Silabusi
Kurs: Metode kliničke procene (osn.) U okviru predmeta: Metode kliničke procene Predavači dr Velimir Popović, docent u penziji dr Snežana Svetozarević, docent dr Tamara DŽamonja Ignjatović, redovni profesor dr Ivana Peruničić Mladenović , docent obavezni kurs Broj bodova: 6.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
Studija slučaja. Kliničko intervjuisanje.Bihejvioralna procena. Opservacija ponašanja. Vekslerove skale inteligencije. Minesota multifazni inventar ličnosti (MMRI). Projektivne tehnike i projektivna hipoteza.Teorije projektivne psihologije.Test tematske apercepcije (TAT).
Test nedovršenih rečenica. Projektivni crteži. Roršahova metoda.Neuropsihološka procena.
Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Prorađivanje kliničkih metoda tokom vežbi. Tokom prakse student je dužan da obavi nekoliko ispitivanja, primenom pojedinih metoda kliničke procene (klinički intervju VITI, MMRI), nad pripadnicima nekliničke i kliničke populacije i to dokumentuje protokolima procene.
Cilj izučavanja kursa: Sticanje znanja o različitim metodama kliničke procene, njihovom istorijatu i razvoju, prednostima i nedostacima. Upoznavanje studenata sa praktičnom primenom metoda kliničke procene. App.preduslovi_za_polaganje: Osnove kliničke procene Oblici nastave:
Rad u grupama prati predavanja, tokom vežbi se demonstrira praktično zadavanje i primena kliničkih instrumenata, «odigravanjem» postupka procene; prikazi slučajeva iz prakse.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura 1. Groth-Marnat, G. (1999): Handbook of Psychological Assessment. New York, John Wiley & Sons. 2. Berger, J. (2004): Psihodijagnostika. Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. 3. Berger, J. i saradnici ( 1995): Vekslerov individualni test inteligencije. Beograd, Društvo psihologa Srbije. 4. Biro, M. i Berger, J. (1988): Priručnik za MMRI-201, Beograd, Društvo psihologa Srbije. 5. Sommers-Flanagan, J.& Sommers-Flanagan, R. (2003): Clinical Interviewing. New York, John Wiley & Sons. (odabrana poglavlja) |