Silabusi

Kurs: Psihologija potrošača (dokt.)
U okviru predmeta: Psihologija potrošača
Predavači

dr Ivana Petrović, vanredni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Psihologija potrošača, nastanak i razvoj psihologije potrošača, istraživanje potrošača, naučni status istraživanja potrošača, paradigme. Modelovanje ponašanja potrošača. Metodološka pitanja u istraživanju psihologije potrošača, dizajniranje primenjenih istraživanja, eskterna validacija, uloga eksterne validacije u teorijskim istraživanjima, istraživanje potrošača usmereno na otkriće. Posebne oblasti psihologije potrošača, uključenost potrošača, individualne razlike, obrada informacija, odlučivanje potrošača, motivacija, stavovi, emocije i raspoloženje. Etičnost u istraživanju potrošača. Dizajniranje istraživanja različitih problema u cilju provere određenih teorijskih postavki, odnosno rešavanja određenih praktičnih problema.
Cilj izučavanja kursa: Temeljno sagledavanje naučnog statusa i kritičko preispitivanje konstrukata psihologije potrošača u teorijskom, operacionalnom i primenjenom domenu,analiza međusobnih uticaja teorijskih i istraživačkih pristupa u psihologiji i marketingu.
App.preduslovi_za_polaganje: Položen ispit Ponašanje potrošača i marketing
Oblici nastave: Predavanja, diskusije, prezentacije seminarskih radova, prikazi istraživačkih radova, prezentacije istraživačkih projekata.
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Uvod u kurs, pregled oblasti
Dogovor o radu. Pregled oblasti. Nastanak i razvoj psihologije potrošača. Nazčni status istraživanja potrošača. Modelovanje ponašanja potrošača. Metodološka pitanja u istraživanju psihologije potrošača. Etičnost u istraživanju potrošača.
2. nedelja
- - Motivation, Affect, and Consumer Decisions
Uvodno izlaganje i diskusija
3. nedelja
seminar - Motivation, Affect, and Consumer Decisions
Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija
4. nedelja
- - Persuasion, Attitudes, and Social Influence
Uvodno izlaganje i diskusija
5. nedelja
seminar - Persuasion, Attitudes, and Social Influence
Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija
6. nedelja
- - Behavioral Decision Research
Uvodno iѕlaganje
7. nedelja
seminar - Behavioral Decision Research
Prezentacije i diskusija ideja za nova istraživanja
8. nedelja
- - Products, Preferences, Places, and People
Uvodno izlaganje i diskusija
9. nedelja
seminar - Products, Preferences, Places, and People
Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija
10. nedelja
- - Consumer Well-Being
Uvodno izlaganje i diskusija
11. nedelja
seminar - Consumer Well-Being
Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija
12. nedelja
predavanje - Istraživanje potrošača usmereno na otkriće
Uvodno izlaganje, prezentacija ideja za završne radove i diskusija, zaknjučna razmatranja
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Štajnberger, I, Petrović, I. (1996). Istraživanje imidža, Plasman i tržište, 2, str. 58-63.
Haugtvedt, C. P., Herr, P. M. & Kardes, F. R. (Eds.). (2008). Handbook of Consumer Psychology. New York, NY: Taylor & Francis.
Kovačević Panta (1983). Numeričke sposobnosti kao komponenta intelektualne aktivnosti. Psihologija 1-2, 109-123
Kovacevic, P., Đuric, S., Zarevski, P. (1992). Tendency to answer false questions in objective and attitude tests, Steyer,R. et al. (Eds) Psychometric Methodology. Gustav Fischer Verlag, 227-239.
Petrović, I, Kovačević, P, Štajnberger, I. (1997). Primena multidimenzionalnog skaliranja u određivanju tržišne pozicije proizvoda, Psihološka istraživanja,
Petrović, I, Kovačević, P. (1996). Merenje involviranosti potrošača, Psihologija, 1, 71-82.
Petrović, I. (1997). Uključenost kao faktor odlučivanja potrošača, Psihološka istraživanja, 9: 53-80.
Worcester, R., Downham, J. Eds. (1986). Consumer Market Research Handbook, 3rd edn, London: McGraw-Hill.
Opsta dopunska Literatura
Dopunska literatura (knjige i članci), precizira se u dogovoru sa studentom.
Kovačević, P. (1999) Socio-psihološki aspekti kupoprodajnih odnosa na beogradskim pijacama, u Beogradske gradske pijace, JKP “Gradske pijace”, Beograd 1999, 33-42.