Најчешћа питања

Радно време шалтера је сваког радног дана од 11 до 14 часова.
Контакт телефон за пружање информација студентима основних академских студија (ОАС) је 011/3206-123, а студентима мастер академских студија (МАС) и докторских академских студија (ДАС) је 011/3281-157.

У односу на Одељење на ком студирате и ниво студија, можете контактирати запослене и путем мејла на следеће адресе:
Студенти ОАС социологије, андрагогије и историје уметности – Татјана Стојковић - tatjana.stojkovic@f.bg.ac.rs
Студенти ОАС филозофије, археологије и историје – Маргарета Николовски - margareta@f.bg.ac.rs
Студенти ОАС психологије, педагогије, етнологије и антропологије и класичних наука – Тамара Вукосављевић Маринковић - tamara.stud@f.bg.ac.rs
Студенти МАС и ДАС – Ивана Павловић - masdas@f.bg.ac.rs
Уверења, потврде и дипломе се преузимају у Одсеку за студентске послове. Уверења/потврде може да преузме неко уместо студента, док је преузимање дипломе уместо студента могуће искључиво уз оверено пуномоћје. Уверења/ потврде није могуће добити електронским путем.
За издавање и оверу уверења/потврде које се односи на дечији додатак, инвалидски додатак, здравствено осигурање, повлашћену вожњу, породичну пензију, војну обавезу је потребно попунити образац на сајту Факултета и донети на шалтер Одсека за студентске послове уз индекс. За уверења/потврде , за сврхе које нису наведене у обрасцу који је доступан на сајту, потребно је поднети молбу у слободној форми у којој ћете навести сврху за коју се издаје документ (уверење/потврда о студирању или положеним испитима и остало), приложити индекс и доказ о уплати (720 динара за суденте који су уписали текућу школску годину, 1820 за неуписана лица, на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110) Одсеку за студентске послове.
За добијање уверења о дипломирању је потребно Одсеку за студентске послове приложити: индекс, потврду секретара Одељења о испуњености програма студија, потврду из библиотеке о раздужењу књига, као и доказ о уплати накнаде за израду дипломе (7.000,00 динара за студенте основних и мастер академских студија који су уписани од школске 2006/07. године, 24.000,00 динара за студенте докторских академских студија и 6.050,00 динара за студенте основних и магистарских студија који су уписани закључно са школском 2005/06. годином).
Потврду о просеку из претходне године издаје Одсек за студентске послове. Потребно је поднети молбу у слободној форми Одсеку за студентске послове у којој ћете навести сврху за коју се издаје документ, приложити индекс и доказ о уплати накнаде Одсеку за студентске послове (720 динара за суденте који су уписали текућу школску годину, 1.820,00 динара за неуписана лица, на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110).
Потврду о положеном страном језику издаје Одсек за студентске послове. Потребно је поднети молбу у слободној форми Одсеку за студентске послове у којој ћете навести сврху за коју се издаје документ, приложити индекс и доказ о уплати накнаде Одсеку за студентске послове (720 динара за суденте који су уписали текућу школску годину, 1.820,00 динара за неуписана лица, на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110).
За издавање и оверу уверења/потврде које се односи на остваривање повлашћене цене у студентском дому, потребно је попунити образац на сајту Факултета и донети на шалтер Одсека за студентске послове уз индекс.
Потребно је попунити образац молбе доступан на сајту, уплатити накнаду (720 динара за суденте који су уписали текућу школску годину, 1820 динара за неуписана лица, на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110) и уз индекс, све предати Одсеку за студентске послове. Документа (сведочанства) се преузимају у Одсеку за студентске послове.
Уверења се издају искључиво на српском језику.

У ситуацијама када друга установа у иностранству захтева да се документација (Уверење о положеним предметима, силабуси курсевa и сл) пошаље са Факултета, студенти се могу обратити следећим службама за слање пр икупљене документације:

  • ако се документација шаље електронским путем: Центар за међународну сарадњу (Олга Марковић Росић, olga.markovic@f.bg.ac.rs)
  • ако се документација шаље поштом: прикупљена документација се пакује у коверат који се затвара на Факултету. Затворени коверат потписује Секретарка Факултета и потом се оверава у Архиви Факултета на месту где је залепљен и потписан коверат. Студент/студенткиња сам/сама организује слање поштом.

