struktura i organizacija školskih sistema u stranim zemljama;
- sadržajno-strukturalne komponente škole;
- struktura i organizacija vaspitno-obrazovne delatnosti škole.
Cilj izučavanja predmeta:Putem ovog studijskog predmeta studenti se upoznaju sa razvojem i osnovnim odlikama školske institucije, strukturom i organizacijom školskih sistema i osposobljavaju za razumevanje principa funkcionisanja i delovanja škole i školskih sistema.
Ciljevi ovog studijskog predmeta su:
- sticanje osnovnih saznanja o razvoju institucionalnog obrazovanja i determinantama i pravcima razvoja školskih sistema;
- upoznavanje i razumevanje sadržaja i strukture školske institucije, strukture i organizacije školskih sistema kao i principa funkcionisanja i delovanja škole i školskog sistema.
Ishodi procesa učenja:
Nakon završenog kursa ovog predmeta i položenog ispita studenti bi trebalo da:
- poznaju osnovne etape u razvoju škole i osnovne determinante razvoja školskih sistema;
- poznaju strukturu vaspitno-obrazovne delatnosti naše osnovne škole i strukturu i organizaciju školskog sistema u Srbiji;
- poseduju osnovne informacije o strukturi i organizaciji evropskih školskih sistema.
App.preduslovi za polaganje:Nastavu iz ovog predmeta mogu da pohađaju i programom predmeta predviđene obaveze ispunjavaju studenti koji su upisali peti semestar.
Oblici nastave:Nastava iz ovog predmeta ostvaruje se kroz kombinovane časove predavanja i vežbi (2+2), a podela obaveza među nastavnicima i saradnicima izvršena je prema problemsko-tematskim područjima.
Obaveze studenata:Programom predmeta predviđene su sledeće obaveze studenata:
- kolokvijum;
- realizacija istraživačko-praktičnog rada studenata u školi sa ciljem sticanja uvida u pojedine komponente i način funkcionisanja i delovanja naše osnovne škole;
- pretraživanje i izbor literature o stranim školskim sistemima i izrada kratkog pisanog materijala o određenom školskom sistemu;
- izrada seminarskog rada (iz predmeta Školska pedagogija ili Didaktika);
- učešće u radu malih grupa na času;
- učešće u diskusiji na času.