Курс: Настава и учење (мастер) У оквиру предмета: Настава и учење Предавачи др Саша Дубљанин, доцент изборни курс Број бодова: 7.00 Садржај курса: Теоријска настава: Нови конструкти школског учења (учење путем открића, кооперативно учење, искуствено учење, учење конструкцијом, интегративно учење...) и одговарајући модели наставе (проблемска настава, групна настава, когнитивно шегртовање, интерактивна настава, настава оријентисана на деловање). Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, развој компетенција, метакогниције и рефлексивности... Обликовање наставе као планирање учења. Моделовање наставног процеса: улога институционалне организације, наставних програма, образовања и усавршавања наставника, стандардизације комепетенција ученика и наставника, подршке наставничким групама... Улога педагога у моделовању наставног процеса. Практична настава: Aнализа дидактичкe литературe и просветнe документацијe с обзиром на однос према проблемима сазнавања у наставном процесу. Истраживање учења и подучавања у наставној пракси. Планирање и реализација активности у сврху моделовања наставне праксе. Циљ изучавања курса: Разумевање повезаности модела наставе са концептима учења и оспособљавање за моделовање наставне праксе у складу са савременим концептима учења. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова. Облици наставе:
Предавања, критичка анализа литературе и докумената, истраживања праксе, осмишњавање и реализација наставних активности
Литература и извори података: Општа обавезна Литература Glasser, W. (1999): Nastavnik u kvalitetnoj školi, Educa, Zagreb. Meyer, H. (2005): Što je dobra nastava? Erudita, Zagreb. Rychen,D (2003): Key competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society. Terhart,E (2001): Metode poučavanja i učenja, Zagreb. Давыдов, В. (1996): Теория развивающего обучения, Интор, Москва. Дубљанин, С. (2010): Ученик у развијајућој настави, Настава и васпитање, 4, Педагошко друштво Србије, Београд. Дубљанин, С. (2011): Функција наставника и функција ученика – да ли је та подела одржива?, Настава и васпитање,1, Педагошко друштво Србије, Београд. Мarzano, R. Pickering,D. Pollock,J. (2006): Nastavne strategije, Edica, Zagreb. |