predmet: Školska pedagogija
Predavači:

dr Emina Hebib redovni profesor

dr Vera Spasenović redovni profesor

dr Zorica Šaljić vanredni profesor

obavezni predmet
Broj bodova: 10.00
Način predavanja:pismeni i usmeni
Sadržaj predmeta:Sadržaj programa predmeta organizovan je u sledeće tematske celine: - razvoj i tipologija škola; - kritika i pokušaji reformisanja škole; - konstituisanje i razvoj školskih sistema; - struktura i organizacija školskih sistema u stranim zemljama; - sadržajno-strukturalne komponente škole; - struktura i organizacija vaspitno-obrazovne delatnosti škole.
Cilj izučavanja predmeta:Putem ovog studijskog predmeta studenti se upoznaju sa razvojem i osnovnim odlikama školske institucije, strukturom i organizacijom školskih sistema i osposobljavaju za razumevanje principa funkcionisanja i delovanja škole i školskih sistema. Ciljevi ovog studijskog predmeta su: - sticanje osnovnih saznanja o razvoju institucionalnog obrazovanja i determinantama i pravcima razvoja školskih sistema; - upoznavanje i razumevanje sadržaja i strukture školske institucije, strukture i organizacije školskih sistema kao i principa funkcionisanja i delovanja škole i školskog sistema. Ishodi procesa učenja: Nakon završenog kursa ovog predmeta i položenog ispita studenti bi trebalo da: - poznaju osnovne etape u razvoju škole i osnovne determinante razvoja školskih sistema; - poznaju strukturu vaspitno-obrazovne delatnosti naše osnovne škole i strukturu i organizaciju školskog sistema u Srbiji; - poseduju osnovne informacije o strukturi i organizaciji evropskih školskih sistema.
App.preduslovi za polaganje:Nastavu iz ovog predmeta mogu da pohađaju i programom predmeta predviđene obaveze ispunjavaju studenti koji su upisali peti semestar.
Oblici nastave:Nastava iz ovog predmeta ostvaruje se kroz kombinovane časove predavanja i vežbi (2+2), a podela obaveza među nastavnicima i saradnicima izvršena je prema problemsko-tematskim područjima.
Obaveze studenata:Programom predmeta predviđene su sledeće obaveze studenata: - kolokvijum; - realizacija istraživačko-praktičnog rada studenata u školi sa ciljem sticanja uvida u pojedine komponente i način funkcionisanja i delovanja naše osnovne škole; - pretraživanje i izbor literature o stranim školskim sistemima i izrada kratkog pisanog materijala o određenom školskom sistemu; - izrada seminarskog rada (iz predmeta Školska pedagogija ili Didaktika); - učešće u radu malih grupa na času; - učešće u diskusiji na času.