Курс: Интерактивне методе у настави - општи курс У оквиру предмета: Интерактивне методе у настави Предавачи др Лидија Р. Радуловић, ванредни професор др Милан Станчић, ванредни професор изборни курс Број бодова: 4.00 Садржај курса: • Полазишта интерактивне наставе
функције образовања
природа учења
стилови учења
принципи учења
типови учења (индивидуално, такмичарско и кооперативно
учење)
• Компоненте интерактивне наставе
планирање
реализација
подршка
• Улоге наставника у интерактивној настави
наставник као планер
наставник као фацилитатор
наставник као медијатор
Циљ изучавања курса: • да упознају и разумеју полазишта интерактивне наставе и оспособе се за развијање педагошких импликација ових полазишта
• да разумеју разлоге за организовање интерактивне наставе
• да упознају различите методе и технике интерактивне наставе и могућности и наћине њихове примене
• да креативно користе стечена знања у планирању и реализацији интерактивне наставе
• да развију вештине ефикасног рада са групом и интеракције у групи (технике груписања, активација учесника, атмосфера опуштености, позитивна медјузависност, улоге у групи)
• да развију капацитете за тимски рад и преузимање одговорности
Облици наставе:
Курс се реализује у блоку од три часа једанпут недељно у току једног семсетра (осми), укупан фонд 45 часова.
Број бодова: 4
Курс се одвија кроз интерактивну наставу и практични рад студената.
Обавезе студената: • активно учешће у реализацији наставе учешћем у дискусионим групама, решавању задатака, браинстормингу и другим интерактивним методама рада
• израда домачих радова: планирање и реализација појединих метода и техника на различитим садржајима и циљним групама
• израда плана интерактивне наставе за једну наставну јединицу или једну тему обуке
• јавна реализација једнеог наставног часа или једне теме обуке
nacin_ocenjivanja_rada_i_rezultata: Прачење активности студената током реализације курса (активно учешће на часу, израда задатака, презентације) кроз самоевалуацију, евалуацију групе и наставничку евалуацију.
Завршну оцену чини: оцена активности током курса (30%), оцена сценарија наставног часа или теме(30%) и оцена реализације наставног часа.(40%)
План курса: 1. недеља - - Уводни час Међусобно упознавање и формирање група.Упознавање са програмом, правима и обавезама и начином оцењивања. Упитник о очекивањима студената. 2. недеља предавање - Појам интерактивне наставе Разлози и полазишта интерактивне наставе. Функције образовања. Природа учења. Стилови учења. 3. недеља предавање - Типови активности у интерактивној настави Типови активности по функцијама. Врсте метода и техника. 4. недеља вежбе - Поједине методе у интерактивној настави Метод дискусионе групе, браинсторминг, округли сто. 5. недеља предавање - Поједине методе у интерактивној настави Метод дискусије.Повратна информација. Пројектни задаци. 6. недеља предавање - Поједине технике у интерактивној настави, "Пирамида".Рад у пару. Технике спаривања. 7. недеља вежбе - Реализација појединих метода 9. недеља вежбе - Кооперативно учење Типови учења.Појам кооперативног учења. Начини подстицања позитивне међузависности у групи. 10. недеља предавање - Планирање инерактивне наставе Димензије планирања: познавање групе; постављање циљева; избор метода; логистика. Израда синопсиса активности. 11. недеља предавање - Релизација инерактивне наставе Димензије реализације. Улоге водитеља 12. недеља предавање - Систем подршке Проблеми и подршка у реализацији. Подршка као трећа компонента интерактивне наставе: фокусне групе, пројектни задаци, мониторинг. 13. недеља - - Јавни час Реализација часа или теме обуке применом интерактивног модела. 14. недеља - - Јавни час Реализација часа или теме обуке применом интерактивног модела.
Литература и извори података: Општа обавезна Литература • JohnsonW., Јоhnson,R.Т. (1989), Cooperation and Competition: Тheory and research, Еdina (МN): Interaction Book Company • Павловић-Бренеселовић,Д., Павловски,Т. (2000) Интерактивна обука, ИПА, Београд • Роедерс,П. (2003), Интерактивна настава, ИПА,Београд Приручни материјал за наставу |