Kurs: Kombinovanje kvantitavne i kvalitativne metodologije u istraživanju U okviru predmeta: Kombinovanje kvantitavne i kvalitativne metodologije u istraživanju Predavači dr Nataša Matović, redovni profesor izborni kurs Broj bodova: 10.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
Specifičnosti kvantitativnog i kvalitativnog pristupa istraživanju. Mogućnosti i dometi njihovog kombinovanja. Karakteristike istraživanja u kojima se kombinuju kvantitativna i kvalitatativna metodologija: svrha, principi, modeli kombinovanja. Načini kombinovanja na nivou istraživačkih pitanja i metoda istraživanja (uzorka, tehnika prikupljanja i obrade podataka). Prednosti i ograničenja tih istraživanja. Mogućnosti njihove primene u proučavanju pedagoških problema.
Praktična nastava
Analiza realizovanih istraživanja u kojima se kombinuju kvantitativna i kvalitativna metodologija sa ciljem razmatranja svrhe, modela i konkretnih postupaka njihovog kombinovanja. Izrada projekata istraživanja za određeni pedagoški problem u čijem bi se proučavanju kombinovale kvantitativna i kvalitativna metodologija.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje potrebe, ciljeva i načina kombinovanja kvantitativne i kvalitativne metodologije u pedagoškom istraživanju, kritičko sagledavanje mogućnosti i dometa njihovog kombinovanja, kao i osposobljavanje za realizaciju istraživanja u kome se one kombinuju. App.preduslovi_za_polaganje: - Oblici nastave:
-
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Creswell, W. J. & Plano Clark, V. L. (2011): Designing and Conducting Mixed Methods Research. Los Angeles (etc.): SAGE Publications, Inc. Matović N. (2013): Kombinovanje kvantitativnog i kvalitativnog pristupa u pedagoškom istraživanju. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta univerziteta u Beogradu. Teddlie, C. & Tashakkori, A. (2009): Foundations of Mixed Methods Research (Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences). Los Angeles (etc.): SAGE Publi |