Silabusi

Kurs: Osnove kliničke procene
U okviru predmeta: Osnove kliničke procene
Predavači

dr Velimir Popović, docent u penziji

dr Snežana Svetozarević, docent

dr Tamara DŽamonja Ignjatović, redovni profesor

dr Ivana Peruničić Mladenović , docent

obavezni kurs
Broj bodova: 4.00
Sadržaj kursa: 1. Predmet, osobenosti i zadaci kliničke/psihološke procene, 2. Klinički metod i načela kliničke/ psihološke procene, 3. Istorijat i budućnost kliničke procene, 4. Uloga kliničara-procenjivača i procena kliničara, 5. Ciljevi kliničke/ psihološke procene, 6. Određenje karaktera psiholoških podataka, 7. Proces i mene kliničke/ psihološke procene, 8. Ciljevi kliničke/ psihološke procene, 9. Kontekst kliničke procene i etička pitanja procene, 10. Paradigme u kliničkoj proceni, 11. Oblici procene, 12. Prikupljanje i integracija podataka, 13. Kliničko suđenje, 14. Saopštavanje rezultata procene i pisanje Psiholoških nalaza i mišljenja, 15. Klinička/psihološka procena i planiranje tretmana, 16. Kritičko preispitivanje.
Cilj izučavanja kursa: • Sticanje znanja o predmetu, razvoju, zadacima, ciljevima kliničke/ procene, • Upoznavanje studenata sa mogućim određenjima identiteta predmeta: psihodijagnostika ili klinička/psihološka procena; određivanje identiteta kliničara, • Povlačenje granice između kliničke procene i procene ličnosti, ali i preispitivanje postojanja takve međe, • Upoznavanje sa dometima, izazovima, nedostacima i ograničenjima primene kliničke procene u različitim uslovima i poljima delanja (psihijatrijske, zdravstvene, obrazovne, vaspitne ustanove, sudstvo i vaspitno-popravne ustanove, organizacije i sl.) • Upoznavanje sa ontološkim i epistemološkim pretpostavkama na kojima počiva postupak procene, • Određenja subjekta procene, • Upućivanje studenata u različite paradigme u proceni, njihovo poređenje, preispitivanje i kritička procena, • Sticanje znanja o predmetu, razvoju, zadacima, ciljevima kliničke/ procene, • Upoznavanje studenata sa mogućim određenjima identiteta predmeta: psihodijagnostika ili klinička/psihološka procena; određivanje identiteta kliničara, • Povlačenje granice između kliničke procene i procene ličnosti, ali i preispitivanje postojanja takve međe, • Upoznavanje sa dometima, izazovima, nedostacima i ograničenjima primene kliničke procene u različitim uslovima i poljima delanja (psihijatrijske, zdravstvene, obrazovne, vaspitne ustanove, sudstvo i vaspitno-popravne ustanove, organizacije i sl.) • Upoznavanje sa ontološkim i epistemološkim pretpostavkama na kojima počiva postupak procene, • Određenja subjekta procene, • Upućivanje studenata u različite paradigme u proceni, njihovo poređenje, preispitivanje i kritička procena, • Upoznavanje sa osnovnim profesionalnim i etičkim pitanjima postupka procene; prorada etičkih dilema na vežbama kroz «rešavanje» imaginarnih problema, • Podsticanje studenata da sami prorađuju i istražuju specifička pitanja u oblasti kliničke procene putem čitanja relevantne literature ali i izradom istraživačkih projekata ili teorijskim razmatranjem određenih tema, • Upoznavanje studenata sa osnovama kliničkog suđenja i integracijom prikupljenih podataka, • Priprema studenata za Kurs: Metode kliničke procene.
App.preduslovi_za_polaganje: Za pohađanje Kursa iz Osnova kliničke procene potrebno je da je student prethodno položio ispit iz predmeta Psihologija ličnosti.
Oblici nastave: 1. Predavanja Oblik rada: predavanja uz korišćenje grafoskopa, video opreme i LCD projektora. Broj časova: 2 časa nedeljno h 13 nedelja= 26 časa 2. Vežbe: Oblici rada: A. Vežbe, u većim grupama (po 25-30 studenata), koje drže nastavnik ili asistent. Rad u grupama prati teme sa predavanja, i tokom njih se demonstrira primenjivost kliničkog metoda procene koliko navođenjem primera iz prakse toliko i «odigravanjem» raznolikih, tipičnih situacija sa kojima se kliničari u praksi sreću. Kad god je moguće dovoditi kolege iz prakse koji sa studentima dele svoje iskustvo, dileme, specifičnosti konteksta u kojima rade i sl. B. Vežbe, u manjim grupama (po 5-10 studenata), koje drže nastavnik, asistent ili demonstratori. Obrada specifičnih, konkretnih-praktičkih pitanja koja se tiču procesa i mena procene, poseta raznim relevantnim ustanovama. Analiza studenskih istraživanja, diskusija o njihovim teorijskim esejima iz oblasti procene.
Obaveze studenata: Obaveze: časova • Pohađanje nastave................................................52 • Priprema za nastavu...........................................52 • Obaveza za vežbe.................................................10 • Priprema za pismeni ispit..............................58 Ukupno: 120
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Pismeni ispit: Ispit se polaže pismenim putem, u vidu testa znanja iz oblasti datog Kursa koji je bio prethodno «pokriven» predavanjima i vežbama. PROPROCIJA 16%: 84%