Уверење о положеним испитима се издаје у Одсеку за студентске послове на лични захтев, на српском језику.

Силабуси предмета и програм студија се издају у секретаријатима одељења.

Оцена Проценат од укупног броја поена (%)
10 91-100
9 81-90
8 71-80
7 61-70
6 51-60
5 <50
Информације о статусу захтева за израду дипломе можете добити путем мејла (igi@f.bg.ac.rs) у Одсеку за студентске послове, као и путем телефона број +381 11 3206 126.
Дипломе се преузимају у Одсеку за студентске послове. Вест о студентима и студенткињама који су дипломирали биће доступна у оквиру студентских вести на сајту Факултета.
Диплома се преузима лично, уз личну карту. Друго лице може преузети диплому уместо студента уз оверено пуномоћје.

Студенти основних студија који су завршили студије закључно са 30.09.2005. године и којима није уручен додатак дипломи уз диплому могу да поднесу молбу за издавање додатка дипломи. Уз молбу је потребно уплатити накнаду у висини од 2920 динара (број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 62109). Молбе се подносе у Одсеку за студентске послове.

Подаци о ваннаставним активностима који се налазе у Додатку дипломи је саставни део дипломе и издаје се уз диплому.

Правилником о вредновању ваннаставних активности студената Универзитета у Београду уређују се услови и поступак вредновања ваннаставних активности студената. Ваннаставне активности су свако релевантно ангажовање студента које није предвиђено студијским програмом, а чији се исход може дефинисати. Процедура о вредновању ваннаставних активности на Факултету је следећа:

Захтев за мировање, доступан на сајту Факултета у делу обрасци www.f.bg.ac.rs/informacije-studiranje/korisne-informacije подноси се Одсеку за студентске послове. Уз захтев, потребно је уплатити накнаду у износу од 500,00 динара (број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 59110) и приложити документацију о основу по којем студент захтева мировање (извештај лекара специјалисте, за студенте моји имају мање од 27 година је потребан извештај са Студентске поликлинике уколико је основ за мировање тежа болест).

Захтев за мировање може се поднети Одсеку за студентске послове до уписа наредне школске године.

Основ по ком се студенту може одобрити мировање права и обавеза је у случају:

  • теже болести;
  • упућивања на студентску праксу у трајању од најмање шест месеци;
  • одслужења и дослужења војног рока;
  • неге детета до годину дана живота;
  • посебне неге која трaје дуже од дететове прве године живота;
  • одржавања трудноће;

Студенту се може одобрити мировање права и обавеза када је наступање случајева из става 1. овог члана имало за последицу спреченост студента да похађа наставу, извршава предиспитне обавезе и полаже испите.

Студенту се може одобрити мировање и у случају немогућности плаћања школарине у трајању од једне школске године и то једном у току студија на истом студијском програму, због недостатка материјалних средстава, у складу с општим актом Факултета.

Студенткињи која је у поступку биомедицински потпомогнутог оплођења, на њен захтев одобрава се мировање права и обавеза у складу са општим актом Факултета.

Током одобреног мировања, студент не може да полаже испите или остварује предиспитене обавезе и друге обавезе из наставног процеса.

Захтев за мировање је могуће поднети за текућу или наредну школску годину..
Није могуће одобрити мировање за школску годину у којој су евидентиране активности (положени испити, остварене предиспитне обавезе).

Молба за испис са Факултета подноси се Одсеку за студентске послове. Образац молбе доступан је на сајту Факултета. За испис је потребно измирити доспеле обавезе по основу школарине (уколико постоје), приложити потврду секретара Одељења о евиденцији положених испита, потврду из библиотеке о раздуженим књигама и доказ о уплати накнаде за испис (1.820,00 динара за студенте који су уписани у текућу годину, 3.630,00 динара за лица која нису уписана на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 44115). На основу поднете молбе, Одсек за студентске евидентира испис и уручује студенту документацију на основу које је обављен упис (средњошколска сведочанства).

Како студентска књижица (индекс) представља јавну исправу у смислу Закона о високом образовању, положени испити морају бити евидентирани и у електронском и у папирном индексу.

У случају да је индекс изгубљен, потребно је исти огласити неважећим и поднети молбу за израду дупликата.

У СЛУЧАЈУ ГУБИТКА ИНДЕКСА ПОТРЕБНА ЈЕ ПОТВРДА ДА ЈЕ ОГЛАШЕН НЕВАЖЕЋИМ.

