Silabusi

Kurs: Učenje i nastava kod dece pod rizikom (dokt.)
Predavači
izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: U kursu se obarđuju na produbljenom nivou karakteristike vulnerabilnih grupa (siromašne, romske, dece sa posebnim potrebama, nasilništvo), tipovi psiholoških problema koje se sreću u njihovom obrazovanju i komparativna iskustva i efekti onih inkluzivnih i inovativnih obrazovnih modela koji su usmereni na prevazilaženje opisanih problema
Cilj izučavanja kursa: Kurs ima za cilj i da studentima omogući produbljeno razumevanje ključnih psiholoških problema u obrazovanju dece i mladih iz vulnerabilnih grupa i da ih osposobi za istraživanje, praćenje i dizajniranje obrazovnih modela kojima se opisani problemi prevazila
Preduslovi za polaganje: Za praćenje kursa preduslov je kurs Nove perspektive u psihologiji obrazovanja i kursevi sa masters i osnovnih studija: Psihološke osnove obrazovne politike i Psihologija učenja i nastave
Oblici nastave: Predavanja, izrada eseja i izveštaja, ciljane posete, ispitivanje učenika i roditelja, obrada literature
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Raznovrsnost: individualne, grupne, kulturne razlike među učenicima
-
2. nedelja
predavanje - Pravo na obrazovanje i kritička pedagogija
-
3. nedelja
predavanje - Modeli i mehanizmi isključenosti i doživljaj isključenosti
-
4. nedelja
predavanje - Siromaštvo i obrazovanje
-
5. nedelja
predavanje - Romska deca i obrazovanje 1. deo
-
6. nedelja
predavanje - Romska deca i obrazovanje 2. deo
-
7. nedelja
predavanje - Obrazovanje dece sa posebnim potrebama
-
8. nedelja
predavanje - Nasilje u školama: istraživanja i interventni programi
-
9. nedelja
predavanje - Inkluzivno obrazovanje – komparativne perspektive
-
10. nedelja
predavanje - Modeli i efekti uključivanja roditelja
-
11. nedelja
predavanje - Modeli i efekti programa za razvoj škola
-
12. nedelja
predavanje - Multikulturno obrazovanje i rukovođenje raznovrsnošću u razredu
-
13. nedelja
predavanje - Modeli i efekti usavršavanja nastavnika
-
14. nedelja
- - Priprema za ispit
-
15. nedelja
- - Ispit
-
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Booth, T., et al (eds) (1997): Curricula for diversity in education. London: Open University & Routledge; Goldstein, S. (1995): Understanding and managing children’s classroom behavior. New York: J
Darling-Hammond,L(1997): The right to learn. San Francisco: Jossey-Bass Inc.
Dauite, C. i Kovač Cerović, T. (u štampi): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Institut za psihologiju
Kovač Cerović, T. (2013): Analiza efekata politika: Pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju. Beograd: UNICEF i SIPRU
Kovač-Cerović, T. I dr (u štampi): Okvir za monitoring inkluzivnog obrazovanja. Beograd: Institut za psihologiju
Kovač-Cerovič, T., Grawe, R., Marc, A. (Eds) (2007): Advancing Education of Roma (7 volumes).
Lewis, V. (2003): Development and disability. MA, Malden: Blackwell Publishing; OECD (2007): Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages: Policies, Statistics and Indicators