Silabusi
Kurs: Kvalitativna istraživanja - viši kurs (dokt.) U okviru predmeta: Kvalitativna istraživanja - viši kurs Predavači izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: - interpretativna metodološka paradigma
- istorijske i teorijske pretpostavke i implikacije kvalitativne paradigme
- istraživački nacrti
- metode prikupljanje i analize kvalitativnih podataka
- procena kvaliteta kvalitativnih istraživanja Cilj izučavanja kursa: - produbljivanje znanja iz interpretativne paradigme
- razvijanje osetljivosti za probleme kvalitativnih istraživanja
- osposobljavanje za izvođenje kvalitativnih istraživanja Preduslovi za polaganje: - kvalitativna istraživanja na osnovnim studijama
- istorija psihologije Oblici nastave:
- predavanja
- seminarski radovi
- izlaganje na času Plan kursa: 1. nedelja predavanje - Pregled kursa, literatura; istraživačka interesovanja Pregled kursa, literatura; istraživačka interesovanja, zadaci 2. nedelja predavanje - Studije nauke; socijalna istorija kvalitativnih istraživanja Studije nauke; socijalna istorija kvalitativnih istraživanja 3. nedelja predavanje - Teorijske osnove kvalitativnih istraživanja Teorijske osnove kvalitativnih istraživanja 4. nedelja predavanje - Epistemološki problemi kvalitativnih istraživanja Epistemološki problemi kvalitativnih istraživanja 5. nedelja predavanje - Kriterijumi izbora kvalitativnih istraživanja 6. nedelja predavanje - Istraživački nacrti za pilot studiju Istraživački nacrti 7. nedelja predavanje - Definisanje istraživačkih problema Definisanje istraživačkih problema 8. nedelja predavanje - Metode prikupljanja podataka Metode prikupljanja podataka 9. nedelja predavanje - Analiza podataka Analiza podataka 10. nedelja predavanje - Analiza podataka - nastavak Analiza podataka - nastavak 11. nedelja predavanje - Interpretacija nalaza Interpretacija nalaza 12. nedelja predavanje - Kriterijumi kvaliteta kvalitativnih istraživanja Kriterijumi kvaliteta kvalitativnih istraživanja 13. nedelja predavanje - Izveštaji Izveštaji 14. nedelja predavanje - Izveštaji - nastavak Izveštaji - nastavak 15. nedelja predavanje - Evaluacija Evaluacija
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Camic, P. et al. (2003). Qualitative research in psychology, Washington, APA, str. 3-112, 243-273, 275-297. Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design. London, Sage, str. 73-91. Danziger, K. (1985). The methodological imperative in psychology. Philosophy of the Social Sciences, 1985, 15, str. 1-13. Jovanović, Gordana: Toward a social history of qualitative research. History of the Human Sciences, 2011, Vol. 24 (2): 1-27. Kvale, S.(2006). Dominance through Interviews and Dialogues. Qualitative Inquiry, 2006, 10. str. 1-21. Lincoln, Y. (1995). Emerging criteria for quality in qualitative and interpretive research. Qualitative Inquiry, 1995, 1 (3), str. 275-289. Mason (1996). Qualitative researching. London, Sage. str. 1-175 Polkinghorne, D. Narrative knowing and the human sciences. New York, State Univ. of N, Y. Press. str. 101-123. Ricoeur, P.(1981/1998) Hermeneutics and the human sciences (J. Thompson, Ed, Trans.)1. The task of hermeneutics (43-62) 2. Hermeneutics and the critique of ideology (63-100). Cambridge: CUP. Jovanović, G. (2008). Socijalna epistemologija kvalitativnih istraživanja. U: Metateorijske osnove kvalitativnih istraživanja (prir. D. Stojnov), Beograd: Cepter, str. 77-118. Fuko, M. (1969/1998). Arheologija znanja. Beograd, Plato. str. 5-85 Habermas, J. (1968/1975). Saznanje i interes. Beograd, Nolit. str. 181-233. |