Kurs: Kombinovanje kvantitavne i kvalitativne metodologije u istraživanju
Predavači

dr Nataša Matović, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Teorijska nastava Specifičnosti kvantitativnog i kvalitativnog pristupa istraživanju. Mogućnosti i dometi njihovog kombinovanja. Karakteristike istraživanja u kojima se kombinuju kvantitativna i kvalitatativna metodologija: svrha, principi, modeli kombinovanja. Načini kombinovanja na nivou istraživačkih pitanja i metoda istraživanja (uzorka, tehnika prikupljanja i obrade podataka). Prednosti i ograničenja tih istraživanja. Mogućnosti njihove primene u proučavanju pedagoških problema. Praktična nastava Analiza realizovanih istraživanja u kojima se kombinuju kvantitativna i kvalitativna metodologija sa ciljem razmatranja svrhe, modela i konkretnih postupaka njihovog kombinovanja. Izrada projekata istraživanja za određeni pedagoški problem u čijem bi se proučavanju kombinovale kvantitativna i kvalitativna metodologija.
Cilj izučavanja kursa: Razumevanje potrebe, ciljeva i načina kombinovanja kvantitativne i kvalitativne metodologije u pedagoškom istraživanju, kritičko sagledavanje mogućnosti i dometa njihovog kombinovanja, kao i osposobljavanje za realizaciju istraživanja u kome se one kombinuju.
App.preduslovi_za_polaganje: -
Oblici nastave: -
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Creswell, W. J. & Plano Clark, V. L. (2011): Designing and Conducting Mixed Methods Research. Los Angeles (etc.): SAGE Publications, Inc.
Matović N. (2013): Kombinovanje kvantitativnog i kvalitativnog pristupa u pedagoškom istraživanju. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta univerziteta u Beogradu.
Teddlie, C. & Tashakkori, A. (2009): Foundations of Mixed Methods Research (Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences). Los Angeles (etc.): SAGE Publi