|
Одељење за психологију саставило је кратке смернице за медијско извештавање о кризним догађајима. Смернице се налазе у прилогу вести.
|
|
|
Осмо предавање у оквиру циклуса "Концепти национализма и патриотизма у
српском политичком дискурсу - средњи век, нови век, савремено доба", под
насловом "Између идентитета и правног положаја: Трговци са османског
Балкана у Венецији", одржаће др Марија Андрић у четвртак, 11. маја. Више
информација у прилогу.
|
|
|
Лабораторија за експерименталну психологију Вас позива на трибину са темом „Решавање семантичких проблема у обради кратких текстова написаних на природним језицима са ограниченим ресурсима", о којој ће говорити Вук Батановић (Иновациони центар Електротехничког факултета у Београду).
Трибина ће се одржати у четвртак, 11. маја у 15 часова преко апликације Зоом, на следећем линку и биће снимана за потребе архива Лабораторије.
https://zoom.us/j/91046778854?pwd=T3dNQjByNDd0SDJiVkFKUVQ5YUJXZz09
шифра: leptribina
|
|
|
Центар за теорију историје са задовољством саопштава да ће др Жоана Матош
Гомиж (Институт за филозофију Универзитета у Порту) у уторак, 9. маја
одржати два предавања на Филозофском факултету:
"Continuities and Ruptures in Early Medieval Iberian Historiography: The Fall of Spain" и "Kingdom of Earth, Kingdom of Heaven: Kings, Queens and Saints in 12th-Century Iberian Historiography". Више детаља у прилогу.
|
|
|
Поштоване колегинице и колеге,
Обавештавамо вас да студентско вредновање педагошког рада наставника и сарадника у пролећном семестру почиње у понедељак 8.5. и да ће трајати до петка 19.5.2023. године.
Позивамо вас да преко својих електронских индекса (http://gama.f.bg.ac.rs) попуните упитнике за вредновање педагошког рада наставника и сарадника са свих предмета које сте слушали у овом семестру. Анкета је анонимна, а у вредновању учествују студенти свих нивоа студија.
Срдачан поздрав,
Комисија за обезбеђивање квалитета и самовредновање
|
|
|
Одељење за психологију саставило је кратке смернице за наставнике и запослене у школама, у којима нуде савете за разговор са децом о кризним ситуацијама. Смернице се налазе у прилогу вести.
|
|
|
Одељење за психологију саставило је кратке смернице за родитеље које нуде савете за разговор са децом о кризним ситуацијама. Смернице се налазе у прилогу вести.
|
|
|
Наставници и сарадници Одељења за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду саосећају са свима који су погођени трагедијом која се догодила у Основној школи „Владислав Рибникар“ у Београду, а посебно са породицама страдале деце и радника обезбеђења којима изражавамо најдубље саучешће.
Подстакути овим трагичним догађајем и настојањима да се он објасни, желимо да апелујемо на друштвену солидарност, толеранцију, разумевање и емпатију, у којима етика медија игра значајну улогу. Ова тешка ситуација у којој се налазимо обавезује на преиспитивање и снажење свих друштвених ресурса у превазилажењу кризе. Скрећемо пажњу на нужност системске подршке јачању васпитне функције школе и рада на превенцији насиља и других облика неприхватљивог понашања као њеног саставног дела. Такође, желимо да укажемо на важност континуираног стручног оснаживања наставника и стручних сарадника у школама. Као све израженија јавља се потреба за већим бројем стручних сарадника у школама који би у таквим условима могли адекватније да одговоре на потребе наставника, ученика и њихових родитеља, а у складу с тим и пружају потребну стручну подршку и помоћ.
Потрудимо се сви заједно да школе буду безбедна и сигурна средина за раст и развој деце, што им је основна функција и намена.
|
|
|
Дубоко смо потресени и изјављујемо саучешће породицама, деци, пријатељима жртава, и целокупном колективу ОШ „Владислав Рибникар" у Београду.
Психолошка кризна интервенција је психолошка прва помоћ и циљ јој је да стабилизује мисаоне и емоционалне процесе код људи изложених кризном догађају, како би се смањила учесталост појаве дугорочних негативних последица трауматичног догађаја. У складу са њеним начелима, сматрамо да је у овом тренутку најважније да, као заједница, вратимо доживљај безбедности, и пружимо подршку свима који су непосредно или посредно погођени.
Уколико је Вама или некоме од Ваших потребна психолошка подршка, можете се обратити доле наведеним контактима, а уколико сте психолог и желите да се придружите тиму за пружање бесплатне психолошке подршке, обратите се Друштву психолога Србије, које окупља волонтере: ЛИНК.
Додатно, уз разумевање људске потребе да се тешки догађаји брзо објасне, истичемо да у овом тренутку немамо довољно информација да бисмо могли да донесемо закључке о узроцима данашњег догађаја, као и да ће изношење неутемељених претпоставки о могућим узроцима неминовно довести до окривљавања и сукоба у јавном простору. Непосредно погођенима ће то пружити супротну поруку од оне која им је потребна. Данас, у фази у којој се тренутно налазимо, онима који су погођени и који су некога изгубили потребно је да виде да је окружење безбедно и добронамерно и да у њему имају време, простор и додатну подршку у ношењу са губитком и болом.
Зато апелујемо и на све грађанке и грађане, било да су део јавности или доносе одлуке у име јавности, да се суздрже од дељења претпоставки о узроцима данашњег догађаја, од ширења детаља, као и непроверених или осетљивих информација. Апелујемо и на новинаре и медије да извештавају у складу са Кодексом новинара Србије, како би се спречило чињење додатне психолошке штете жртвама.
Контакти за бесплатну психолошку подршку:
Институт за ментално здравље у Београду је у циљу подршке породицима страдалих у ОШ “Владислав Рибникар”, наставницима и ученицима којима је потребна психолошка помоћ и подршка, отворио 2 телефонске линије: 063/8681-757 и 063/8682-217
НАДЕЛ
Национална дечја линија 116 111
Саветодавни телефон за родитеље 0800 007 000
Centar Srce
0800 300 303
Centar za mentalno zdravlje - Terazije 3
011 3612467
Pokret Nesalomivi
0800 001 002
|
|
|
Филозофски факултет у Београду изражава најдубље саучешће породицама жртава трагедије у ОШ "Владислав Рибникар". Позивамо на друштвену солидарност са ученицима, родитељима, наставницима и школским радницима. Ови тешки тренуци нас обавезују да интензивно радимо, на снажењу толеранције, културе дијалога и емпатије.
Као институција која се бави не само образовањем, већ и целокупним педагошким радом са младим колегиницама и колегама, надамо се да ћемо сви, као део ширег друштвеног система, интензивно и предано радити на превенцији насиља. Такође, апелујемо на медије и све учеснике у јавном животу да у својим изјавама и коментарима чувају достојанство жртава.
|
|