Kurs: Metodika praćenja i ocenjivanja nastavnog rada (master)
Predavači

dr Lidija R. Radulović, vanredni profesor

dr Vera Rajović, vanredni profesor u penziji

dr Olja Jovanović Milanović, docent

izborni kurs
Broj bodova: 6.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava: Praćenje i ocenjivanje u nastavnom procesu: 1. u kontekstu planiranja i evaluacije nastave, 2. u kontekstu razumevanja i podsticanja učenja učenika. Funkcije ocenjivanja. Problemi u ocenjivanju. Vrste i oblici ocenjivanja: Formativno i sumativno ocenjivanje. Ocenjivanje u rangovima i opisno ocenjivanje. Skale ocena. Ocenjivanje i standardi kompetencija. Aktivnosti i postupci u procesu praćenja i ocenjivanja: Određivanje kriterijuma ocenjivanja. Kreiranje evaluativnih aktivnosti i zadataka. Podsticanje samoevaluacije učenika i uloga dokumentacije o radu učenika (portfolio). Povratna informacija. Testovi znanja: Normativni i kriterijski testovi. Osobine testova. Struktura testa znanja. Vrste zadataka (prema nivou znanja i formi pitanja). Praktična nastava: Analiza procesa ocenjivanja u školi. Planiranje evaluativnih aktivnosti u nastavi. Konstrukcija nacrta testa znanja. Formulisanje opisne ocene. Vežbanje u davanju usmene povratne informacije. Vođenje portfolia.
Cilj izučavanja kursa: sticanje znanja o ulozi, načinima i problemima praćenja i ocenjivanja u nastavi, osposobljavanje studenata da učestvuju u procesu praćenja i ocenjivanja rada učenika
App.preduslovi_za_polaganje: položeni predmeti Psihologija za nastavnike i Osnove pedagogije sa didaktikom, ili njihovo istovremeno pohađanje.
Oblici nastave: predavanje, diskusije i debate, rešavanje problema, kreiranje evaluativnih aktivnosti, konstrukcija testova, opservacije i analiza materijala prikupljenog u praksi