Silabusi
Kurs: Perspektive u psihologiji obrazovanja (dokt.) U okviru predmeta: Perspektive u psihologiji obrazovanja Predavači izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: U kursu se obrađuju glavne aktuelne teme u psihologiji obrazovanja na produbljenom nivou: samoregulisano i kompleksno učenje, emocije i učenje, motivacija, epistemološka i druga uverenja i stavovi učenika, roditelja i nastavnika u odnosu na obrazovanje, osiguranje kvaliteta obrazovanja, karakteristike i načini unapređivanja nastavničke profesije, psihološka istraživanja i obrazovna politika i druge teme. Cilj izučavanja kursa: Kurs ima za cilj da studentima omogući produbljeno razumevanje novih trendova u psihologiji obrazovanja i da ih osposobi za istraživanje, praćenje i dizajniranje obrazovnih modela koji počivaju na novim znnjima iz ove oblasti App.preduslovi_za_polaganje: Za praćenje kursa preduslov su kursevi sa masters i osnovnih studija: Psihološke osnove obrazovne politike i Psihologija nastave i učenja ili ekvivalent Oblici nastave:
Predavanja, izrada eseja i izveštaja, ciljane posete relevantnim ustanovama koje se bave obrazovanjem, ispitivanje nastavnika, učenika i roditelja, obrada literature Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Implikacije i aplikacija psiholoških škola i pravaca u obrazovanju - 1. nedelja predavanje - Samoregulisano učenje i metakognicija - 2. nedelja predavanje - Implikacije i aplikacija psiholoških škola i pravaca u obrazovanju - 2. deo - 3. nedelja predavanje - Učenje u školskom i vanškolskom kontekstu, kompleksno učenje - 4. nedelja predavanje - Samoregulisano učenje i metakognicija - 5. nedelja predavanje - Emocije i učenje - 6. nedelja predavanje - Motivacija i učenje - 7. nedelja predavanje - Epistemološka i druga uverenja i stavovi učenika, roditelja i nastavnika u odnosu - 8. nedelja predavanje - Osiguranje kvaliteta obrazovanja - 9. nedelja predavanje - Nastavnička profesija i obrazovanje nastavnika - 10. nedelja predavanje - Škola kao zajednica učenja - 11. nedelja predavanje - Kontroverzna pitanja u psihologiji obrazovanja - 12. nedelja predavanje - Uloga istraživanja u stvaranju obrazovne politike - 13. nedelja predavanje - Evropski i svetski trendovi u razvoju obrazovanja - 14. nedelja predavanje - Priprema za ispit - 15. nedelja predavanje - Ispit -
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Brophy, J.(2004): Motivating students to learn. Lawrence Erlbaum Associates Darling-Hammond, L., Sykes, G. (1999): Teaching as the learning profession. San Francisco: Jossey Bass. Kovač-Cerović, T. & al. (2004): Kvalitetno oobrazovanje za sve - izazovi reforme obrazovanja Kovač-Cerović, T., Vidović-Vizek, V., Powell, S. (2011). Parent participation in the life of schools. CEPS, Pedagoški fakultet, Ljubljana OECD (2007): Evidence in Education: Linking research and policy. Paris: OECD Preiss,D.D., Sternberg,R.J.(Eds) (2010): Innovations in Educational Psychology: Perspectives on learning, teaching and human development. New York:Springer Woolfolk, A. (2012): Educational Psychology. Pearson Education Zhang,L, Sternberg, R.J.,Rayner, S. (Eds)(2012): Handbook of Intellectual Styles: Preferences in Cognition, Learning, and Thinking. New York: Springer Opsta dopunska Literatura MacBeath, J. (2013): The Future of the Teaching Profession. Cambridge, UK Daiute, C.(2010): Human Ddevelopment and political violence. New Yor: Cambridge University Press Saginor, N.(2008): Diagnostic classroom observation: Moving beyond best practice. Thousand Oaks, CA: Corwin Press, SAGE |