Silabusi

Kurs: Savremeni trendovi u istraživanju i proceni sposobnosti (dokt.)
Predavači

dr Ana Altaras Dimitrijević, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: A. ISTRAŽIVANJA SPOSOBNOSTI: KONCEPTUALNE OSNOVE I NALAZI (1) Promene u pojmovnom aparatu i pojmovnoj mreži psihologije sposobnosti; (2) Novija razmatranja i modeli strukture akademske inteligencije; (3) Kritičko razmatranje novih konstrukata pod kapom inteligencije: (a) Socijalna, emocionalna i personalna inteligencija; (b) Praktična inteligencija; (v) Druge nove vrste „inteligencija“; (4) Kreativnost i ekspertiza; B. PROCENA I PODSTICANJE RAZVOJA SPOSOBNOSTI (5) Dinamička procena inteligencije; (6) Nove forme testova za procenu viševrsnih sposobnosti; (7) Primena i pospešivanje EI u obrazovanju, radnim organizacijama i kliničkoj praksi; (8) Izgradnja kompetencija i ekspertize i podsticanje kreativnosti.
Cilj izučavanja kursa: Upoznati studente s novim konstruktima i saznanjima u oblasti istraživanja sposobnosti; osposobiti ih da kritički analiziraju i evaluiraju raspoložive koncepcije i nalaze, te na osnovu toga sroče relevantne istraživačke probleme i preporuke za praksu
App.preduslovi_za_polaganje: Da je student tokom prethodnog studiranja položio neki kurs iz oblasti psihologije indivdualnih razlika i inteligencije
Oblici nastave: (1) predavanja; (2) diskusije; (3) prezentacije studenata; (4) mentorisana samostalna istraživanja
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Altaras Dimitrijević, A. & Jolić Marjanović, Z. (2010). Test emocionalne inteligencije Majera, Saloveja i Karuza: provera metrijskih karakteristika srpske verzije MSCEIT-a, Psihologija, 43(4), 411-425
Dai, D. Y. & Sternberg, R. J. (Eds.) (2004). Motivation, emotion, and cognition: Integrative perspectives on intellectual functioning and development. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Sternberg, R. J. & Grigorenko, E. L. (Eds.) (2003). The psychology of abilities, competencies and expertise. Cambridge University Press.
Sternberg, R. J. & Kaufman, S. B. (Eds.) (2011). The Cambridge handbook of intelligence. Cambridge University Press.