Silabusi

Kurs: Perspektive u psihologiji obrazovanja (dokt.)
Predavači
izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: U kursu se obrađuju glavne aktuelne teme u psihologiji obrazovanja na produbljenom nivou: samoregulisano i kompleksno učenje, emocije i učenje, motivacija, epistemološka i druga uverenja i stavovi učenika, roditelja i nastavnika u odnosu na obrazovanje, osiguranje kvaliteta obrazovanja, karakteristike i načini unapređivanja nastavničke profesije, psihološka istraživanja i obrazovna politika i druge teme.
Cilj izučavanja kursa: Kurs ima za cilj da studentima omogući produbljeno razumevanje novih trendova u psihologiji obrazovanja i da ih osposobi za istraživanje, praćenje i dizajniranje obrazovnih modela koji počivaju na novim znnjima iz ove oblasti
App.preduslovi_za_polaganje: Za praćenje kursa preduslov su kursevi sa masters i osnovnih studija: Psihološke osnove obrazovne politike i Psihologija nastave i učenja ili ekvivalent
Oblici nastave: Predavanja, izrada eseja i izveštaja, ciljane posete relevantnim ustanovama koje se bave obrazovanjem, ispitivanje nastavnika, učenika i roditelja, obrada literature
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Implikacije i aplikacija psiholoških škola i pravaca u obrazovanju
-
1. nedelja
predavanje - Samoregulisano učenje i metakognicija
-
2. nedelja
predavanje - Implikacije i aplikacija psiholoških škola i pravaca u obrazovanju - 2. deo
-
3. nedelja
predavanje - Učenje u školskom i vanškolskom kontekstu, kompleksno učenje
-
4. nedelja
predavanje - Samoregulisano učenje i metakognicija
-
5. nedelja
predavanje - Emocije i učenje
-
6. nedelja
predavanje - Motivacija i učenje
-
7. nedelja
predavanje - Epistemološka i druga uverenja i stavovi učenika, roditelja i nastavnika u odnosu
-
8. nedelja
predavanje - Osiguranje kvaliteta obrazovanja
-
9. nedelja
predavanje - Nastavnička profesija i obrazovanje nastavnika
-
10. nedelja
predavanje - Škola kao zajednica učenja
-
11. nedelja
predavanje - Kontroverzna pitanja u psihologiji obrazovanja
-
12. nedelja
predavanje - Uloga istraživanja u stvaranju obrazovne politike
-
13. nedelja
predavanje - Evropski i svetski trendovi u razvoju obrazovanja
-
14. nedelja
predavanje - Priprema za ispit
-
15. nedelja
predavanje - Ispit
-
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Brophy, J.(2004): Motivating students to learn. Lawrence Erlbaum Associates
Darling-Hammond, L., Sykes, G. (1999): Teaching as the learning profession. San Francisco: Jossey Bass.
Kovač-Cerović, T. & al. (2004): Kvalitetno oobrazovanje za sve - izazovi reforme obrazovanja
Kovač-Cerović, T., Vidović-Vizek, V., Powell, S. (2011). Parent participation in the life of schools. CEPS, Pedagoški fakultet, Ljubljana
OECD (2007): Evidence in Education: Linking research and policy. Paris: OECD
Preiss,D.D., Sternberg,R.J.(Eds) (2010): Innovations in Educational Psychology: Perspectives on learning, teaching and human development. New York:Springer
Woolfolk, A. (2012): Educational Psychology. Pearson Education
Zhang,L, Sternberg, R.J.,Rayner, S. (Eds)(2012): Handbook of Intellectual Styles: Preferences in Cognition, Learning, and Thinking. New York: Springer
Opsta dopunska Literatura
MacBeath, J. (2013): The Future of the Teaching Profession. Cambridge, UK
Daiute, C.(2010): Human Ddevelopment and political violence. New Yor: Cambridge University Press
Saginor, N.(2008): Diagnostic classroom observation: Moving beyond best practice. Thousand Oaks, CA: Corwin Press, SAGE