Kurs: Obezbeđivanje kvaliteta školskog učenja i nastave (dokt.)
Predavači

dr Ana Pešikan Avramović, redovni profesor

izborni kurs
Broj bodova: 10.00
Sadržaj kursa: Osnove psihologije učenja; različiti teorijski koncepti pojma učenje i njihove pedagoške konsekvence; pedagoške implikacije teorije Pijažea i Vigotskog; socio-konstruktivistički koncept učenja; ključne psihološke pretpostavke procesa kvalitetnog učenja/nastave; karakteristike intelektualnog razvoja i učenje; specifičnosti školskog učenja i nastave i njihovi različiti modeli; koncept aktivnog učenja i preduslovi za njegovu relizaciju; preispitivanje klasičnih pedagoških postavki nastave/učenja; tehnike praćenja i procene kvaliteta procesa učenja/nastave; rad na oceni i unapređivanju kvaliteta procesa učenja i nastave.
Cilj izučavanja kursa: Osnovni cilj ovog predmeta jeste da se doktoranti osposobe da dobro razumeju prirodu procesa učenja i nastave i da budu osposobljeni da kompetentno rade na teorijskom i praktičnom obezbeđivanju kvaliteta procesa učenja i nastave u obrazovnom kontekstu.
App.preduslovi_za_polaganje: Prethodno završen neki kurs iz psihologije obrazovanja ili metodike nastave.
Oblici nastave: Manji blokovi predavanja; zajedničke diskusije; samostalno rešavanje problema; analiza i primena stečenih znanja; evaluacije radova; kreiranje novih produk
Literatura i izvori podataka:
Opsta obavezna Literatura
Donovan, S. M. & Bransford, J.D. (Eds.). How students learn. Washington, D.C.: The National Academies Press.
Lambert, N. M. & McCombs B.L. (Eds.) (1998). How Students Learn - Reforming Schools Through Learner-Centered Education. Washington: APA.
Moll, L.C. (Ed.) (1990). Vygotsky and Education – Instructional implications and applications of sociohistorical psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
Pešikan, A. (2012). Deweyeva aktivna šola. Aktivno učenje – osrednja ideja in osrednja težava teorije Johna Deweyja. U John Dewey, Šola in družba, spremni študiji Sl
Wertsch, J.V. (Ed.) (1995). Culture, communication and cognition: Vygotskian perspectives. Cambridge: Cambridge University Press.
Ivić, I. (1992). Teorije mentalnog razvoja i problemi ishoda obrazovanja, Psihologija, 3-4, str. 7-35.
Ivić, I., Pešikan, A. i Antić, S. (2003). Aktivno učenje 2. Beograd: Institut za psihologiju.
Pešikan, A. (2003). Nastava i razvoj društvenih pojmova kod dece. Beograd: Zavod za udžbenike.