Оба позива на број (за уплату средстава за испите и школарину) се налазе на сребрној маркици у папирном индексу са одговарајућим описима. Такође, у е-индексу се налазе примери попуњених уплатница за обе сврхе (слика 1а). Uplatnica_1

На слици 2, налази се пример уплатнице за средства за пријаву испита, са моделом позива на број (xxx-xx-xxxx). Овај број је уједно и ваше корисничко име приликом логовања на е-индекс. (нпр. 100-01-0001 значи – филозофија – упис 2001 – први уписан). Uplatnica_2

На слици 3, налази се пример уплатнице за средства за школарину, са моделом 97 позива на број (97 xxxxxxxxxxxxxxx). Овај број се такође налази на истој налепници у папирном индексу са описом – позив на број за уплату школарине. Uplatnica_3

Информације о школарини можете добити увидом у е-индекс или се информисати лично уз индекс на шалтерима Одсека за студентске послове. Информације о финансијским обавезама и статусу студента није могуће добити путем мејла или телефона.
Уколико сте грешком новац намењен за плаћање школарине уплатили у касу за плаћање испита, са доказом о уплати (уплатница, банковни извод..) обраћате се секретару Одељења. Новац ће том приликом бити избрисан из касе за испите, а потом доказ о уплати предајете Одсеку за студентске послове где ће исти бити унет у касу за школарину.

Упис у наредну годину почиње почетком октобра. За упис у статусу студента који се финанира из Буџета РС је потребно: индекс, попуњен и одштампан ШВ-20 образац и доказ о измиреној школарини за претходну годину (уколико постоји). За упис у статусу студента који сам финансира школовање је потребно: индекс, доказ о измиреној школарини за претходну годину (уколико постоји) и доказ о уплати прве рате (10% школарине) и попуњен и одштампан ШВ-20 образац.

Важне напомене: ШВ-20 образац се попуњава искључиво електронски. Пре уписа потребно је обавезно пријавити предмете за слушање и полагање у електронском индексу.

Студенти који се из оправданог разлога не упишу у предвиђеном року могу да се обрате молбом продекану за наставу уз уплату накнаде у износу од 3.000,00 динара, ради уписа у текућу школску годину. Молбе се предају у Одсеку за студентске послове.

Студенти који су у току студија остварили најмање 60 ЕСПБ и није им истекао рок за завршетак студија од 12 година могу да наставе студије без полагања пријемног испита. Потребно је да у току другог уписног рока поднесете молбу, уверење о положеним испитима и доказ о уплати накнаде (4.950,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 56111). Молба се подноси у Одсеку за студентске послове док Одлуку о упису доноси Одељење у зависности од капацитета.

Студенти који нису остварили 60 ЕСПБ или им је истекао рок за завршетак студија могу да се пријаве на Конкурс и полажу пријемни испит.

