Silabusi
Kurs: Osnove kliničke procene U okviru predmeta: Osnove kliničke procene Predavači dr Velimir Popović, docent u penziji dr Snežana Svetozarević, docent dr Tamara DŽamonja Ignjatović, redovni profesor dr Ivana Peruničić Mladenović , docent obavezni kurs Broj bodova: 4.00 Sadržaj kursa: 1. Predmet, osobenosti i zadaci kliničke/psihološke procene,
2. Klinički metod i načela kliničke/ psihološke procene,
3. Istorijat i budućnost kliničke procene,
4. Uloga kliničara-procenjivača i procena kliničara,
5. Ciljevi kliničke/ psihološke procene,
6. Određenje karaktera psiholoških podataka,
7. Proces i mene kliničke/ psihološke procene,
8. Ciljevi kliničke/ psihološke procene,
9. Kontekst kliničke procene i etička pitanja procene,
10. Paradigme u kliničkoj proceni,
11. Oblici procene,
12. Prikupljanje i integracija podataka,
13. Kliničko suđenje,
14. Saopštavanje rezultata procene i pisanje Psiholoških
nalaza i mišljenja,
15. Klinička/psihološka procena i planiranje tretmana,
16. Kritičko preispitivanje.
Cilj izučavanja kursa: • Sticanje znanja o predmetu, razvoju, zadacima, ciljevima kliničke/ procene,
• Upoznavanje studenata sa mogućim određenjima identiteta predmeta: psihodijagnostika ili klinička/psihološka procena; određivanje identiteta kliničara,
• Povlačenje granice između kliničke procene i procene ličnosti, ali i preispitivanje postojanja takve međe,
• Upoznavanje sa dometima, izazovima, nedostacima i ograničenjima primene kliničke procene u različitim uslovima i poljima delanja (psihijatrijske, zdravstvene, obrazovne, vaspitne ustanove, sudstvo i vaspitno-popravne ustanove, organizacije i sl.)
• Upoznavanje sa ontološkim i epistemološkim pretpostavkama na kojima počiva postupak procene,
• Određenja subjekta procene,
• Upućivanje studenata u različite paradigme u proceni, njihovo poređenje, preispitivanje i kritička procena,
• Sticanje znanja o predmetu, razvoju, zadacima, ciljevima kliničke/ procene,
• Upoznavanje studenata sa mogućim određenjima identiteta predmeta: psihodijagnostika ili klinička/psihološka procena; određivanje identiteta kliničara,
• Povlačenje granice između kliničke procene i procene ličnosti, ali i preispitivanje postojanja takve međe,
• Upoznavanje sa dometima, izazovima, nedostacima i ograničenjima primene kliničke procene u različitim uslovima i poljima delanja (psihijatrijske, zdravstvene, obrazovne, vaspitne ustanove, sudstvo i vaspitno-popravne ustanove, organizacije i sl.)
• Upoznavanje sa ontološkim i epistemološkim pretpostavkama na kojima počiva postupak procene,
• Određenja subjekta procene,
• Upućivanje studenata u različite paradigme u proceni, njihovo poređenje, preispitivanje i kritička procena,
• Upoznavanje sa osnovnim profesionalnim i etičkim pitanjima postupka procene; prorada etičkih dilema na vežbama kroz «rešavanje» imaginarnih problema,
• Podsticanje studenata da sami prorađuju i istražuju specifička pitanja u oblasti kliničke procene putem čitanja relevantne literature ali i izradom istraživačkih projekata ili teorijskim razmatranjem određenih tema,
• Upoznavanje studenata sa osnovama kliničkog suđenja i integracijom prikupljenih podataka,
• Priprema studenata za Kurs: Metode kliničke procene.
App.preduslovi_za_polaganje: Za pohađanje Kursa iz Osnova kliničke procene potrebno je da je
student prethodno položio ispit iz predmeta Psihologija ličnosti. Oblici nastave:
1. Predavanja
Oblik rada: predavanja uz korišćenje grafoskopa, video opreme i LCD projektora.
Broj časova: 2 časa nedeljno h 13 nedelja= 26 časa
2. Vežbe:
Oblici rada:
A. Vežbe, u većim grupama (po 25-30 studenata), koje drže nastavnik ili asistent. Rad u grupama prati teme sa predavanja, i tokom njih se demonstrira primenjivost kliničkog metoda procene koliko navođenjem primera iz prakse toliko i «odigravanjem» raznolikih, tipičnih situacija sa kojima se kliničari u praksi sreću. Kad god je moguće dovoditi kolege iz prakse koji sa studentima dele svoje iskustvo, dileme, specifičnosti konteksta u kojima rade i sl.
B. Vežbe, u manjim grupama (po 5-10 studenata), koje drže nastavnik, asistent ili demonstratori. Obrada specifičnih, konkretnih-praktičkih pitanja koja se tiču procesa i mena procene, poseta raznim relevantnim ustanovama. Analiza studenskih istraživanja, diskusija o njihovim teorijskim esejima iz oblasti procene.
Obaveze studenata: Obaveze: časova
• Pohađanje nastave................................................52
• Priprema za nastavu...........................................52
• Obaveza za vežbe.................................................10
• Priprema za pismeni ispit..............................58
Ukupno: 120
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Pismeni ispit: Ispit se polaže pismenim putem, u vidu testa znanja
iz oblasti datog Kursa koji je bio prethodno «pokriven» predavanjima
i vežbama.
PROPROCIJA 16%: 84%
|