Silabusi

Kurs: Kvalitativna istraživanja - viši kurs (dokt.)
Predavači
izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: - interpretativna metodološka paradigma - istorijske i teorijske pretpostavke i implikacije kvalitativne paradigme - istraživački nacrti - metode prikupljanje i analize kvalitativnih podataka - procena kvaliteta kvalitativnih istraživanja
Cilj izučavanja kursa: - produbljivanje znanja iz interpretativne paradigme - razvijanje osetljivosti za probleme kvalitativnih istraživanja - osposobljavanje za izvođenje kvalitativnih istraživanja
Preduslovi za polaganje: - kvalitativna istraživanja na osnovnim studijama - istorija psihologije
Oblici nastave: - predavanja - seminarski radovi - izlaganje na času
Plan kursa:
1. nedelja
predavanje - Pregled kursa, literatura; istraživačka interesovanja
Pregled kursa, literatura; istraživačka interesovanja, zadaci
2. nedelja
predavanje - Studije nauke; socijalna istorija kvalitativnih istraživanja
Studije nauke; socijalna istorija kvalitativnih istraživanja
3. nedelja
predavanje - Teorijske osnove kvalitativnih istraživanja
Teorijske osnove kvalitativnih istraživanja
4. nedelja
predavanje - Epistemološki problemi kvalitativnih istraživanja
Epistemološki problemi kvalitativnih istraživanja
5. nedelja
predavanje - Kriterijumi izbora kvalitativnih istraživanja
6. nedelja
predavanje - Istraživački nacrti za pilot studiju
Istraživački nacrti
7. nedelja
predavanje - Definisanje istraživačkih problema
Definisanje istraživačkih problema
8. nedelja
predavanje - Metode prikupljanja podataka
Metode prikupljanja podataka
9. nedelja
predavanje - Analiza podataka
Analiza podataka
10. nedelja
predavanje - Analiza podataka - nastavak
Analiza podataka - nastavak
11. nedelja
predavanje - Interpretacija nalaza
Interpretacija nalaza
12. nedelja
predavanje - Kriterijumi kvaliteta kvalitativnih istraživanja
Kriterijumi kvaliteta kvalitativnih istraživanja
13. nedelja
predavanje - Izveštaji
Izveštaji
14. nedelja
predavanje - Izveštaji - nastavak
Izveštaji - nastavak
15. nedelja
predavanje - Evaluacija
Evaluacija
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Camic, P. et al. (2003). Qualitative research in psychology, Washington, APA, str. 3-112, 243-273, 275-297.
Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design. London, Sage, str. 73-91.
Danziger, K. (1985). The methodological imperative in psychology. Philosophy of the Social Sciences, 1985, 15, str. 1-13.
Jovanović, Gordana: Toward a social history of qualitative research. History of the Human Sciences, 2011, Vol. 24 (2): 1-27.
Kvale, S.(2006). Dominance through Interviews and Dialogues. Qualitative Inquiry, 2006, 10. str. 1-21.
Lincoln, Y. (1995). Emerging criteria for quality in qualitative and interpretive research. Qualitative Inquiry, 1995, 1 (3), str. 275-289.
Mason (1996). Qualitative researching. London, Sage. str. 1-175
Polkinghorne, D. Narrative knowing and the human sciences. New York, State Univ. of N, Y. Press. str. 101-123.
Ricoeur, P.(1981/1998) Hermeneutics and the human sciences (J. Thompson, Ed, Trans.)1. The task of hermeneutics (43-62) 2. Hermeneutics and the critique of ideology (63-100). Cambridge: CUP.
Jovanović, G. (2008). Socijalna epistemologija kvalitativnih istraživanja. U: Metateorijske osnove kvalitativnih istraživanja (prir. D. Stojnov), Beograd: Cepter, str. 77-118.
Fuko, M. (1969/1998). Arheologija znanja. Beograd, Plato. str. 5-85
Habermas, J. (1968/1975). Saznanje i interes. Beograd, Nolit. str. 181-233.