Курс: Истраживањa у педагогији (мастер) У оквиру предмета: Истраживањa у педагогији Предавачи др Наташа Матовић, редовни професор др Ивана Јеремић (дев. Луковић), доцент обавезни курс Број бодова: 9.00 Садржај курса: Теоријска настава
Појам врста истраживања и терминолошке дилеме које прате његово одређење. Различите класификације врста истраживања. Особености педагошких појава као потенцијалног предмета истраживања. Квантитативна и квалитативна истраживања: епистемолошка основа; специфичности и могућности примене; методолошке карактеристике (избор и формулација проблема; разрада садржаја истраживања; узорак истраживања; технике и инструменти прикупљања података; обрада података; презентација, анализа и интерпретација резултата истраживања; извештај о истраживању); основне врсте. Стратегије комбиновања квантитативне и квалитативне методологије у истраживању. Етички проблеми истраживања. Улога практичара у педагошком истраживању.
Практична настава
Израда студијског пројекта. Конструкција инструмената. Припрема података за обраду и обрада података. Приказ, анализа и интерпретација резултата истраживања.
Циљ изучавања курса: Разумевање специфичности, предности и ограничења појединих врста истраживања у педагогији и оспособљавање за самостално пројектовање и реализацију истраживања у тој области. App.preduslovi_za_polaganje: Нема посебних услова. Облици наставе:
Предавање; дискусија; анализе, саопштења и извештаји; групни рад; реализација истраживачких задатака. План курса: 1. недеља - - Упознавање студената са програмом наставног предмета и начином рада 2. недеља предавање - Појам врста истраживања и могућности њихове класификације 2. недеља вежбе - Анализа различитих класификација врста истраживања 3. недеља предавање - Епистемолошка полазишта квантитативних и квалитативних истраживања у педагогији 3. недеља вежбе - Карактеристике појединих врста квантитативних и квалитативних истраживања 4. недеља предавање - Методолошке карактеристике квантитативних и квалитативних истраживања 4. недеља вежбе - Анализа методолошких карактеристика квантитативних и квалитативних истраживања 5. недеља предавање - Избор и формулација проблема за квантитативно и квалитативно истраживање 5. недеља вежбе - Избор и формулација теме за квантитативно и квалитативно истраживање студената 6. недеља предавање - Разрада садржаја истраживања у квантитативном и квалитативном истраживању 6. недеља вежбе - Разрада садржаја квантитативног и квалитативног истраживања студената 7. недеља предавање - Специфичности прикупљања података у квантитативном и квалитативном истраживању 7. недеља вежбе - Конструкција инструмената за квантитативно и квалитативно истраживање студената 8. недеља предавање - Карактеристике и врсте узорака у квантитативном и квалитативном истраживању 8. недеља вежбе - Избор узорка за квантитативно и квалитативно истраживање студената 9. недеља предавање - Особености реализација квантитативног и квалитативног истраживања 9. недеља вежбе - Реализација квантитативног и квалитативног истраживања студената 10. недеља предавање - Поступци обраде података у квантитативном и квалитативном истраживању 10. недеља вежбе - Обрада података квантитативног и квалитативног истраживања студената 11. недеља предавање - Анализа и интерпретација података у квантитативном и квалитативном истраживању 11. недеља вежбе - Презентација резултата квантитативног и квалитативног истраживања студената 12. недеља предавање - Структура извештаја о реализованом квантитативном и квалитативном истраживању 12. недеља вежбе - Анализа извештаја реализованих квантитативних и квалитативних истраживања 13. недеља предавање - Могућности комбиновања квантитативне и квалитативне методологије у истраживању 13. недеља вежбе - Анализа различитих начина комбиновања квантитативне и квалитативне методологије 14. недеља предавање - Улога педагога у истраживању васпитно-образовне праксе 14. недеља вежбе - Анализа методолошких карактеристика малих истраживања 15. недеља - - Припрема за испит
Литература и извори података: Општа обавезна Литература − Banđur, V. i N. Potkonjak (1999): Metodologija pedagogije. Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije. − Cohen, L., Manion, L. i K. Morrison (2004): Metode istraživanja u obrazovanju. Zagreb: „Naklada Slap“. − Kocić, LJ. (1981): Pedagoški eksperiment. Beograd: Prosveta. − Matović, N. (2000): Primena modela u pedagoškim istraživanjima, Nastava i vaspitanje, Vol. 49, br. 4, 606–615. − Ristić, Ž. (2006): O istraživanju, metodu i znanju. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja. − Savićević, D. (2011): Uvod u metodologiju andragogije. Vršac: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača „Mihailo Palov“. − Somekh, B. & C. Lewin (2011): Theory and Methods in social Research. Los Angeles (etc.): SAGE Publications. |