Kurs: Praćenje i ocenjivanje u nastavi (osn.) 2021 U okviru predmeta: Praćenje i ocenjivanje u nastavi (osn.) 2021 Predavači dr Milan Stančić, vanredni profesor obavezni kurs Broj bodova: 5.00 Sadržaj kursa: 1. Osnovni pojmovi i relacije u domenu praćenja i ocenjivanja u nastavi: Osnovni dokimološki pojmovi; Nasleđa iz istorije praćenja i ocenjivanja u nastavi; Pedagoški diskursi o ocenjivanju; Funkcije i vrste ocenjivanja u nastavi; Odnos planiranja, programiranja i ocenjivanja.
2. Planiranje praćenja i ocenjivanja u nastavi: Odnos učenja i praćenja i ocenjivanja u nastavi – konstruktivno usaglašavanje; Tipične greške u ocenjivanju; Faze u planiranju praćenja i ocenjivanja u nastavi; Kriterijumi ocenjivanja – značaj i pristupi njihovom definisanju; Povratna informacija o učenju – funkcije i principi. 3. Različite paradigme i prakse ocenjivanja: Tri paradigme i tipične prakse ocenjivanja; Testovi znanja – vrste i funkcije; Rubrike za ocenjivanje; Evaluativne aktivnosti u nastavi; Učenička samoevaluacija u nastavi; Portfolio - pojam, funkcije, vrste; Razvoj prakse ocenjivanja i uloga pedagoga u ovom procesu. Praktična nastava: Kreiranje rubrike za ocenjivanje. Vršnjačko ocenjivanje i davanje pisane povratne informacije. Cilj izučavanja kursa: Razvijanje znanja o ulozi, načinima i problemima praćenja i ocenjivanja u nastavi i osposobljavanje studenata da budu stručna podrška nastavnicima u planiranju i razvijanju prakse praćenja i ocenjivanja u nastavi. App.preduslovi_za_polaganje: Položeni ispiti iz predmeta Opšta didaktika i Didaktički pravci i modeli nastave Oblici nastave:
Predavanja, diskusije, debate, rešavanje problema, simulacije i studije slučaja
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Armstrong, T. (2008). Najbolje škole. Zagreb: Educa. (str. 15-79) Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić V. (2003). Aktivno učenje i kritičko mišljenje u visokoškolskoj nastavi – priručnik za nastavnike – 4. deo: Planiranje, praćenje i ocenjivanje. Zagreb.(str. 21-39) Mitrović, M. (2014). Promena paradigme ocenjivanja u nastavi kao element strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja. Nastava i vaspitanje, 64(2), 175–188. Mitrović, M. (2017). Reformski potencijal ocenjivanja u nastavi. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet. (str. 109-130) Stančić, M. (2020). Lica i naličja pravednosti u ocenjivanju. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju. Filozofski fakultet. (str. 33-96) Havelka, N. (2000). Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. (str.163-180) Havelka, N., Hebib, E. i Baucal, A. (2003). Ocenjivanje za razvoj učenika – priručnik za nastavnike. Beograd: Ministarstvo prosvete i sporta RS. (str. 11-16, 23-29, 31-39, 51-61) |