Kurs: Metode istraživanja u pedagogiji U okviru predmeta: Metode istraživanja u pedagogiji Predavači dr Ivana Jeremić (dev. Luković), docent izborni kurs Broj bodova: 6.00 Sadržaj kursa: Teorijska nastava
Pojam istraživačkih metoda. Karakteristike različitih metoda: deskriptivna metoda, kauzalna metoda, sistematsko neeksperimentalno proučavanje pedagoških pojava, ex-post-facto metoda, eksperiment u pedagogiji, metoda teorijske analize i istorijska metoda. Prednosti, ograničenja i mogućnosti primene različitih metoda u pedagoškim istraživanjima. Kriterijumi za izbor istraživačke metode u pedagoškom istraživanju.
Praktična nastava
Analiza pedagoških istraživanja realizovanih primenom različitih istraživačkih metoda. Vežbanje u primeni kriterijuma za izbor istraživačke metode u konkretnom pedagoškom istraživanju. Izrada projekta istraživanja za koji studenti samostalno biraju temu, istraživačku metodu i argumentuju njen izbor.
Cilj izučavanja kursa: Upoznavanje studenata sa karakteristikama različitih metoda u pedagoškim istraživanjima; razmatranje mogućnosti i dometa njihove primene; osposobljavanje studenata za pravilan izbor istraživačke metode namenjene ispitivanju konkretnog pedagoškog problema. App.preduslovi_za_polaganje: - Oblici nastave:
Predavanje sa diskusijom, rad u grupi, realizacija istraživačkih zadataka, individualne i grupne konsultacije.
Literatura i izvori podataka: Opsta obavezna Literatura Cohen, L., Manion, L. i K. Morrison (2004): Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: Naklada Slap.
Banđur, V. i N. Potkonjak (1999): Metodologija pedagogije. Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije. Kocić, LJ. (1981): Pedagoški eksperiment. Beograd: Prosveta. Mužić, V. (1986): Metodologija pedagoškog istraživanja. Sarajevo: Zavod za izdavanje udžbenika. Havelka, N., Kuzmanović, B. i D. Popadić (1998): Metode i tehnike socijalnopsiholoških istraživanja. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju Društva za psihologiju Srbije. |