Силабуси
|
Курс: Мултикултурално образовање У оквиру предмета: Мултикултурално образовање Предавачи др Данијела Петровић, редовни професор изборни курс Број бодова: 6.00 Садржај курса: 1. Увод у мултикултурално образовање, 2. Култура и групна припадност, 3. Банксов модел мултикутуралног образовања, 4. Мултикултурални курикулум, 5. Интеркултурална комуникација, 6. Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивности, 7. Програми за подстицање толеранције, уважавања разлика и интекултуралног разумевања, 8. Нови погледи на мултикутурално образовање Циљ изучавања курса: Мултикултурално образовање је курс који оспособљава студенте психологије да разумеју важност мултикултуралне перспективе за реформисање курикулума и образовног система и обезбеђивање једнаких образовних могућности за ученике из различитих културних група. По завршеном курсу студенти ће разумети основне појмове и тенденције у области мултикултуралног образовања и стећи основне вештине за креирање муликултуралног курикулума, подстицајног и толерантног окружења за учење. Поред тога, курс омогућава стицање основних знања о различитим културним групама и стицање интеркултуралне осетљивости као основе за успешну комуникацију са појединицима и групама у различитим културним контекстима. Предуслови за полагање: За праћење курса потребно је да је студент положио следеће курсеве: Психологија учења и наставе, Процена когнитивних способносит И и Комуникацијске вештине Облици наставе:
Предавања/вежбе: 2 часа недељно (Укупно 26 сата)
Предавања: 7 недеља (14 сати)
Вежбе: 6 недеља (12 сати)
Семинарски рад: 18 сати
Израда дизајна за мултикутурални час: 10 сати
Реализација часа и писање извештаја: 6 сати
Обавезе студената: Обавезно присуствовање предавањима и вежбама
Семинарски рад
Излагање и дискусија теме изабране за семинарски рад
Израда дизајна за мултикутурални час
Реализација часа
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Активно учешће у дискусијама на предавањима и вежбама – 10%
Семинарски рад – 20%
Излагање и дискусија изабране теме – 10%
Дизајан часа – 20%
Извештај са реализације часа – 10%
Усмени испит – 30%
План курса: 1. недеља предавање - Увод у мултикултурално образовање Увод у мултикултурално образовање:
- Различита одређења мултикултуралног образовања
- Заблуде о мултикултуралном образовању
- Циљ и принципи мултикултуралног образовања
- Милтикултурално образовање и образовна реформа
2. недеља предавање - Култура и групна припадност -Расна, етничка, класна, религијска и полна припадност
-Културна асимилација и културни плурализам
-Хипотеза о културној депривацији и културном дефициту
-Једнаке образоване могућности
3. недеља вежбе - Избор теме за семинарски рад (менторски рад)
- Студенти су обавезни да на састанак са наставником додју са предлогом теме за семинарски рад и предлогом чланака који ће се користити за писање семинарског рада
- Заједно са наставником се утврдјује тема и избор чланака
- Заједно са наставником се утврдјује структура семинарског рада
4. недеља предавање - Банксов модел мултикутуралног образовања Банксов модел мултикутуралног образовања:
- Интеграција садржаја
- Конструкција знања
- Редукција предрасуда
- Педагогија једнакости
- Подржавајућа школска клима и социјална структура
5. недеља предавање - Мултикултурални курикулум - Борба против дискриминације
- Разумевање мултиплих историјских перспектива
6. недеља вежбе - Мултикултурални курикулум - дизајнирање часова (рад у малим групама)
- Израда предлога сценариа за едукативну радионицу из области мултикултуралног образовања
7. недеља вежбе - Испробавање сценариа за мултикултурални час (практичан теренски рад)
- Студенти су у обавези да конципирани сценарио едукативне радионице реализују у једном одељењу (примене у школи) и да напишу извештај о реализацији радионице
8. недеља вежбе - Израда финалне верзије сценариа за мултикултурални час (рад у малим групама)
- Искуства која су стечена током извођења радионице уграђују се у финалну верзију едукативне радионице.
9. недеља предавање - Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивност Интеркултурална комуникација
- Баријере у интеркултуралној комуникцији
- Развијање интеркултуралне компетентности
Бенетов развојни модел интеркултуралне сензитивности
- Развијање интеркултуралне сензитивности
10. недеља предавање - Програми за подстицање толеранције, уважавања разлика и интекултуралног разумева приказ програма 11. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова - Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)
12. недеља вежбе - Излагање и дискусија семинарских радова - Студенти излажу своје семинарске радове (ПП презентација обавезна) у оквиру 15 минута, а затим одговарају на питања колега и наставника (5 минута)
13. недеља предавање - Нови погледи на мултикутурално образовање - Преглед нових приступа, истраживања и значајних отворених питања у области мултикутуралног образовања
Литература и извори података: Општа обавезна Литература 1. Banks, J.A. (2001) Multicultural Education: Goals, Possibilities and Challenges, in Diaz, C.F. (ed) Multicultural Education in the 21st Century, Allyn & Bacon 2. Banks, J.A. (2002) Introduction to Multicultural Education, , 3/E, Allyn & Bacon, 160 pp 3. Bennett, C.I. (2003) Multicultural Curriculum Development: A Decision-Making Model and Lesson Plans, poglavlje iz knjige, Comprehensive Multicultural Education: Theory and Practice, 5/E, Allyn & Bacon, 434. pp 4. De Vito, L. (2005) Intepersonal Comminication and Cultrue, poglavlje iz knjige Messages – Building Interpersonal Communication Skills , 6th edition, Allyn & Bacon 5. Ивић, И., Пешикан, А., Антић, С. (2001): Активно уcење 2, Београд, Институт за психологију, МПРС, МПНЦГ, UNICEF, стр. 94-97, 114-126, 180-191 6. Gollnick, D. M. and Chinn, P.C. (2006) Ethnicity and Race, poglavlje iz knjige Multicultural Education in a Pluralistic Society & Exploring Diversity Package, 7/E, Prentice Hall, 432 pp Општа допунска Литература • 3 изворна чланака из научних часописа изабраних од стране студента у зависности од избора теме за семинарски рад |