Silabusi
Kurs: Učenje i nastava kod dece pod rizikom (dokt.) U okviru predmeta: Učenje i nastava kod dece pod rizikom Predavači izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: U kursu se obarđuju na produbljenom nivou karakteristike vulnerabilnih grupa (siromašne, romske, dece sa posebnim potrebama, nasilništvo), tipovi psiholoških problema koje se sreću u njihovom obrazovanju i komparativna iskustva i efekti onih inkluzivnih i inovativnih obrazovnih modela koji su usmereni na prevazilaženje opisanih problema Cilj izučavanja kursa: Kurs ima za cilj i da studentima omogući produbljeno razumevanje ključnih psiholoških problema u obrazovanju dece i mladih iz vulnerabilnih grupa i da ih osposobi za istraživanje, praćenje i dizajniranje obrazovnih modela kojima se opisani problemi prevazila Preduslovi za polaganje: Za praćenje kursa preduslov je kurs Nove perspektive u psihologiji obrazovanja i kursevi sa masters i osnovnih studija: Psihološke osnove obrazovne politike i Psihologija učenja i nastave Oblici nastave:
Predavanja, izrada eseja i izveštaja, ciljane posete, ispitivanje učenika i roditelja, obrada literature Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Raznovrsnost: individualne, grupne, kulturne razlike među učenicima - 2. nedelja predavanje - Pravo na obrazovanje i kritička pedagogija - 3. nedelja predavanje - Modeli i mehanizmi isključenosti i doživljaj isključenosti - 4. nedelja predavanje - Siromaštvo i obrazovanje - 5. nedelja predavanje - Romska deca i obrazovanje 1. deo - 6. nedelja predavanje - Romska deca i obrazovanje 2. deo - 7. nedelja predavanje - Obrazovanje dece sa posebnim potrebama - 8. nedelja predavanje - Nasilje u školama: istraživanja i interventni programi - 9. nedelja predavanje - Inkluzivno obrazovanje – komparativne perspektive - 10. nedelja predavanje - Modeli i efekti uključivanja roditelja - 11. nedelja predavanje - Modeli i efekti programa za razvoj škola - 12. nedelja predavanje - Multikulturno obrazovanje i rukovođenje raznovrsnošću u razredu - 13. nedelja predavanje - Modeli i efekti usavršavanja nastavnika - 14. nedelja - - Priprema za ispit - 15. nedelja - - Ispit -
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Booth, T., et al (eds) (1997): Curricula for diversity in education. London: Open
University & Routledge;
Goldstein, S. (1995): Understanding and managing children’s classroom behavior. New York: J Darling-Hammond,L(1997): The right to learn. San Francisco: Jossey-Bass Inc. Dauite, C. i Kovač Cerović, T. (u štampi): Dynamic storytelling: social transformation role of Pedagogical Assistants in Serbia. OSCE, Institut za psihologiju Kovač Cerović, T. (2013): Analiza efekata politika: Pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju. Beograd: UNICEF i SIPRU Kovač-Cerović, T. I dr (u štampi): Okvir za monitoring inkluzivnog obrazovanja. Beograd: Institut za psihologiju Kovač-Cerovič, T., Grawe, R., Marc, A. (Eds) (2007): Advancing Education of Roma (7 volumes).
Lewis, V. (2003): Development and disability. MA, Malden: Blackwell Publishing;
OECD (2007): Students with Disabilities, Learning Difficulties and Disadvantages:
Policies, Statistics and Indicators |