Silabusi
Kurs: Psihologija potrošača (dokt.) U okviru predmeta: Psihologija potrošača Predavači dr Ivana Petrović, vanredni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Psihologija potrošača, nastanak i razvoj psihologije potrošača, istraživanje potrošača, naučni status istraživanja potrošača, paradigme. Modelovanje ponašanja potrošača. Metodološka pitanja u istraživanju psihologije potrošača, dizajniranje primenjenih istraživanja, eskterna validacija, uloga eksterne validacije u teorijskim istraživanjima, istraživanje potrošača usmereno na otkriće. Posebne oblasti psihologije potrošača, uključenost potrošača, individualne razlike, obrada informacija, odlučivanje potrošača, motivacija, stavovi, emocije i raspoloženje. Etičnost u istraživanju potrošača.
Dizajniranje istraživanja različitih problema u cilju provere određenih teorijskih postavki, odnosno rešavanja određenih praktičnih problema. Cilj izučavanja kursa: Temeljno sagledavanje naučnog statusa i kritičko preispitivanje konstrukata psihologije potrošača u teorijskom, operacionalnom i primenjenom domenu,analiza međusobnih uticaja teorijskih i istraživačkih pristupa u psihologiji i marketingu. App.preduslovi_za_polaganje: Položen ispit Ponašanje potrošača i marketing
Oblici nastave:
Predavanja, diskusije, prezentacije seminarskih radova, prikazi istraživačkih radova, prezentacije istraživačkih projekata. Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Uvod u kurs, pregled oblasti Dogovor o radu.
Pregled oblasti. Nastanak i razvoj psihologije potrošača. Nazčni status istraživanja potrošača. Modelovanje ponašanja potrošača. Metodološka pitanja u istraživanju psihologije potrošača. Etičnost u istraživanju potrošača. 2. nedelja - - Motivation, Affect, and Consumer Decisions Uvodno izlaganje i diskusija 3. nedelja seminar - Motivation, Affect, and Consumer Decisions Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija 4. nedelja - - Persuasion, Attitudes, and Social Influence Uvodno izlaganje i diskusija 5. nedelja seminar - Persuasion, Attitudes, and Social Influence Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija 6. nedelja - - Behavioral Decision Research Uvodno iѕlaganje 7. nedelja seminar - Behavioral Decision Research Prezentacije i diskusija ideja za nova istraživanja 8. nedelja - - Products, Preferences, Places, and People Uvodno izlaganje i diskusija 9. nedelja seminar - Products, Preferences, Places, and People Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija 10. nedelja - - Consumer Well-Being Uvodno izlaganje i diskusija 11. nedelja seminar - Consumer Well-Being Prezentacija ideja za nova istraživanja i diskusija 12. nedelja predavanje - Istraživanje potrošača usmereno na otkriće Uvodno izlaganje, prezentacija ideja za završne radove i diskusija, zaknjučna razmatranja
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Štajnberger, I, Petrović, I. (1996). Istraživanje imidža, Plasman i tržište, 2, str. 58-63. Haugtvedt, C. P., Herr, P. M. & Kardes, F. R. (Eds.). (2008). Handbook of Consumer Psychology. New York, NY: Taylor & Francis. Kovačević Panta (1983). Numeričke sposobnosti kao komponenta intelektualne aktivnosti. Psihologija 1-2, 109-123 Kovacevic, P., Đuric, S., Zarevski, P. (1992). Tendency to answer false questions in objective and attitude tests, Steyer,R. et al. (Eds) Psychometric Methodology. Gustav Fischer Verlag, 227-239. Petrović, I, Kovačević, P, Štajnberger, I. (1997). Primena multidimenzionalnog skaliranja u određivanju tržišne pozicije proizvoda, Psihološka istraživanja, Petrović, I, Kovačević, P. (1996). Merenje involviranosti potrošača, Psihologija, 1, 71-82. Petrović, I. (1997). Uključenost kao faktor odlučivanja potrošača, Psihološka istraživanja, 9: 53-80. Worcester, R., Downham, J. Eds. (1986). Consumer Market Research Handbook, 3rd edn, London: McGraw-Hill. Opsta dopunska Literatura Dopunska literatura (knjige i članci), precizira se u dogovoru sa studentom. Kovačević, P. (1999) Socio-psihološki aspekti kupoprodajnih odnosa na beogradskim pijacama, u Beogradske gradske pijace, JKP “Gradske pijace”, Beograd 1999, 33-42. |