Kurs: Sociologija obrazovanja (dokt.) (dokt.)
Predavači

dr Isidora Jarić, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Kurs se sastoji iz opšteg dela unutar koga će biti proučavani neki od najistaknutijih savremenih autora koji se bave temama iz sociologije obrazovanja, i iz drugog, fleksibilnog dela, koji će se menjati svake tri godine, a u okviru koga će studenti biti u prilici da se detaljnije bave određenim istraživačkim problemima koji zaokupljaju pažnju teoretičarki i teoretičara obrazovanja. U prvom trogodišnjem ciklusu to će biti teme vezane za istraživanja visokog obrazovanja.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje procesa i fenomena unutar socijalnog polja obrazovanja kroz sociološku perspektivu.
App.preduslovi_za_polaganje: Kurs je dostupan studentima koji su na osnovnim studijama odslušali kurs Uvod u sociologiju obrazovanja i aktivno se služe engleskim jezikom.
Oblici nastave: Jedan semestar, 15X2 časa predavanja, 15X2 časa vežbi
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
20. Enders Jurgen. (2001): ‘Between State Control and Academic Capitalism: A Comparative Perspective on Academic Staff in Europe’, u J. Enders (red.): Academic Staff in Europe. Changing Contexts and Conditions, London: Greenwood Press, str. 1-23.
Apple Majkl, Ideologija i kurikulum, Beograd: Fabrika knjiga.
Becher, T. 1994. The Significance of Disciplinary Differences. Studies in Higher Education, Vol. 19, 151 - 161
Bourdieu, P. 1984. Homo Academicus. Paris: Minuit
Clark, B. 1983. The higher education system: academic organisation in cross-national perspective. Berkeley: University of California Press
Corbett, A. 2005. Universities and the Europe of Knowledge. London: Palgrave Macmillan.
Giroux Henry A. (2007): The University in Chains: Confronting the Military-Industrial-Academic Complex, Paradigm Publishers, Boulder, London.
Trow M. (1974). “Problems in the Transition from Elite to Mass Higher Education”. U Policies for Higher Education. Paris: OECD (pp 51-101
Trow M. (2000). “From Mass Higher Education to Universal Access: The American Adventage”. University of California, Berkeley
Trow M. (2005). “Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII”. Institute of Governmental Studies, University of California, Berkeley, Berkeley