Силабуси
Курс: Квалитативна истраживања - виши курс (докт.) У оквиру предмета: Квалитативна истраживања - виши курс Предавачи изборни курс Број бодова: 10.00 Садржај курса: - интерпретативна методолошка парадигма
- историјске и теоријске претпоставке и импликације квалитативне парадигме
- истраживачки нацрти
- методе прикупљање и анализе квалитативних података
- процена квалитета квалитативних истраживања Циљ изучавања курса: - продубљивање знања из интерпретативне парадигме
- развијање осетљивости за проблеме квалитативних истраживања
- оспособљавање за извођење квалитативних истраживања App.preduslovi_za_polaganje: - квалитативна истраживања на основним студијама
- историја психологије Облици наставе:
- предавања
- семинарски радови
- излагање на часу План курса: 1. недеља предавање - Преглед курса, литература; истраживачка интересовања Преглед курса, литература; истраживачка интересовања, задаци 2. недеља предавање - Студије науке; социјална историја квалитативних истраживања Студије науке; социјална историја квалитативних истраживања 3. недеља предавање - Теоријске основе квалитативних истраживања Теоријске основе квалитативних истраживања 4. недеља предавање - Епистемолошки проблеми квалитативних истраживања Епистемолошки проблеми квалитативних истраживања 5. недеља предавање - Критеријуми избора квалитативних истраживања 6. недеља предавање - Истраживачки нацрти за пилот студију Истраживачки нацрти 7. недеља предавање - Дефинисање истраживачких проблема Дефинисање истраживачких проблема 8. недеља предавање - Методе прикупљања података Методе прикупљања података 9. недеља предавање - Анализа података Анализа података 10. недеља предавање - Анализа података - наставак Анализа података - наставак 11. недеља предавање - Интерпретација налаза Интерпретација налаза 12. недеља предавање - Критеријуми квалитета квалитативних истраживања Критеријуми квалитета квалитативних истраживања 13. недеља предавање - Извештаји Извештаји 14. недеља предавање - Извештаји - наставак Извештаји - наставак 15. недеља предавање - Евалуација Евалуација
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Camic, P. et al. (2003). Qualitative research in psychology, Washington, APA, str. 3-112, 243-273, 275-297. Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design. London, Sage, str. 73-91. Danziger, K. (1985). The methodological imperative in psychology. Philosophy of the Social Sciences, 1985, 15, str. 1-13. Jovanović, Gordana: Toward a social history of qualitative research. History of the Human Sciences, 2011, Vol. 24 (2): 1-27. Kvale, S.(2006). Dominaнce through Interviews and Dialogues. Qualitative Inquiry, 2006, 10. str. 1-21. Lincoln, Y. (1995). Emerging criteria for quality in qualitative and interpretive research. Qualitative Inquiry, 1995, 1 (3), str. 275-289. Mason (1996). Qualitative researching. London, Sage. str. 1-175 Polkinghorne, D. Narrative knowing and the human sciences. New York, State Univ. of N, Y. Press. str. 101-123. Ricoeur, P.(1981/1998) Hermeneutics and the human sciences (J. Thompson, Ed, Trans.)1. The task of hermeneutics (43-62) 2. Hermeneutics and the critique of ideology (63-100). Cambridge: CUP. Јовановић, Г. (2008). Социјална епистемологија квалитативних истраживања. У: Метатеоријске основе квалитативних истраживања (прир. Д. Стојнов), Београд: Цептер, стр. 77-118. Фуко, М. (1969/1998). Археологија знања. Београд, Плато. стр. 5-85 Хабермас, Ј. (1968/1975). Сазнање и интерес. Београд, Нолит. стр. 181-233. |