Упис кандидата без полагања пријемног испита је могућ у другом уписном року (погледати Конкурс). Потребно је да у току другог уписног рока поднесете молбу, диплому и додатак дипломи и доказ о уплати накнаде (4.950,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 56111). Молба се подноси Одсеку за студентске послове док Одлуку о упису доноси Одељење у зависности од капацитета.
Потребно је да у току другог уписног рока поднесете молбу, уверење о положеним испитима и доказ о уплати накнаде (4.950,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 56111). Услов за упис је остварених најмање 60 ЕСПБ односно највише 180 ЕСПБ на другој високошколској установи. Молба се подноси Одсеку за студентске послове док Одлуку о упису доноси Одељење у зависности од капацитета и силабуса положених испита.
Потребно је да се прво обратите Универзитету у Београду у вези са нострификацијом дипломе. Након добијања решења о нострификацији или потврде да је процес нострификације започет, потребно је да предате молбу, копију решења о нострификацији или потврде да је процес започет и копију дипломе са додатком дипломи уз доказ о уплати накнаде (14.450,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 47114). Молбе се подносе у Одсеку за студентске послове у току другог уписног рока.
Страни држављани конкуришу и полажу пријемни испит под истим условима као и држављани Републике Србије, али се уписују искључиво као студенти који сами финансирају школовање. Додатно, потребна је потврда о знању српског језика и потврда о здравственом осигурању (детаљи уписа биће доступни у конкурсу за упис у прву годину студија, као и на сајту Универзитета у Београду и Факултета).
Студирање на енглеском је могуће само у оквиру студијског програма мастер студија Друштво, држава, транзиција.
Не постоји могућност онлајн студирања.
Упис у статусу студента чије школовање се финансира из Буџета РС је могуће уз остварених 48 ЕСПБ у претходној школској години закључно са петом годином студирања за основне академске студије.
Услов за финансирање из Буџета РС је остварених 48 бодова.
Студент који у последњој години студија има статус студента који се финансира из буџета, задржава право да се финансира из буџета најдуже годину дана по истеку редовног трајања студија.
Диференцијални испити се организују за упис на МАС и ДАС за кандидате који су завршили друге студијске програме у односу на оне за коју конкуришу. Неопходно је да се кандидати обрате.
Информације о цени полагања диференцијалног испита доступне су на следећем линку :
Обратите се Рачунарско-документационом центру.
Потребно је да огласите индекс неважећим у Службеном гласнику, напишете молбу за издавање дупликата индекса, купите нови индекс у књижари и донесете 2 фотографије и уплатите накнаду накнаде (2.920,00 динара на број рачуна 840-1614666-19, са позивом на број 97 44115) Наведени материјал се предаје у Одсеку за студентске послове.
Студент има право на две бесплатне пријаве испита.
Свака трећа и наредна пријава испита плаћа се 460,00 РСД, а за студенте уписане закључно са 2005. годином пријава испита се плаћа 850,00 РСД. Позив на број се налази на сребрној налепници на полеђини.
Приликом пријаве испита за испитни рок поред сваког предмета ће стајати информација о броју претходних пријава.

Према Правилнику о оцењивању и испитима у члану 22, пријава за полагање испита подноси се писаним путем на одговарајућем обрасцу или електронским путем након завршетка претходног испитног рока, најмање десет радних дана пре почетка испитног рока.Студентска служба Факултета, најкасније пет радних дана по завршетку пријављивања формира прелиминарне спискове пријављених студената на којима је наведена исправност њихових пријава.

Евентуалне корекције (одјављивање, накнадна пријава, и сл.) врше се у термину предвиђеном за жалбе, а по објављивању прелиминарних спискова. Термин предвиђен за жалбе налази се у одлуци о испитном року или распореду испитног рока.

Након уложених жалби, формирају се испитни спискови и није могуће вршити даље измене.

Према Правилнику о оцењивању и испитима у члану 22, пријава за полагање испита подноси се писаним путем на одговарајућем обрасцу или електронским путем након завршетка претходног испитног рока, најмање десет радних дана пре почетка испитног рока.Студентска служба Факултета, најкасније пет радних дана по завршетку пријављивања формира прелиминарне спискове пријављених студената на којима је наведена исправност њихових пријава.

Евентуалне корекције (одјављивање, накнадна пријава, и сл.) врше се у термину предвиђеном за жалбе, а по објављивању прелиминарних спискова. Термин предвиђен за жалбе налази се у одлуци о испитном року или распореду испитног рока.

Након уложених жалби, формирају се испитни спискови и није могуће вршити даље измене.

Сваки студент има право да пријави 37 ЕСПБ као минималан број ЕСПБ у једној години (уколико није преостало мање бодова до завршетка студија). Они који би да остваре право на буџет морају пријавити минимум 48 ЕСПБ у једној години, док је максималан број за пријаву 72 ЕСПБ (60 за слушање и полагање + 12 за полагање).

Цена ЕСПБ на основним академским студијама за слушање и полагање износи 1.975,80 динара, док је цена само за полагање 652,00 динара.

Цена ЕСПБ на мастер академским студијама за слушање и полагање износи 2.178,66 динара, док је цена само за полагање 718,95 динара.

Цена ЕСПБ на докторским академским студијама за слушање и полагање износи 3.263,33 динара, док је цена само за полагање 1.076,90 динара.

Можете се обратити секретару одељења, уз достављање одговарајућег обрасца за пријаву који можете наћи на следећем линку.
Да, постоји таква могућност. Услов је да се у прве две године студирања положе испити у вредности од по 60 ЕСПБ бодова (120 ЕСПБ бодова укупно), као и да просек током студирања буде 8,5. Молба се подноси продекану за наставу и ова могућност је предвиђена за студенте почев од треће године студија.