Kurs: Psihologija za nastavnike (osn.)
U okviru predmeta: Psihologija za nastavnike
Predavači

dr Vera Rajović, vanredni profesor u penziji

dr Olja Jovanović Milanović, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava Predmet i problemi psihologije; Emocionalni razvoj i afektivna vezanost; Socijalni razvoj; Kognitivni i moralni razvoj; Odnos razvoja i učenja; Oblici učenja i transfer; Kognitivni procesi –pamćenje i zaboravljanje, mišljenje (kritičko, kreativno); Motivacija za učenje; Individualne razlike u sposobnostima, stilovima učenja, motivaciji i osobinama ličnosti; Adolescencija i razvoj identiteta; Dinamika grupe – upravljanje odeljenjem, tipovi moći i stilovi rukovođenja, uloge nastavnika i učenika; Stavovi, predrasude, vrednosne orijentacije i implicitne teorije; Inkluzivno obrazovanje Praktična nastava: Upoznavanje sa konceptima inteligencije, ličnosti, stilova učenja, motivacije i implicitnih teorija (o učenju i nastavi) kroz samoprocenu, psihološke radionice i iskustveno učenje; Igranje uloga (npr. situacije konflikta, upravljanje odeljenjem); Vođenje intrevjua sa nastavnikom; Vođenje portfolija („dnevnik“ domaćih zadataka, eseja i dodatnih materijala); Istraživački rad i prezentacija rezultata
Cilj izučavanja kursa: Podstaći studente da ojačaju vezu ličnog i profesionalnog identiteta nastavnika i osposobiti ih da razviju osetljivost za individualne razlike, razumeju odnos između razvoja, učenja i podučavanja, kao i socio-emocionalne i sredinske faktore obrazovanja.
App.preduslovi_za_polaganje: /
Oblici nastave: Metode izvođenja nastave: Usmeno izlaganje (PP); individualni, grupni i rad u paru, diskusije i debate; radioničarski rad; posete školama, gostovanje praktičara.
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
"Psihologija za nastavnike" Interna skripta
Gardner, H., Kornhaber, M., Vejk, V. (1999). Inteligencija: različita gledišta. Naklada Slap, str. 219-230
Vučić, L. (1991). Pedagoška psihologija, Beograd : Društvo psihologa Srbije, 41-132
Žiropađa, LJ. (2012). Uvod u psihologiju, Čigoja štampa, str. 69-100
Pijaže i B. Inhelder (1978) Intelektualni razvoj deteta, 7-57
Smiljanić-Čolanović, V. i Toličić, L. (1990), Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 63-87
Stepanović, I. (2007). Mišljenje u adolescenciji, Institut za psihologiju, str. 85-92
Havelka, N. (2006). Uvod u psihologiju međuljudskih odnosa u obrazovanju, str.25-118